Last News

نشست هم اندیشی پارک علم و فناوری دانشگاه رازی در راستای توسعه اکوسیستم فناوری در دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه رازی، در راستای توسعه اکوسیستم فناوری در دانشگاه و با عنایت به اخذ مجوز پارک علم و فناوری دانشگاه رازی، نشستی در روز چهارشنبه مورخ ۱۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در سالن جلسات حوزه ریاست برگزار شد.

این جلسه با عنوان "نشست هم‌اندیشی با موضوع پارک علم و فناوری دانشگاه رازی" با حضور دکتر محمدنبی احمدی و تعدادی از مدیران، کارشناسان و متخصصین حوزه فناوری دانشگاه برگزار شد.

رئیس دانشگاه رازی ضمن خیرمقدم به حاضرین، توضیحاتی در خصوص روند اخذ مجوز و راه اندازی پارک علم و فناوری دانشگاه ارائه نمود.

در ادامه، دکتر چقامیرزا معاون پژوهش و فناوری دانشگاه و دکتر امیری سرپرست پارک علم و فناوری دانشگاه به تشریح وضعیت فعلی پارک علم و فناوری دانشگاه پرداخته و پس از آن دیدگاه‌های حاضرین در حوزه‌های مختلف بیان شد.

مهمترین موضوعات مورد بحث و هم اندیشی در جلسه به شرح ذیل می‌باشد:

- لزوم تامین و اختصاص زیرساخت‌های الزامی برای شروع به کار پارک علم و فناوری از جمله تامین فضای مناسب و نیروی انسانی برای فعالیت پارک، همچنین تامین فضاهای نیمه کارگاهی برای واحدهای فناور و شرکت‌های دانش بنیان،

- ضرورت تدوین سازوکار مناسب جهت حمایت مالی از شرکت‌های ذیل دانشگاه، رازی، با عنایت به راه اندازی یا عضویت در صندوق غیردولتی پژوهش و فناوری،

- تبادل نظر در خصوص ایجاد انگیزه در اساتید و دانشجویان برای ایفای نقش در حوزه فناوری،

- توجه به تشکیل مراکز رشد تخصصی ذیل پارک علم و فناوری دانشگاه،

- ضرورت الگوگیری از سایر پارک‌های علم و‌ فناوری موفق کشور

- لزوم راه اندازی دفتر انتقال فناوری در دانشگاه.

در پایان، رئیس دانشگاه خواستار حمایت همه‌جانبه مسئولین دانشگاه جهت رشد یافتن پارک علم و فناوری و ضرورت تلاش تمامی بخش‌ها و فعالین اکوسیستم فناوری و نوآوری برای ارتقای جایگاه پارک با توجه به تلاش‌های گسترده برای دریافت مجوز آن شد.

آخرین اخبار