Last News

دکتر امیر رجب زاده عضو هیأت علمی دانشگاه رازی به عنوان سرآمد آموزشی کشور در سال ۱۴۰۳ انتخاب و مفتخر به دریافت لوح سپاس از وزیر علوم، تحقیقات و فناوری شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه رازی، دومین اجلاس سرآمدان آموزشی و مؤسسات آموزش عالی کشور ۱۸ تیرماه ۱۴۰۳ با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و تعدادی از معاونان آموزشی و رؤسای دانشگاه‌ها در سالن همایش‌های دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.

در دومین اجلاس سرآمدی آموزشی دانشگاه‌ها، ۱۹ نفر به عنوان سرآمد آموزشی معرفی و مورد تقدیر قرار گرفتند.

دکتر امیر رجب زاده دانشیار مهندسی کامپیوتر دانشگاه رازی از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مفتخر به کسب عنوان استاد «سرآمد آموزشی کشور» شد و در این مراسم از ایشان تجلیل به عمل آمد.

این مراسم با سخنرانی دکتر محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و برخی دیگر از مقامات کشوری همراه بود.

در این مراسم که دکتر محمدنبی احمدی رئیس دانشگاه رازی نیز حضور داشت، ۱۹ عضو هیأت علمی به عنوان سرآمد آموزشی معرفی و تجلیل شدند.

دکتر امیر رجب زاده دانشیار گروه مهندسی کامپیوتر دانشگاه رازی دارای کارشناسی مهندسی برق (مخابرات) از دانشگاه تهران، کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر (معماری کامپیوتر) از دانشگاه صنعتی شریف و دکتری مهندسی کامپیوتر (معماری کامپیوتر) از دانشگاه صنعتی شریف می‌باشد.

رئیس دانشکده علوم و فناوری‌های راهبردی دانشگاه رازی، مدیر برنامه ریزی و توسعه آموزشی دانشگاه رازی، مدیر مرکز تحقیقات رایانشی و کسب و کار دیجیتال، عضویت در شورای پارک علم و فناوری استان، عضویت در کمیته و کارگروه‌های مختلف در دانشگاه از مسئولیت‌های ایشان است.

استاد مشاور انجمن‌های دانشجویی و عضویت در کارگروه نظارت بر انجمن‌های علمی و کمیته برنامه ریزی جشنواره حرکت، سرپرست تیم رباتیک دانشگاه رازی، عضو هیأت امنای دانشگاه کبیر غرب از دیگر سوابق ارزشمند دکتر رجب زاده به شمار می‌آید.

از فعالیت‌های آموزشی و آموزش پژوهی دکتر رجب زاده می‌توان به سال‌های متمادی تدریس در مقاطع مختلف رشته مهندسی کامپیوتر و برق، راهنمایی ده‌ها پارسا، استفاده از فناوری آموزشی مکمل در تدریس، سه بار پژوهشگر برگزیده دانشکده و پژوهشکده و ۲ بار سرآمد آموزشی دانشگاه رازی اشاره کرد.

راه اندازی دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه رازی، راه اندازی دانشکده علوم و فناوری‌های راهبردی دانشگاه رازی، تدوین طرح توجیهی دانشکده حفاظت از زیرساخت‌های حیاتی دانشگاه رازی، راه اندازی و تدوین رشته‌های جدید، تدوین رشته مهندسی فناوری اطلاعات-گرایش محاسبات فراگیر، تدوین کشاورزی گرایش کشاورزی هوشمند، راه‌اندازی ۱۰ رشته در دانشگاه رازی از دیگر ارزشمند علمی، آموزشی و پژوهشی این عضو هیأت علمی دانشگاه است.

از فعالیت‌های برنامه ریزی آموزشی صورت گرفته توسط دکتر رجب زاده طی ۲ سال گذشته می‌توان به راه‌اندازی سیستم LMS دانشگاه رازی قبل از کرونا، همکاری در تدوین سند راهبردی (بخش آموزش) دانشگاه رازی در سال ۱۴۰۲، تدوین برنامه عملیاتی یکساله آموزش دانشگاه رازی در سال ۱۴۰۲، همکاری در تدوین سند بهره‌وری آموزش دانشگاه در سال ۱۴۰۲، تدوین شیوه نامه جدید ظرفیت پذیرش دانشجو با رویکرد تقاضامحوری پارسا و استادمحوری، تدوین شیوه نامه بازنگری و تدوین برنامه درسی، تدوین شیوه نامه میزبانی استاد بین الملل، تدوین شیوه نامه دروس مهارتی کارشناسی، تدوین شیوه نامه تسهیلات دانشجویان برتر، بهینه سازی پذیرش ظرفیت دانشجوی کارشناسی بر اساس پایش سالیانه اشتغال دانش آموختگان در سطح رشته، تدوین شیوه نامه کوآپ، تدوین شرح خدمات سند آمایش آموزش عالی استان مصوب کارگروه آموزش پژوهش فناوری و نوآوری استان اشاره کرد.

مشاور فرهنگی دانشگاه، مشارکت در برنامه‌های علمی امور فرهنگی، از قبیل عضویت در کارگروه جشنواره حرکت، استاد مشاور در انجمن‌های علمی، عضویت در سیاستگذاری انجمن‌های علمی، اجرای برگزاری ده‌ها دوره در انجمن علمی، سرپرستی تیم دانشجویی برای مسابقات جهانی روباتیک (مقام اول جهان، مقام سوم جهان، ۳ مقام خوارزمی، ۷ مقام بین‌المللی و ۳ مقام ملی) در کارنامه فعالیت‌های فرهنگی دکتر رجب زاده است.

در بحث تربیت دانش‌آموختگان برجسته علمی توسط ایشان و در گروه، دکتر عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، دکتر محمد کاظمی‌فرد معاون مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه، دکتر حامد منکرسی معاون سیاستگذاری و اعتباربخشی سازمان فناوری اطلاعات ایران، دکتر سید ابوالفضل محمدی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه، همگی از دانشجویان گروه آموزشی و دکتر رجب زاده هستند. ده‌ها دانشجوی موفق دکتر رجب زاده از اساتید دانشگاه‌های ایران و جهان و شرکت‌های بزرگ ایران و جهان (گوگل، AMD، میکروسافت، کوال کام و ...) به شمار می‌آیند.

آخرین اخبار