Last News

امام جمعه کرمانشاه گفت: دانشگاه‌ها منابع قدرت یک کشور هستند و برای پیشبرد کشور باید محیط دانشگاه‌ها سالم‌سازی شود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه رازی، حضرت آیت‌الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در همایش آموزش عالی در غرب کشور که به مناسبت ۵۰ سالگی تاسیس دانشگاه رازی برگزار شد، در سخنانی، جایگاه ارزشمند دانشگاه‌ها را یادآور شد.

وی در ادامه افزود: امروز کشوری قدرتمند است که علم داشته باشد و مخزن و مغز این علم دانشگاه‌ها هستند. از طرفی اگر تمام مسائل و مشکلات کشور پشتوانه فکری داشته باشد، همگی قابل حل هستند و جایگاه این فکر و تفکر دانشگاه است.

حضرت آیت‌الله علما لزوم تربیت دانشجویان متعهد و انقلابی را مورد تأکید قرار داد و گفت: امام راحل عظیم الشأن(ره) زمانی که از تبعید پاریس به کشور بازگشتند، به مدت یک سال دانشگاه‌ها را تعطیل کردند که محیط دانشگاه‌ها را سر و سامان دهند.

وی افزود: بسیار مهم است که برای پیشبرد کشور محیط دانشگاه‌ها سالم سازی شود، طوری که به تربیت دانشجویان با اخلاق، متعهد و توانمند منجر شود، دانشجویانی که بتوانند آینده کشور را به خوبی در دست بگیرند.

امام جمعه کرمانشاه با تاکید بر لزوم تقویت بنیه علمی بیش از پیش دانشگاه‌ها، گفت: علم گنج است و مغز این گنج دانشگاه‌ها هستند. امروز کشور ما به یک قدرت در جهان تبدیل شده و این قدرت جز از طریق بصیرت و علم و دانش حاصل نشده و باید این مسیر با جدیت و قدرت ادامه یابد.

حضرت آیت‌الله علما افزود: انسان آگاه وعالم مقابل استعمار و ابرقدرت‌ها می‌ایستد و باید دانشگاه ما به سمت تربیت دانشجویان آگاه با بصیرت و متعهد پیش رود. دشمنان امروز به دنبال کاهش آگاهی و بصیرت جوانان و دانشجویان ما نسبت به واقعیت‌های موجود هستند و ما باید خلاف این جهت کار کرده و به آگاهی و بصیرت دانشجویان و جوانانمان بیفزاییم.

آخرین اخبار