Last News

در دیدار رئیس دانشگاه رازی با مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق زاگرس کوثر، بر انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک تأکید شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه رازی، دکتر محمدنبی احمدی رئیس دانشگاه رازی، یکم اردیبهشت ماه 1403 با مهندس محمدرضا صادقی مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق زاگرس کوثر دیدار و گفتگو کرد.

این دیدار با هدف بررسی راهکار‌های گسترش ارتباط دانشگاه با صنعت و در راستای استفاده متقابل از ظرفیت‌های علمی، پژوهشی و صنعتی صورت گرفت.

در این دیدار، دکتر محمدنبی احمدی رئیس دانشگاه رازی، بر حضور مستمر دانشجویان رشته‌های مهندسی دانشگاه به ویژه مهندسی برق در فضای صنعتی نیروگاه و استفاده از ظرفیت تجربی و علمی موجود در آن تأکید کرد.

دکتر احمدی خواستار همکاری دوجانبه شرکت مدیریت تولید برق زاگرس با دانشگاه در راستای اجرای  ماده ۱۱ و ۱۳ قانون جهش تولید شد و افزود: براساس این قانون، اگر صنایع، کارخانجات، واحدهای تولیدی و صنعتی مشکلات و مسائل تحقیقاتی خود را به دانشگاه ارجاع دهند، از امتیاز معافیت‌های مالیاتی برخوردار می‌شوند.

وی تصریح کرد: اگر صنایع مادر و کارخانجات مسائل و مشکلات خود را به دانشگاه ارجاع دهند، هزینه‌ای که برای رفع مشکلات کارخانه یا واحد صنعتی و تولیدی به پژوهش اختصاص می‌یابد در ازاء مالیات قطعی‌شده محسوب می‌شود. اگر این قانون عملیاتی شود تحولی عظیم در دانشگاه‌ها و صنایع ایجاد می‌شود.

بهره‌گیری از ظرفیت‌های دانشگاه و اساتید در راستای تولیدات علمی و پژوهشی از مباحث مهم مطرح شده در این دیدار بود.

در این نشست، همچنین موضوع احداث پنل‌های خورشیدی در دانشگاه رازی با همکاری نیروگاه زاگرس مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مهندس صادقی مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق زاگرس کوثر ضمن خیرمقدم به ریاست دانشگاه، دانشگاه رازی را دارای ظرفیت‌های بسیار در زمینه‌های علمی، آموزشی و پژوهشی دانست و اظهار داشت: خوشبختانه وجود رشته‌های فنی و مهندسی به ویژه برق در این دانشگاه پتانسیل ارزشمندی است.

وی ابراز امیدواری کرد که همکاری و تعامل متقابل دانشگاه و نیروگاه زاگرس منجر به تحولی عظیم برای طرفین و توسعه استان شود.

در پایان مقرر گردید؛ مفاد تفاهم‌نامه همکاری دوجانبه میان دانشگاه رازی و شرکت مدیریت تولید برق زاگرس کوثر تهیه شود و پس از بررسی به امضای طرفین برسد.

آخرین اخبار