Last News

مراسم اختتامیه هفدهمین جشنواره درون دانشگاهی در دانشگاه رازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه رازی، مراسم اختتامیه هفدهمین جشنواره درون دانشگاهی حرکت ۷ آبان ۱۴۰۳ در سالن اجتماعات شهید دکتر علیمحمدی برگزار شد.

در این مراسم، دکتر محمدنبی احمدی رئیس دانشگاه رازی در سخنانی، با تبریک آغاز سال تحصیلی و پذیرش دانشجویان نوورود به جمع خانواده بزرگ دانشگاه رازی خطاب به دانشجویان حاضر اظهار داشت: عزیزان من؛ حقیقتاً از مشاهده شور و اشتیاق شما برای کسب علم و دانش و معرفت و تلاش برای در مسیر دانایی و توانایی و شکوفاشدن بسیار خرسند و مسرور هستیم.

دکتر احمدی با آرزوی موفقیت برای همه دانشجویان به ویژه دانشجویان نوورود دانشگاه رازی افزود: همواره کسانی ماندگار،  موفق و تاریخ‌ساز خواهند بود که سدشکنی می‌کنند، در واقع این دانشجویان صرفاً به علم آموزی تئوری و تدریس کتاب محدود نمی‌شوند و نمونه بارز و شاخص این افراد، اعضای انجمن‌های علمی دانشجویی هستند.

وی با ادامه توضیحات افزود: کسب نمره ۲۰ و معدل الف، امتیازی بسیار عالی و افتخارآفرین است اما این پایان ماجرا نیست و کسانی می‌توانند آینده‌ساز باشند که سدشکنی کنند و خود را محدود به دانشگاه، دانشکده و کلاس درس نکنند.

دکتر احمدی با بیان اینکه انجمن‌های علمی دانشجویی همواره باید به‌روز و پیشگام در عرصه علوم نوپیشرفته باشند، تصریح کرد: هر یک از انجمن‌های علمی در حوزه تخصصی خود می‌توانند به صورت ویژه به مقوله مهم «هوش مصنوعی» بپردازند.

وی با بیان اینکه دانشگاه رازی از دانشگاه‌های سرآمد در زمینه هوش مصنوعی است، یادآور شد: دانشگاه رازی اولین دانشگاهی است که به پنجره واحد خدمات الکترونیک دولت متصل شد و پس از آن نیز ۲۳۰ دانشگاه را به این پنجره متصل کرد و در افتخاری دیگر به عنوان طرح منتخب اجلاس جامعه اطلاعاتی از سوی اتحادیه جهانی ارتباطات معرفی شد.

دکتر احمدی در ادامه تلاش انجمن‌های علمی دانشجویی را برای پیشرفت در عرصه فناوری، نوآوری، جذب سرمایه و هوشمندسازی را مورد تأکید قرار داد و یادآور شد: خواسته ما از انجمن‌های علمی دانشجویی این است که مقوله هوش مصنوعی را به صورت ویژه دنبال کنند، امیدوار هستیم که انجمن علمی هوش مصنوعی نیز فعالیت‌های موثری را در دانشگاه رازی در آینده به ارمغان آورد.

رئیس دانشگاه رازی در پایان برای همه دانشجویان آرزوی موفقیت کرد و گفت: سرمایه انسانی بسیار مهم و با ارزش است و تمام دارایی، سرمایه، بضاعت و ثروت ما نیز شما دانشجویان عزیز هستید که آینده ایران اسلامی را می‌سازید.

در ادامه، دکتر تورج زینی‌وند معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه رازی ضمن خیرمقدم به حاضرین، از تلاش‌ها و افتخارآفرینی همه دست‌اندرکاران و اعضای انجمن‌های علمی دانشجویی در جشنواره حرکت قدردانی کرد.

دکتر زینی‌وند موفقیت‌ها و افتخارآفرینی در جشنواره ملی حرکت را حاصل تلاش شبانه‌روزی انجمن‌های علمی دانشجویی دانست و اظهار داشت: با یاری خداوند متعال و پیگیری‌های صورت گرفته در حال حاضر ۷۰ انجمن علمی دانشجویی فعال در دانشگاه رازی وجود دارد.

وی با تمجید از خلاقیت، تجربه، تلاش و پشتکار انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه رازی ابراز امیدواری کرد که مسیر تعالی پویایی در دانشگاه با گسترش فعالیت‌های ارزشمند انجمن‌های علمی دانشجویی بیش از پیش میسر گردد.

دکتر زینی‌وند همچنین از موفقیت معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه رازی در ارتقاء رتبه این حوزه در سامانه فرنما وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خبر داد و افزود: سال گذشته رتبه دانشگاه در این زمینه ۲۸ بود و امسال به رتبه ۱۴ در سامانه فرنما رسیدیم که حاصل تلاش و کوشش و پیگیری انجمن‌های علمی دانشجویی و فعالیت‌های تاثیرگذار این عزیزان بود.

در ادامه دکتر عزتی مدیر پشتیبانی فرهنگی و دبیر جشنواره حرکت در دانشگاه رازی در سخنانی با تبریک موفقیت انجمن‌های علمی دانشجویی در جشنواره حرکت، خلاصه‌ای از دستاوردهای انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه را در یک سال اخیر تشریح کرد.

دکتر عزتی با اشاره به ماهیت و کارکرد انجمن‌های علمی افزود: انجمن‌های علمی علاوه بر علم آموزی در راستای تقویت روحیه همبستگی، همکاری جمعی، مسئولیت‌پذیری و اعتلای روحیه پژوهشی در بدنه دانشجویی به ویژه در مقطع کارشناسی ارشد بسیار اثرگذار هستند.

وی مهارت آموزی، مهارت ورزی، مسئولیت اجتماعی، مشارکت در کارهای تیمی و کارآفرینی را از ویژگی‌های بارز انجمن‌های علمی دانشجویی دانست و افزود: خوشبختانه انجمن‌های علمی دانشگاه رازی وارد عرصه مهارت آموزی شدند و موفقیت‌های خوبی در این زمینه کسب کرده‌اند.

دکتر عزتی اشاره‌ای به روند فعالیت انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه رازی داشت و اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱ تعداد انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه ۵۱ مورد بود که این عدد در سال گذشته به ۵۹ انجمن رسید و امسال با یاری خداوند متعال و پیگیری‌های صورت گرفته به ۷۰ انجمن فعال رسیده است.

وی در ادامه بیان کرد: در سال ۱۴۰۱ در مجموع فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی صورت گرفته توسط انجمن‌های علمی در بحث برگزاری کارگاه‌ها، مسابقه، نشست تخصصی، بازدید و...۳۵۰ فعالیت موثر صورت گرفت و این میزان در سال ۱۴۰۲ با رشد دو برابری به ۶۲۷ فعالیت ارتقاء یافت و در سال ۱۴۰۳ نیز تاکنون ۳۵۸ فعالیت صورت گرفته است که عدد قابل توجهی است.

در پایان این مراسم از برگزیدگان هفدهمین جشنواره حرکت با اهدای لوح سپاس و تندیس توسط ریاست دانشگاه رازی و مسئولان حاضر در مراسم تقدیر به عمل آمد.

این گزارش در حال به روز رسانی است...

آخرین اخبار