Last News

دکتر محمدنبی احمدی رئیس دانشگاه رازی از کارخانه مارپیچ باختر بازدید به عمل آورد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه رازی، دکتر محمدنبی احمدی رئیس دانشگاه به اتفاق دکتر مصطفایی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه، دکتر حسین‌پور مدیرکل اداره استاندارد استان کرمانشاه، دکتر محمدنژاد معاون اداره استاندارد استان و دکتر امیری‌نژاد مدیر ارتباط با جامعه و صنعت دانشگاه و جمعی دیگر از همراهان، از کارخانه مارپیچ باختر بازدید به عمل آوردند.

در جریان این بازدید، مهندس مراد مومی‌وند مدیر کارخانه مارپیچ باختر توضیحاتی در خصوص این کارخانه ارائه کرد و اظهار داشت: کارخانه مارپیچ باختر بیش از ۷۰ درصد قطعات شرکت خودروسازی سایپا را می‌سازد.

در این دیدار که به همراه مراسم افطاری برگزار شد، دو موضوع مهم طرح بورسیه شغلی دانشجویان در واحدهای صنعتی و آیین‌نامه اجرایی بند "پ" ماده 11 قانون جهش تولید دانش‌بنیان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

دکتر محمدنبی احمدی در سخنانی، بخش صنعت را حلقه مفقوده تحول در دانشگاه‌ها و حرکت در مسیر کارآفرینی و اشتغالزایی برای دانش‌آموختگان و دانشجویان دانست و اظهار داشت: "طرح بورسیه شغلی در صنعت" با جدیت در دستور کار دانشگاه قرار دارد، این طرح می‌تواند تحولاتی شگرف در جذب نخبگان و رتبه‌های ممتاز کنکور در دانشگاه رازی و ایجاد نشاط علمی و انگیزه برای دانشجویان ایجاد کند.

در ادامه مدیرعامل کارخانه مارپیچ باختر از موضوعات و پیشنهادات مطرح شده در خصوص بورسیه شغلی دانشجویان استقبال کرد و از اعلام آمادگی برای امضای چندین تفاهم‌نامه همکاری چندجانبه با دانشگاه رازی در آینده نزدیک خبر داد.

شایان ذکر است؛ شرکت مارپیچ باختر MBC با هدف تولید انواع مارپیچ‌های فرمان، قطعات و مجموعه‌های خودرویی در سال 1368 در زمینی به مساحت 15 هزارمتر مربع تأسیس گردید. این شرکت در حال حاضر با بهره‌گیری از دانش و تکنولوژی و استفاده از انواع ماشین آلات تولیدی و تجهیزات مدرن آزمایشگاهی، ابزارهای اندازه گیری و کنترل دقیق با فناوری روز در تولید انواع مجموعه جعبه فرمان هیدرولیک و مکانیک، انواع اجزاء سیستم تعلیق و جلوبندی، انواع چرخ دنده‌ها، اجزاء محوری ، مارپیچ های بال اسکرو فرمان خودرویی و انواع قطعات ماشین آلات کشاورزی به عنوان بزرگترین قطعه‌ساز خصوصی غرب کشور فعالیت دارد.

آخرین اخبار