Last News

 مراسم تجلیل و گرامیداشت دکتر علی دودمان کوشکی استاد بازنشسته گروه زبان و ادبیات عربی دانشگاه رازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه رازی، همزمان با دهه کرامت و هفته گرامیداشت مقام معلّم و استاد، مراسم تجلیل از دکتر علی دودمان کوشکی استاد هیأت علمی بازنشستۀ گروه زبان و ادبیات عربی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه رازی روز دوشنبه 24 اردیبهشت 1403 در سالن جلسات شمارۀ 3 دانشکدۀ ادبیات و علوم انسانی برگزار شد.

این مراسم، با حضور دکتر زارع مدیر حوزه ریاست دانشگاه، جمعی از استادان، کارکنان و دانشجویان گروه زبان و ادبیات عربی و با به همت مسئولان دانشکده و انجمن علمی - دانشجویی زبان و ادبیات عربی دانشگاه رازی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، دکتر یحیی معروف رئیس دانشکدۀ ادبیات و علوم انسانی ضمن خیرمقدم به حاضرین، از ارزش و اهمیت جایگاه معلمی و تکریم و احترام بازنشستگان گفتند و معلم را همچون باران دانستند که رحمتش بر همۀ افراد می‌بارد.

وی دکتر کوشکی را استاد دلسوز و با اخلاق توصیف کردند که طی سالها تدریس صادقانه به آموزش دانشجویان پرداخته و زحمات فراوانی برای دانشجویان متحمل شدند.

دکتر معروف روزهایی شاد همراه با خوشی و شادکامی را برای ایشان در کنار خانواده محترمشان آرزو کرد

در ادامه دکتر زارع مدیر حوزه ریاست دانشگاه رازی از برگزاری مراسم اینچنینی در راستای تقدیر و تکریم اساتید گرانقدری که به بازنشستگی نائل آمده‌اند ابراز خرسندی کردند و برای دکتر علی دودمان کوشکی که اولین استاد گروه دکتر علی دودمان کوشکی زبان عربی هستند که بازنشسته شده‌اند، آرزوی سلامتی و موفقیت نموده و ایشان را استادی توصیف کردند که همه عمرشان را صرف خدمت در حوزۀ آموزش کرده‌اند.

دکتر زارع، دانشگاه را مجموعه‌ای از آموزش و پژوهش دانست و آموزش را بخش مغفول ماندۀ فضای دانشگاهی عنوان کرد و در ادامه به نقش مهم و جایگاه آموزش اشاره کرد و گفت: هیچگاه تکنولوژی آموزشی و فناوری و فضای سایبری جای آموزش چهره به چهره را که از دیرباز تحت عنوان شاگردپروری و آیین آموزگاری و معلمی شناخته شده نخواهد گرفت.

وی ضمن اشاره به تأکید معاون آموزشی وزارت علوم بر حکیم پروری و شاگرد پروری؛ در پایان  ضمن ادای احترام خدمت اساتید حاضر در جلسه بویژه دکتر علی دودمان کوشکی برای ایشان سلامتی و توفیق روزافزون آرزو کرد.

دکتر زارع سخنانشان را با شعری از رهی معیری به پایان رساند:

به آموزگاران خود بنده‌ایم                 که آموزگاران آینده‌ایم 

در پایان برنامه از استاد بازنشستۀ گروه عربی دکتر علی دودمان کوشکی با اهدای لوح و هدیه از طرف خانوادۀ بزرگ دانشگاه رازی و ریاست دانشگاه، معاونت فرهنگی و اجتماعی و گروه زبان و ادبیات عربی از دکتر علی دودمان کوشکی تقدیر به عمل آمد.


 

آخرین اخبار