Last News

20 نفر از پژوهشگران دانشگاه رازی در لیست پژوهشگران پراستناد دو درصد برتر جهان در سال 2024 قرار گرفتند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه رازی به نقل از معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه‌، "مؤسسه مندلی» وابسته به پایگاه انتشاراتی «الزویر» به همراه محققینی از دانشگاه استنفورد، فهرستی از پژوهشگران پراستناد جهان بر­اساس داده­‌های پایگاه استنادی معتبر «اسکوپوس» که یکی از بزرگ‌ترین و معتبرترین پایگاه‌­های اطلاعاتی جهان است، تهیه کرده است، که 20 پژوهشگر دانشگاه رازی موفق شده‌­اند در این لیست قرار گیرند.

دکتر کیانوش چقامیرزا معاون پژوهش و فناوری دانشگاه با اعلام این خبر اظهار داشت: این موسسه از سال 2019 اقدام به تهیه لیستی از پژوهشگران پراستناد تحت عنوان پژوهشگران پراستناد دو درصد برتر نموده  است. در این لیست محققین و پژوهشگران در 22 حوزه موضوعی و 176 رشته طبقه‌بندی شده‌اند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مبنای اصلی این ارزیابی شاخص استناد بوده است، یادآور شد: تعداد استنادات به تولیدات علمی محققان، تعداد استنادات بدون خود‌استنادی، شاخص اچ پژوهشگران و استفاده از یک شاخص استنادی ترکیبی (که مجموعه ای از 6 شاخص استنادی مجزاست)، ملاک­‌های ارزیابی این موسسه جهت تعیین پژوهشگران پراستناد دو درصد برتر بوده است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه افزود: در لیستی که اخیرا منتشر شده دو فهرست از پژوهشگران پراستناد تهیه شده است. در فهرست اول پژوهشگران پر‌استناد دو درصد برتر در تمامی ادوار براساس تعداد استنادات تا پایان سال 2023 بررسی شده که در این فهرست نام 10 نفر از پژوهشگران دانشگاه رازی به چشم می‌­خورد که عبارتند از: دکتر مجتبی شمسی‌پور، دکتر سیدسیاوش مدائنی، دکتر مسعود رحیمی، دکتر محمدباقر قلیوند، دکتر یاسر شهبازی، دکتر کیومرث بهرامی، دکتر سیروس زین الدینی، دکتر محسن حیاتی، دکتر حمدی عبدی و دکتر مهدی بحیرایی.

وی افزود: در فهرست دوم که شامل پژوهشگران پر استناد دو درصد برتر بر اساس تعداد استنادات دریافتی در حوزه‌های موضوعی مربوطه صرفا بر اساس استنادات سال 2023 است، علاوه بر 10 نفر برتر در تمام رشته‌ها، 10 پژوهشگر دیگر از دانشگاه رازی در حوزه‌­های تخصصی مربوطه نیز حضور دارند.

دکترچقامیرزا در پایان یادآور شد: سال گذشته 19 پژوهشگر دانشگاه در این لیست حضور داشتند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت لیست کامل پژوهشگران پراستناد دو درصد برتر جهان در  سال 2024 کلیک کنید.


 

آخرین اخبار