Last News

تجمع بزرگ جامعه دانشگاه رازی در حمایت از عملیات غرورآفرین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه رازی، تجمع بزرگ جامعه دانشگاه در حمایت از عملیات غرورآفرین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، امروز یکشنبه ۲۶ فروردین ماه 1403 با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه در جوار یادمان شهدای گمنام دانشگاه برگزار شد.

دکتر محمدنبی احمدی رئیس دانشگاه رازی در این مراسم با اشاره به عملیات غرورآفرین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم خبیث صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق و شهادت تعدادی از فرماندهان و مستشاران نظامی ایران، در بامداد امروز یکشنبه ۲۶ فروردین ماه ۱۴۰۳، در سخنانی اظهار داشت: این حس غرور، شادمانی، سرافرازی و نشاط را به همه عزیزان تبریک عرض می‌کنم، آن اتفاقی که بدان ایمان داشتیم باید رخ دهد، اتفاق افتاد.

دکتر احمدی با بیان اینکه حمله سپاه پاسداران به پایگاه‌های نظامی رژیم صهیونیستی تمام معادلات نظامی را به هم ریخت، افزود: این اتفاق نشان از وجود نیروی اطلاعاتی قوی و نظامی برتر است که دل همه ایرانیان را شاد کرد و یقیناً شهدای ما؛ شهید سلیمانی و شهید زاهدی امروز خوشحال هستند. خداوند متعال همواره بر عزت سپاه قوی، ارتش مقتدر و نیروی انتظامی قهرمان و همچنین سربازان گمنام امام زمان(عج) بیفزاید.

وی در ادامه اظهار داشت: یک بُعد این عملیات، بررسی ابعاد تاکتیکی و نظامی آن است و استادان فرهیخته دانشگاه باید در جهت تبیین و تشریح این مهم برای دانشجویان وقت بگذارند، در این عملیات، سامانه فلاخون داوود و گنبد آهنین رژیم صهیونیستی یارای مقابله با حملات موشکی و پهپادی سپاه پاسداران را نداشتند.

دکتر احمدی افزود: این عملیات در شرایطی صورت گرفت که تمام فضای هوایی اسرائیل محافظت شده بود و ما بر اساس آنچه که سرلشکر باقری و سرلشکر سلامی بیان کردند؛ از توان نظامی خود استفاده نکردیم بلکه بخشی از توان نظامی را به کار گرفتیم  فقط پایگاه‌های نظامی رژیم جعلی اسرائیل را هدف قرار دادیم و در هم کوبیدیم. بر اساس اطلاعات موجود غالب این موشک‌ها و پهپادها با موفقیت به اهداف مورد نظر اصابت کرد.

رئیس دانشگاه با بیان اینکه هیمنه آمریکا در عین الاسد در هم ریخت، افزود: به تعبیر مقام معظم رهبری، دوران بزن در رو تمام شده است و رژیم خبیث فهمید که جمهوری اسلامی ایران پای حرف خود ایستاده است.

وی بیان کرد: دیشب بعد از ۱۹۰ روز جنایت رژیم غاصب صهیونیستی علیه مردم بی‌دفاع فلسطین، تنها شبی بود که هواپیماها و موشک‌های اسرائیلی بالای سر مردم غزه نبودند.

دکتر احمدی بیان کرد: امروز یک اجماع رسمی نظامی علیه رژیم صهیونیستی صورت گرفت که مبدأ تحول تاریخی در تاریخ پرعزت و شکوه این کشور خواهد بود، ما دست عزیزان جان برکف سپاه پاسداران و ارتش قهرمان را که شمشیر ذوالفقار حیدری را علیه رژیم صهیونیستی از نیام برکشیدند، می‌بوسیم، به نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران افتخار می‌کنیم که برای این کشور غرور و افتخار خلق کردند.

وی بیان کرد: این وعده حق است که اگر تقوا پیشه کنیم نصرت الهی یقیناً با ماست، پاسخ مقتدرانه سپاه پاسداران به جنایت‌های رژیم صهیونیستی برای میهن اسلامی امنیت خلق کرد.

دکتر احمدی تأکید کرد: به تمام دنیا اعلام می‌کنیم که اگر خاک هر کشوری از مبدأ مورد استفاده دشمنان جمهوری اسلامی ایران قرار بگیرد، تمام منافع آمریکا و استکبار و دشمنان در معرض خطر قرار می‌گیرد.

وی در پایان با قدردانی از حضور جامعه دانشگاهی و همچنین معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه در این مراسم، یادآور شد: جامعه فرهیخته دانشگاه همواره در همه عرصه‌ها پیشگام حمایت از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده است و همچنان حضور فعال دارد.

در ادامه دکتر علی شعبانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه در سخنانی با اشاره به دو کلید واژه «قدرت درون‌زا» و «تحریف» اظهار داشت: همانگونه که مقام معظم رهبری تأکید فرمودند؛ قدرت باید درون‌زا باشد یعنی خود کشور قدرت را تولید، ایجاد و پشتیبانی کند و این محور اصلی تمام فعالیت‌های نظامی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه امروز فناوری نظامی در داخل کشور طراحی، ابداع و پشتیبانی می‌شود، افزود: فرزندان ایران اسلامی در نیروهای مسلح امروز با تکیه بر علم خود ابزار اقتدار را تولید کردند و دانشگاه این قدرت را ایجاد کرده است.

دکتر شعبانی بیان کرد: در شرایطی که تمام اشرار عالم تلاش کردند تا رژیم جعلی و بی‌‌اصالت صهیونیسم را نگه‌ دارند و از این رژیم جعلی دفاع کردند، امّا نتوانستند مانع حمله مقتدرانه سپاه به پایگاه‌های رژیم صهیونیستی شوند.

وی همچنین در خصوص کلید واژه «تحریف» گفت: ما چیزی به نام دوگانه جنگ و صلح نداریم، فضایی ایجاد شده و این موضوع را مطرح می‌کنند که آیا ایران جنگ را در منطقه آغاز می‌کند؟! جمهوری اسلامی ایران این حرکت را در پاسخ به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در سالیان اخیر انجام داد.

دکتر شعبانی با بیان اینکه اقتدار، امنیت‌زا است، افزود: ما باید قدرت خود را به رخ جهان بکشیم، بنده معتقدم که اسرائیل و آمریکا در عملیات غرورآفرین سپاه پاسداران اول تحقیر شدند و بعد ضربه خوردند، ما اعلام می‌کنیم که هیچ اتفاقی در منطقه نخواهد افتاد مگر به اراده جمهوری اسلامی ایران.

در این مراسم، حاضران با سر دادن شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، الله اکبر، لبیک یا حسین(ع)، لبیک یا مهدی(عج) حمایت خود را از پاسخ مقتدرانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سوریه اعلام کردند.

آخرین اخبار