Last News

رئیس دانشگاه رازی از رئیس دانشگاه رازی از تامین مالی و تخصیص اعتبارات تملک دارایی‌ها خبر داد و گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته تسهیلات خوبی برای پروژه خوابگاه متاهلی تخصیص یافت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه رازی، نخستین جلسه شورای فنی دانشگاه در سال ۱۴۰۳، امروز سه‌شنبه ۷ فروردین ماه به ریاست دکتر محمدنبی احمدی و با حضور جمعی از مدیران دانشگاه در سالن جلسات حوزه ریاست برگزار شد.

در این جلسه، دکتر محمدنبی احمدی رئیس دانشگاه، با تبریک فرارسیدن سال نو و آرزوی قبولی طاعات و عبادات همگان در ماه مبارک رمضان، در سخنانی، اهمیت جلسات شورای فنی و ضرورت پیگیری تحقق مصوبات آن و نظارت بر روند اجرا و چگونگی هزینه‌کرد اعتبارات را مورد تأکید قرار داد.

دکتر احمدی اهتمام ویژه برای تسریع در اجرای پروژه‌ها، توجه جدی به کیفیت کار و همچنین تلاش برای رفع موانع و مشکلات اجرایی پروژه‌های دانشگاه را ضروری دانست.

رئیس دانشگاه در ادامه، گزارشی از اقدامات صورت گرفته برای اخذ اعتبار و بودجه پروژه‌های عمرانی دانشگاه ارائه داد و بیان کرد: با تلاش‌های صورت گرفته و حمایت‌های وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری و معاونت اداری، مالی وزارت عتف، توانستیم تخصیص اعتبارات خوبی در ارتباط با بحث تملک دارایی‌ها داشته باشیم.

وی با ادامه توضیحات افزود: موضوع پروژه‌های دانشگاه و جذب اعتبارات صورت‌گرفته، از چند جهت حائز اهمیت است؛ در وهله اوّل باید پیش از اینکه بودجه دریافتی برای پروژه‌ها مشمول زمان شود و از ارزش ریالی اعتبارات کاسته شود، در سریع‌ترین زمان ممکن هزینه شود. دلیل دیگر، برای اینکه انضباط کاری و مالی داشته باشیم، شایسته است اعتبار جذب شده برای پروژه‌ها، در سریع‌ترین زمان ممکن هزینه و پس از برگزاری مناقصه، پیمانکار پروژه مشخص شود تا کار پروژه در مدت زمان سریع پیش برود و از طرف وزارت علوم و سازمان برنامه و بودجه بابت تأخیر در هزینه‌کرد اعتبار پروژه مشمول دریافت اخطار نشویم.

دکتر احمدی یادآور شد: نکته مهم دیگر این است که هر چقدر اعتبارات جذب‌شده، سریع‌تر برای پروژه‌ها هزینه شود، می‌توانیم پیگیر جذب و تخصیص اعتبارات دیگر در مراحل بعدی شویم.

دکتر احمدی اشاره‌ای به پروژه‌های مهم عمرانی دانشگاه داشت و افزود: پروژه خوابگاه‌های متأهلی گام بزرگی در دانشگاه است، در این راستا، در نشست مشترکی که اسفند سال گذشته در بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با حضور دکتر خطیبی معاون مالی، اداری و مدیریت منابع وزارت علوم، دکتر ابوالحسنی قائم مقام بانک مرکزی و دکتر اخلاقی مدیر عامل بانک تجارت برای پیگیری اعطای تسهیلات جهت احداث خوابگاه‌های متأهلی داشتیم، تلاش کردیم که تسهیلات موردنیاز برای پیشبرد این پروژه را در قالب طرح جهش ملی مسکن تأمین نماییم و در ادامه با تخصیص تسهیلات، مقرر شد بدون اینکه پروژه مشمول زمان شود، در سریع‌ترین زمان ممکن عملیات اجرایی را پیش ببریم و در حال حاضر پیشرفت فیزیکی پروژه تا سقف طبقه آخر انجام شده است.

رئیس دانشگاه در ادامه، از تخصیص اعتبار مناسب برای تکمیل پروژه کلینیک دامپزشکی خبر داد و افزود: متأسفانه این پروژه مشمول زمان شده، اما با تلاش‌های صورت گرفته توانستیم اعتبار خوبی را برای آن جذب کرده و باید هرچه سریع‌تر پیمانکار پروژه مشخص و عملیات اجرایی آن صورت گیرد.

دکتر احمدی با اشاره به دیگر پروژه‌های عمرانی دانشگاه بیان کرد: خوشبختانه در سال گذشته تکمیل پروژه دانشکده اقتصاد و کارآفرینی و بهره‌برداری از قسمت‌های تکمیلی آن صورت گرفت.

وی از تأمین تجهیزات آزمایشگاهی و زیرساختی در دانشکده شیمی خبر داد و افزود: خوشبختانه این پروژه نیز به خوبی پیش رفت و هم‌اکنون تجهیزات آزمایشگاهی و زیرساختی مناسبی در این دانشکده فراهم شده است.

دکتر احمدی همچنین از تخصیص اعتبار برای پروژه خوابگاه کوثر خبر داد و اظهار داشت: در خصوص پروژه دانشکده جوانرود نیز تلاش‌های خوبی صورت گرفت و امیدواریم در سال ۱۴۰۳ شاهد پیشرفت در پیشبرد این پروژه‌ها باشیم.

وی در ادامه، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام را یکی از سیاست‌های دولت سیزدهم عنوان کرد و افزود: با توجه به تأکید دولت محترم در بحث طرح‌های دارای مجوز ماده ۲۳، مبنی بر ضرورت اتمام پروژه‌های نیمه تمام و عدم صدور مجوز ساخت پروژه‌های جدید، تلاش ما نیز بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام دانشگاه بود، اما طرح خوابگاه متأهلی خارج از طرح‌های مجوز ماده ۲۳ صورت گرفت و خوشبختانه دانشگاه رازی نخستین دانشگاه در کشور برای کلنگزنی این پروژه و همچنین جذب تسهیلات برای عملیات اجرایی آن است.

دکتر احمدی در پایان با قدردانی از تلاش‌ها و زحمات همه همکاران به ویژه اعضای شورای فنی دانشگاه ابراز امیدواری کرد که در سال ۱۴۰۳ با همکاری و تلاش بیش از پیش، شاهد پیشبرد و به سرانجام رسیدن همه پروژه‌های دانشگاه باشیم.

آخرین اخبار