Management of research affairs - معاونت پژوهشی و فناوری
مدیر امور پژوهشی
دکتر علی براتی
مدیر امور پژوهشی
استادیار گروه شیمی
اهداف
شرح وظایف
مدیران امور پژوهشی
انجام امور خدماتی مربوط به تحقیقات، راه را برای شکوفایی علوم و فنون هموار می سازد و زمینه ساز اصلی پیشرفت علم و فن آوری است. مدیریت خدمات پژوهشی می بایست اساتید مجرب را به پژوهش و تحقیق به صورت تخصصی در زمینه های مورد نیاز تشویق کند و با ایجاد گروه های تحقیقاتی این امررا توسعه و تعمیم دهد.
اهداف:
- تنظیم برنامههای پژوهشی دانشگاه در قالب سیاستها و خط مشیهای مصوب؛
- اتخاذ تصمیم در مورد برنامه های پژوهشی و ارائه پیشنهادات اصلاحی به مقامات ذیربط؛
- انجام بررسی های لازم در مورد تغییر و یا توسعه برنامه های تحقیقاتی و پژوهشی و تطبیق آن با نیازهای کشور؛
- تعبیر و تفسیر خط مشی های تعیین شده در مورد تحقیقات برای پژوهش وارائه راهنمایی های لازم به واحدهای ذیربط
- تهیه گزارشات لازم جهت طرح در شوراهای آموزشی و پژوهشی دانشگاه؛
- انجام سایر امور محوله در چارچوب وظایف.
- انجام بررسی های لازم و پیشنهاد خط مشی کلی در زمینه فعالیت های پژوهشی دانشگاه؛
- نظارت و هدایت بر کتابخانه مرکزی و چاپ و نشر دانشگاه؛
- تهیه، تنظیم و به روزرسانی پیشنویس دستورالعملها، آیین نامه ها و تفاهمنامه ها؛
- دبیری شورای پژوهشی دانشگاه و تنظیم و تدوین مصوبات این شورا؛
- انجام بررسی های لازم در زمینه تغییر یا توسعه برنامههای پژوهشی به منظور تطبیق با نیازهای جامعه؛
- ارزشیابی پیشرفت فعالیتهای پژوهشی دانشگاه و تهیه گزارش سالیانه؛
- تهیه و تنظیم برنامه های پژوهشی در قالبهای مصوب؛
- برنامه ریزی و همکاری با اعضای هیات علمی در انتشار تالیفات و کتب ترجمه شده ؛
- برنامه ریزی و نظارت بر مجلات علمی- پژوهشی دانشگاه؛
- انجام امور مربوط به بورسیه ها، فرصتهای مطالعاتی و سفرهای علمی و نظارت به امور تحصیلی اعضای هیات علمی با هماهنگی دفتر ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه؛
- برقراری ارتباط با استادان و صاحبنظران و متخصصان و ترغیب آنان جهت ارائه مقالات، ترجمه و تألیفات علمی جهت بررسی و نشر در مجلات علمی و فنی دانشگاهها؛
- تسهیل در انتقال دانش و تکنولوژی از مراکز دانشگاهی به دیگر مراکز جامعه؛
- انجام بررسی و اقدامات لازم در امر پاسخگویی به نیازهای جامعه در مراکز علمی و کارآفرینی؛
- تنظیم برنامه های پژوهشی دانشگاه در قالب سیاستهای پژوهشی مصوب؛
- ایجاد هماهنگی بین واحدهای پژوهشی دانشگاه؛
- اظهار نظر در مورد تسهیلات مورد نیاز واحدهای پژوهشی دانشگاه؛
- انجام بررسی های لازم در زمینه های آیین نامه های پژوهشی و تسلیم نظرات اصلاحی به مقامات ذیربط
- مدیریت فعالیتهای لازم جهت برگزاری مراسم هفته پژوهش و فناوری استان با تشکیل کمیته های ذیل:
- کمیته برگزاری مراسم روز پژوهش "تجلیل از پژوهشگران برتر"؛
- کمیته تبلیغات؛
- کمیته بازدید از دانشگاه ها و مراکز علمی و پژوهشی استان؛
- کمیته نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری استان.
نام و نام خانوادگی | آغاز | پایان | Head |
---|---|---|---|
دکتر مراد پاکنژاد | 1372 | 1375 | استادیار گروه مهندسی مکانیک |
دکتر پیمان صالحی | 1375 | 1379 | معاون پژوهشی وزارت علوم |
دکتر محمد جوشقانی | 1379 | 1381 | استاد گروه شیمی |
دکتر مسعود رحیمی | 1381 | 1384 | استاد مهندسی شیمی |
دکتر سیروس رسولیار | 1384 | 1384 | هیات علمی بازنشسته |
دکتر مسعود اخوان کاظمی | 1384 | 1385 | دانشیار علوم سیاسی |
دکتر فریبرز خادم حجتی | 1385 | 1389 | مدیر هسته گزینش کارکنان دانشگاه رازی |
دکتر هومن سالاری | 1389 | 1391 | استادیار مهندسی تولید و ژنتیک گیاهی |
Text | Text | Text | Text |
دکتر علیرضا معرفت | 1393 | 1396 | دانشیار گروه گیاهپزشکی |
دکتر یاسر شهبازی | 1396 | 1398 | دانشیار علوم پایه |
دکتر کیانوش چقامیرزا | 1398 | 1400 | دانشیار مهندسی تولید و ژنتیک گیاهی |
دکتر مصطفی مصطفایی | 1400 | 1401 | دانشیار مهندسی مکانیک ماشین های کشاورزی |
دکتر حسین جوانشیری | 1401 | 1402 | دانشیار گروه ریاضی |
دکتر علی براتی | 1402 | تاکنون... | استادیار گروه شیمی |
دوره تحصیلی | شروع | پایان | دانشگاه | رشته تحصیلی |
---|---|---|---|---|
دکتری | 1390 | 1394 | دانشگاه زنجان | شیمی تجزیه |
کارشناسی ارشد | 1384 | 1387 | دانشگاه زنجان | شیمی تجزیه |
عنوان اجرایی | آغاز | پایان | سازمان |
---|---|---|---|
مدیر آزمایشگاه مرکزی | 1401 | 1402 | دانشگاه رازی |
مدیر امور پژوهشی | 1402 | تاکنون | دانشگاه رازی |
استادیار شیمی- هبأت علمی پژوهشی دانشگاه رازی | 1394 | تاکنون | دانشگاه رازی |
Text | Text | Text | Text |
Text | Text | Text | Text |
پیشینه تدریس
|
---|
Text |
Text |
Text |
Text |
Text |
Text |
Text |
Text |
Text |
زمینه و برنامه پژوهشی
|
---|
Text |
Text |
Text |
Text |
Text |