Last News

نشست هماهنگی قرارگاه راهیان نور علم‌الهدی به ریاست دکتر محمدنبی احمدی و با حضور رؤسای دانشگاه‌های استان، مسئولان بسیج دانشجویی و راهیان نور سپاه حضرت نبی اکرم(ص) برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه رازی، نشست هم‌اندیشی و هماهنگی قرارگاه راهیان نور علم‌الهدی به ریاست دکتر محمدنبی احمدی و با حضور رؤسای دانشگاه‌های استان، مسئولان بسیج دانشجویی و راهیان نور سپاه حضرت نبی اکرم(ص) و جمعی دیگر از مدیران، 26 فروردین ماه 1403 در سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه برگزار شد.

در این جلسه سه دستور کار؛ کنگره شهدای دانشجو، اردوهای راهیان نور غرب کشور و مراسم اربعین مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

دکتر محمدنبی احمدی رئیس دانشگاه رازی و رئیس قرارگاه راهیان نور علم‌الهدی در استان کرمانشاه در این نشست، ضمن خیرمقدم به میهمانان و تبریک سال نو، در سخنانی با اشاره به عملیات غرورآفرین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه دشمن صهیونیستی اظهار داشت: جان برکفان سپاه پاسداران در عملیات مقتدرانه و بی‌سابقه موشکی و پهپادی علیه رژیم متجاوز اسرائیل، وعده صبح صادق را تحقق بخشیدند.

وی این عملیات را غرورآفرین و مایه افتخار و سربلندی جمهوری اسلامی ایران در جهان دانست و افزود: اقدام انقلابی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم جعلی اسرائیل از جمله؛ حمله به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق و شهادت تعدادی از فرماندهان و مستشاران نظامی ایران، چنان غرورآفرین و بازدارنده بود که نه تنها سبب شادی ملّت بزرگ و انقلابی ایران اسلامی شد بلکه شادی و عزت جبهه مقاومت و جهان اسلام به ویژه مردم فلسطین را به همراه داشت.

دکتر احمدی در ادامه، با اشاره به دستور کار جلسه، خواستار اهتمام ویژه همه دانشگاه‌ها برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر کنگره شهدای دانشجوی استان شد و تأکید کرد: پس از گذشت چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی، شاهد هستیم که هر روز شهیدان، جانبازان و ایثارگرانی در دفاع از آرمان‌های والای انقلاب اسلامی تقدیم می‌شوند و این وظیفه ما است که برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و ترویج فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت از هیچ کوششی فروگذار نکنیم.

وی در ادامه با اشاره به برنامه ستاد راهیان نور در خصوص اردوهای مناطق عملیاتی غرب کشور بیان کرد: اردوهای راهیان نور یک برنامه بزرگ فرهنگی و تأثیرگذار برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان و تولید امید و انگیزه برای نقش‌آفرینی جوانان در ساختن آینده کشور است که باید برای این مهم از شیوه‌های خلاقانه استفاده شود.

دکتر احمدی همچنین بر اهتمام تمام نهادها و دستگاه‌های ذیرابط جهت آمادگی برای مراسم باشکوه پیاده‌روی اربعین تأکید کرد و افزود: استاندار محترم کرمانشاه توجه ویژه‌ای در خصوص مراسم اربعین دارند و از ظرفیت دانشگاه‌ها برای این مهم باید به نحو احسن استفاده شود.

وی توسعه دیپلماسی علمی در بستر اربعین را مورد تأکید قرار داد و افزود: برگزاری کنفرانس‌ها و همایش‌های علمی به عنوان یکی از ابعاد مختلف مراسم اربعین در توسعه دیپلماسی علمی بسیار مؤثر خواهد بود که برای این مهم دانشگاه‌های استان ظرفیت بالایی دارند.

در ادامه قاسم امجدیان فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی استان کرمانشاه در سخنانی با اشاره به تشکیل دبیرخانه دائمی کنگره شهدای دانشجو در دانشگاه رازی، اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته؛ کنگره شهدای دانشجوی استان در 20 مهر ماه 1403 برگزار خواهد شد.

وی تولید محتوا در قالب کتاب، نماهنگ، انیمیشن، فیلم، بانک اطلاعاتی شهدا و... را از برنامه‌های کنگره شهدای دانشجو دانست و خواستار اهتمام همه دانشگاه‌های استان برای برگزاری باشکوه این رویداد شد.

امجدیان با اشاره به آمادگی برای برگزاری اردوهای راهیان نور گفت: اردوهای راهیان نور غرب کشور و افتتاحیه اردوی راهیان نور بازی دراز 13 و 14 اردیبهشت برگزار می‌شود.

در ادامه، حاضرین در خصوص محورهای مختلف کنگره شهدای دانشجو، برنامه‌های راهیان نور و مراسم پیاده‌روی اربعین به بحث و تبادل نظر پرداختند.

 

آخرین اخبار