Last News
3632
وزیر علوم در دیدار با امام جمعه کرمانشاه:

مبنای تصمیمات در حاکمیت جمهوری اسلامی باید دانایی باشد

وزیر علوم با تاکید بر اینکه باید در جامعه دانایی را نهادینه کنیم، گفت: مبنای تصمیمات در حاکمیت جمهوری اسلامی باید دانایی باشد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه رازی، دکتر محمدعلی زلفی گُل وزیر علوم تحقیقات و فناوری صبح امروز با استقبال دکتر محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه وارد استان شدند.

دکتر محمدعلی زلفی گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و دکتر رضامراد صحرایی، سرپرست وزارت آموزش و پرورش با همراهی دکتر محمدطیب صحرایی، استاندار کرمانشاه با آیت الله مصطفی علما، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه دیدار و گفت وگو کردند.

دکتر مصری، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار حضور داشت.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دیدار با امام جمعه کرمانشاه در سخنان کوتاهی اظهار داشت: استان کرمانشاه در دفاع مقدس از مرزهای کشور دفاع کرد و شهدای بسیاری را تقدیم کرد و اجازه ورود به دشمن بعثی را نداد.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری در ادامه با بیان اینکه همه ما مدیون آموزش و پرورش هستیم، خواستار توجه ویژه به این دستگاه فرهنگی در استان شد.

دکتر زُلفی‌گُل به هماهنگی بسیار خوب بین وزارت علوم و وزارت آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: این دو وزارتخانه با هماهنگی با هم برای نهادینه کردن دانایی در جامعه برنامه ریزی می‌کنند.

وزیر علوم با تاکید بر اینکه باید در جامعه دانایی را نهادینه کنیم، گفت: مبنای تصمیمات در حاکمیت جمهوری اسلامی باید دانایی باشد.

وی افزود: هفته آموزش و روز معلم را به جامعه آموزش و پرورش و فرهیخته تبریک می‌گوییم. به پاس خدمات ارزنده شهید مطهری ۱۲ اردیبهشت به نام هفته معلم و آموزش نام گذاری شده و امیدواریم آموزش عالی و پرورش و پرورش در راستای ارزش‌های اسلامی حرکت کند.

دکتر زلفی گل بیان کرد: امروز کشور به این نتیجه رسیده که تلاش برای افزایش دانایی برای پیشرفت کشور لازم و ضروری است.

وی ادامه داد: بزرگترین آرمان جامعه باید دانایی باشد و در این راستا تلاش خواهیم کرد به سوی افزایش علم جامعه گام برداریم و دانشگاهیان نقش خود را در جامعه ایفا کنند.

وزیر علوم و تحقیقات بیان کرد: با توجه به نقش وزارت علوم و آموزش و پرورش در جامعه به دنبال افزایش هماهنگی و هم افزایی بین این ۲ وزارت خانه هستیم.

وی با اشاره به ضرورت حفظ جایگاه علمی در طرح‌های اجرایی دولت، گفت: طرح‌های کارشناسی دانشگاهیان در دولت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در ادامه آیت‌الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه همه چیز باید متکی به علم باشد، گفت: حتی کارهای جزیی ما باید بر مبنای دانش باشد، چون هرگاه برای کارها پشتوانه علمی داشته باشیم، امورات خوب پیش می‌روند.

آیت‌الله علما اشاره‌ای به پنجاه سالگی دانشگاه رازی به عنوان دانشگاه مادر کرمانشاه و قطب علمی غرب کشور داشت و گفت: دانشگاه رازی منشاء خدمات زیادی به استان بوده و انتظار می‌رود اکنون نیز در مسیر توسعه استان به کمک مسئولین بیاید.

آخرین اخبار