Last News

جامعه بزرگ دانشگاه رازی در همبستگی با دانشجویان آزادی خواه جهان و حمایت از مردم فلسطین به پا خاستند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه رازی، همزمان با تجمع بزرگ دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا در محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، ظهر امروز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 تجمع بزرگ دانشگاهیان استان کرمانشاه در محل یادمان شهدای گمنام دانشگاه رازی برگزار شد.

در این تجمع، استادان، دانشجویان و کارکنان دانشگاه با در دست داشتن پلاکارد و سردادن شعار، حمایت خود را از خیزش دانشجویان و استادان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا علیه نسل‌کشی رژیم جنایتکار صهیونیستی در غزه اعلام کردند.

در این مراسم، دکتر محمدنبی احمدی رئیس دانشگاه رازی با قدردانی از حضور دانشگاهیان در این تجمع ضدصهیونیستی، در سخنانی اظهار داشت: تحصن و اعتراض دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا اتفاق بی‌سابقه‌ای است که نشان از بیداری ملّت‌ها و شکاف و اختلاف نظر دانشجویان، استادان و مردم با هیأت حاکمه در آمریکا است و در این شرایط باید برای دفاع از مردم مظلوم فلسطین با تمام توان به میدان بیاییم.

وی با اشاره به برخورد خشونت‌آمیز پلیس آمریکا با استادان و دانشجویان معترض به جنایات صهیونیست‌ها افزود: برخورد خشونت‌آمیز و سرکوب اساتید و دانشجویان و دستگیری معترضان به جنایات صهیونیست‌ها در غزه نشان از مردود شدن لیبرالیسم و دموکراسی در آمریکای مدعی دموکراسی دارد.

دکتر احمدی یادآور شد: رژیم غاصب صهیونیستی از 7 اکتبر 2023 تاکنون، هزاران انسان بی‌گناه را در سرزمین‌های اشغالی به شهادت رسانده و خانه‌های مردم را ویران کرده اما در کف میدان بازنده‌اند و افکار عمومی بیدار شده است.

وی با اشاره به حضور پرشور دانشگاهیان کشور به ویژه استان کرمانشاه در حمایت از خیزش اعتراضی دانشگاه‌های آمریکا علیه جنایات رژیم صهیونیستی افزود: دانشجویان بابصیرت و بینش باید در این عرصه ایفای نقش کنند و از هر طریق ممکن، از جمله ارسال ایمیل برای رؤسای دانشگاه‌های آمریکا از آنها بخواهند که دست از خشونت علیه استادان و دانشجویان بردارند و امکان آزادی تمامی دانشجویان و استادان معترض به جنایات صهیونیست‌ها را فراهم کنند.

 

در ادامه دکتر دکتر محمد ویسی عضو هیات علمی دانشگاه رازی که سخنران دیگر این مراسم بود، در جمع تجمع کنندگان اظهار داشت: مشاهده کردید در اغتشاشات سال گذشته، تمام سیاست‌مداران دنیا برای حمایت از آمریکا بسیج شده بودند و جریانات ایران را مورد رصد قرار می‌دادند. آن افراد کجا هستند که رفتار دور از اصول دموکراسی پلیس آمریکا با دانشجویان و فرهیختگان را رصد کنند.

وی افزود: همیشه جنگ، جنگ نظامی نیست بلکه جنگ تبیین است. ما باید در دو جبهه داخلی و خارجی این مسئله را تبیین کنیم. بهترین فرصت برای ما در مجامع بین‌المللی ایجاد شده که وزارت خارجه دیپلماسی فعالی را شروع کند و تمام کشورها از مجمع عمومی سازمان ملل متحد بخواند قطعنامه‌ای در این باره صادر کند.

دکتر ویسی بُعد دیگر تبیین را در بُعد داخلی دانست و افزود: دانشجوی ما آمریکا را هنوز سرزمین گل و بلبل و آرمانی می‌بیند. چند ماه در دانشگاه‌های ایران ناآرامی‌هایی وجود داشت اما نیروی انتظامی یا سایر ارگان‌ها وارد دانشگاه نشدند. در آمریکا یک روز دوام نیاوردند که دانشگاه را به حال خود رها کنند، از این رو، باید دانشجویان را متوجه کنیم که چه اتفاقی در حال اتفاق است.

دانشگاهیان، اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه رازی در حمایت از خیزش وجدان‌های بیدار جامعه دانشگاهی آمریکا و اروپا در نفی بیدادگری و کشتار مردم مظلوم فلسطین توسط رژیم جعلی اسرائیل و حمایت‌های آمریکا از این رژیم کودک‌کش با شعارهای الله اکبر، یا ایها المسلمون اتحدوا اتحدوا، با غزه هم دردیم آماده نبردیم، ماییم و جنگ با دیو از غزه تا تلاویو، شیطان حمایت می‌کند صهیون جنایت می‌کند، مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر انگلیس اقدام پلیس آمریکا را محکوم کردند.

آخرین اخبار