Last News

نشست هم‌اندیشی استاندار کرمانشاه با جمعی از استادان اقتصاد دانشگاه‌های استان به میزبانی دانشگاه رازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه رازی، نشست هم‌اندیشی استاندار کرمانشاه با جمعی از استادان اقتصاد دانشگاه‌های استان، عصر سه‌شنبه ۲۱ فروردین ماه ۱۴۰۳ به میزبانی دانشگاه رازی برگزار شد.

استاندار کرمانشاه در بدو ورود به دانشگاه با همراهی دکتر محمدنبی احمدی ریاست دانشگاه با حضور در یادمان شهدای گمنام، با نثار گل و قرائت فاتحه یاد شهیدان والامقام میهن اسلامی را گرامی داشتند و با آرمان‌های شهیدان تجدید میثاق کردند.

در ادامه نشست، نشست هم‌اندیشی استاندار کرمانشاه با جمعی از استادان اقتصاد دانشگاه‌های استان برگزار شد.

در آغاز این نشست، دکتر محمدنبی احمدی رئیس دانشگاه رازی، ضمن خیرمقدم به میهمانان و آرزوی قبولی طاعات و عبادات برای همگان، در سخنانی، اظهار داشت: استان کرمانشاه از مواهب بسیار ارزشمندی همچون اقلیم چهار فصل، معادن، پالایشگاه، محصولات کشاورزی، مرکبات و... برخوردار است، امّا متأسفانه با وجود این نعمت‌ها شاهد تورم و مشکلات اقتصادی در این استان هستیم.

دکتر احمدی با اشاره به کاهش ارزش پولی و تورم در عرصه‌های مختلف از قبیل تورم ساختاری، وارداتی، رشد نقدینگی، افزایش قیمت ارز و... خواستار اهتمام جدّی مسئولان برای بهره‌گیری از راهکار‌ها و نتایج علمی استادان دانشگاه در رشد، توسعه و حل مشکلات استان شد.

وی با اشاره به نرخ بالای تورم و گرانی کالا در استان کرمانشاه نسبت به میانگین کشور گفت: انتظار می‌رود؛ اساتید دانشگاه در این خصوص به‌ویژه در زمینه رشد تولید به عنوان امر مورد تأکید مقام معظم رهبری و شعار سال راهکار علمی و اجرایی ارائه دهند.

دکتر احمدی از استادان دانشگاه خواست ایده و راهکار‌های آن‌ها جنبه ویترینی نداشته باشد و منجر به خروجی ملموس برای استان شود.

وی با اشاره به اینکه در این نشست اساتید برجسته اقتصاد حضور دارند، ابراز امیدواری کرد که خروجی این جلسه منجر به اتفاقات و تحوّلات مثبت در عرصه اقتصادی و توسعه استان شود.

در ادامه این جلسه حاضرین به بیان دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات، پیشنهادات و راهکار‌های مؤثر برای کمک به شکوفایی اقتصادی، توسعه استان و رشد تولید پرداختند.

دکتر محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه در این نشست پس از استماع دیدگاه‌ها و نظرات استادان، در سخنانی، با قدردانی از ریاست دانشگاه رازی برای تدارک و میزبانی این نشست، با اشاره به وجود مشکلات اقتصادی در کشور، اظهار داشت: وجود مجموعه‌ای از مشکلات در اقتصاد، سبب شده تا مقام معظم رهبری حل آن‌ها را پایه اقدامات در کشور معرفی کنند.

وی افزود: به تبع مشکلات اقتصادی در کشور، در کرمانشاه نیز مشکلاتی وجود دارد. همچنین پاره‌ای از مشکلات در حوزه اقتصادی داریم که مختص استان است، امّا در کنار همه مشکلاتی که در حوزه اقتصادی در استان با آن دست به گریبان هستیم، ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بسیار زیادی نیز داریم که می‌توان برای حل این مشکلات از آن‌ها استفاده کرد.

دکتر صحرایی بیان کرد: به منظور رسیدن به راهکار‌هایی برای بهره‌مندی بهتر از این ظرفیت‌ها و حل مشکلات اقتصادی، نشست‌هایی را با اساتید دانشگاه‌های استان برگزار خواهیم کرد و این نشست‌ها را در حوزه‌های مختلف تداوم خواهیم داد تا به نتایج روشنی دست یابیم.

وی اضافه کرد: در نشست‌هایی که با اساتید دانشگاه‌ها برگزار خواهیم کرد، مشکلات را در دو سطح مورد بررسی قرار می‌دهیم که یکی از آن‌ها ارائه راهکار برای حل مشکلات در سطح کلان و کشوری خواهد بود و دیگری ارائه راهکار برای حل مشکلات حاکم در سطح استان است.

استاندار کرمانشاه با تأکید بر اینکه در این نشست‌ها عمده تمرکز روی حل مشکلات استان خواهد بود، افزود: در این راستا باید مسائل استانی را خوب بشناسیم، در مورد آن‌ها گفتگو کنیم و برای حل مشکلات راهکار ارائه دهیم. انتظار می‌رود؛ با برگزاری این نشست‌ها، به نسخه‌های ویژه و میانبر‌هایی برای حل مشکلات استان دست پیدا کنیم و به قدر نیاز هم به مسائل کلان کشور گریز بزنیم.

وی با بیان اینکه در کرمانشاه ظرفیت‌هایی همچون جاذبه‌های گردشگری، صنایع پایه و فعال مانند ذوب آهن و... وجود دارد که می‌توان برای رفع مشکلات اقتصادی روی آن‌ها تمرکز کرد، گفت: یکی از نسخه‌هایی که می‌تواند به رفع مشکلات اقتصادی استان کمک کند، مسأله گردشگری است که آن را به عنوان یک اولویت مورد تأکید و توجه قرار داده‌ایم. البته گردشگری می‌تواند ابعاد مختلفی داشته باشد و هر دستگاهی نیز در حوزه وظایف خود می‌تواند در آن نقش آفرینی کند.

دکتر صحرایی یادآورشد: اربعین نیز فرصت ویژه‌ای برای رفع پاره‌ای از مشکلات اقتصادی استان است. به طور مثال می‌توانیم با راه اندازی پایگاه دائمی رویداد مد و لباس برای جمعیت میلیونی زائرانی که عازم این رویداد مذهبی بزرگ می‌شوند، کفش، کلاه، پیراهن و شلوار اربعین تولید کنیم.

استاندار کرمانشاه اضافه کرد: کرمانشاه یکی از استان‌های کشور است که به واسطه شرایط اقلیمی خود حوادث کوهستانی زیادی دارد، بنابراین می‌توانیم پایگاهی برای برگزاری دوره‌های امداد و نجات در کشور باشیم و سالانه هزاران نفر با سفر به کرمانشاه در این دوره‌ها که توسط هلال احمر و اورژانس برگزار می‌شود، شرکت کنند و در نهایت به گردشگری استان کمک کنند.

وی با بیان اینکه نمونه‌های زیادی برای رونق گردشگری در کرمانشاه و حل مشکلات اقتصادی استان وجود دارد، خاطرنشان کرد: اگر روی هر کدام از این موضوعات تمرکز داشته باشیم، به تقویت اشتغالزایی در استان، حل مشکلات اقتصادی و در نهایت افزایش شادی و نشاط در جامعه کمک خواهد شد.

دکتر صحرایی همچنین به ایده پرورش صنعت اسب با توجه ظرفیت خوبی که استان در آن دارد، اشاره کرد و ادامه داد: می‌توانیم در این حوزه به اشتغال نزدیک به ۱۰ هزار نفر برسیم.

شایان ذکر است؛ نشست هم‌اندیشی چهار ساعته استاندار کرمانشاه با جمعی از اساتید اقتصاد، رشته‌های مرتبط و مدیران دانشگاه‌های استان در راستای تقویت ارتباط مجموعه مدیریتی استان با دانشگاه و دریافت دیدگاه‌ها، نقد‌ها و پیشنهادات دانشگاهیان برای تسریع در رشد و پیشرفت استان با راهکار‌های میانبر، خلاقانه و مدیریت عالمانه به میزبانی دانشگاه رازی برگزار شد.

گزارش رسانه ملی از نشست هم‌اندیشی استاندار کرمانشاه با اساتید اقتصاد استان به میزبانی دانشگاه رازی

آخرین اخبار