Last News

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه از اخذ موافقت نهایی 12 واحد پژوهشی جدید دانشگاه از هیأت امنا خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه رازی، دکتر کیانوش چقامیرزا معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اظهار داشت: دانشگاه‌­ها اهداف و ماموریت­‌هایی بر عهده دارند که تحقق آن­ها به فراهم کردن ملزومات و زیرساخت‌­هایی نیاز دارد. ایجاد واحدهای پژوهشی و حمایت از آن­ها یکی از این زیرساخت­هاست که در اجرای ماموریت پژوهشی دانشگاه‌­ها بسیار کارآمد می‌­باشد.

وی افزود: فعالیت واحدهای پژوهشی، زمینه‌­ساز توسعه فعالیت­‌های گروهی و انجام پژوهش‌­های هدفمندی است که از راهبردهای مهم وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و به مثابه ساختاری است که به نیازهای حال یا آینده و نهان یا آشکار کشور پاسخ می­‌دهد. دانشگاه رازی نیز به منظور توسعه و انسجام هر چه بیشتر فعالیت‌­های پژوهشی و هدایت این فعالیت‌ها به سمت اولویت‌های پژوهشی و فناوری کشور و منطقه، حمایت از این واحدها را در دستور کار خود قرار داده است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه بیان کرد: دانشگاه، 25 واحد پژوهشی دارد که از این تعداد 8 واحد قبلاً موافقت نهایی را کسب کرده بودند و اکنون با اخذ مجوز این 12 واحد، در مجموع 20 واحد پژوهشی دانشگاه دارای موافقت نهایی از هیئت امنا می‌­باشد و امید است که به زودی واحدهای باقی مانده نیز این تاییدیه نهایی را کسب نمایند.

وی همچنین خاطر نشان کرد: این واحدهای پژوهشی می‌­توانند بستری مناسب برای استفاده بهینه از نیروی انسانی متخصص دانشگاه فراهم کنند و پژوهش­‌ها را با هدف ایجاد فناوری به سوی پاسخگویی به نیازهای جامعه و کاربردی شدن دستاوردهای پژوهشی هدایت نمایند.


 

آخرین اخبار