Last News

مراسم تجلیل از دانشجویان ممتاز شاهد و ایثارگر استان کرمانشاه در دانشگاه رازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه رازی، مراسم تجلیل از دانشجویان ممتاز شاهد و ایثارگر استان کرمانشاه، دوم اسفند ماه 1401، در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی دانشگاه برگزار شد.

در این مراسم، دکتر محمدنبی احمدی رئیس دانشگاه ضمن خیرمقدم به میهمانان و با تبریک اعیاد ماه رجب در سخنانی اظهار داشت: تمام هستی، عزت، شرف، استقامت، پایداری و امنیت خود را مدیون شهدای گرانقدر هستیم، شهدایی که برای دفاع از این آب و خاک از جان عزیز خود گذشتند.

وی افزود: همه پیشرفت‌های این کشور به برکت شهدا رقم خورده است، امروز اگر در علم پیشرفت کرده‌ایم، اگر در زمینه فناوری و صنایع دفاعی، حوزه‌های پزشکی، نانو و سلول‌های بنیادی به قله‌های افتخار دست یافته‌ایم همه به برکت شهدا رقم خورده است.

دکتر احمدی بیان کرد: اخیراً متخصصان کشورمان به فناوری ژن درمانی هسته‌ای دست یافته‌اند و در این زمینه جزو سه کشور جهان هستیم که افتخاری بس ارزشمند و ستودنی است.

رئیس دانشگاه رازی با اشاره به اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین‌الملل گفت: امروز اگر کسی جرأت نگاه چپ به کشورمان را ندارد و اگر آمریکا و ایادی او به ذلت کشانده شده‌اند همه به برکت شهداست.

وی پاسداشت مقام شهدا و تکریم خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر را بسیار حائز اهمیت خواند و افزود: تکلیف ما در برابر خانواده شهدا این است که هرچه در توان داریم برای خدمت به این عزیزان به کار گیریم. در این زمینه نقش مدیران شاهد و ایثارگر دانشگاه‌ها برجسته است و باید در خدمت به فرزندان شهدا و ایثارگران عزیز از هیچ کوششی فروگذار نکنند.

دکتر احمدی همچنین یادآور شد: فرزندان گرانقدر شاهد و ایثارگر همواره باید در مسیر آرمان‌های انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مطالبه‌گر باشند و وظیفه ما نیز پاسخگویی به این عزیزان است.

در ادامه دکتر خسرو شهیدی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه در سخنانی اظهار داشت: امروز ایران اسلامی به برکت خون شهدای والامقام در اوج افتخار و اعتلا قرار دارد و امنیت و آسایش امروز را مدیون ایثار رزمندگان و شهدای عزیز هستیم.

دکتر شهیدی با اشاره به فعالیت شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استان گفت: رسالت ما پاسداری از دستاوردهای شهدا و امام شهدا است و در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید جهادی عمل کنیم.

وی با تشکر از تلاش‌های دست‌اندرکاران دانشگاه رازی در پیگیری امور دانشجویان شاهد و ایثارگر افزود: در تقویم جمهوری اسلامی ایران 22 اسفند به عنوان روز شهید نامگذاری شده و از این فرصت باید برای تکریم هرچه بیشتر فرزندان عزیز شاهد و ایثارگر و خانواده‌های معظم شهدا استفاده کنیم.

در این مراسم که به همت اداره امور دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه رازی برگزار شد، از دانشجویان ممتاز شاهد و ایثارگر استان کرمانشاه بااهدای لوح و هدایایی تقدیر به عمل آمد.

آخرین اخبار