Last News

تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان دانشگاه رازی و شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب به امضا رسید.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه رازی، نشست مشترک دانشگاه رازی و شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب، ۳۱ تیر ماه ۱۴۰۳ در سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه برگزار شد. 
در این نشست دکتر محمد نبی احمدی ریاست دانشگاه رازی، مهندس محمود نصیری مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب، معاون و مدیران حوزه پژوهش و فناوری دانشگاه، تعدادی از اعضای هیأت علمی دانشکده مهندسی نفت و پتروشیمی، رئیس پژوهش و توسعه و دیگر روسای ستادی و اعضای کمیته‌های تخصصی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب حضور داشتند.
این نشست با هدف بررسی زمینه‌های همکاری‌های مشترک میان دانشگاه و شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب برگزار شد. 
دکتر محمدنبی احمدی ریاست دانشگاه ضمن خیرمقدم به حاضرین، توضیحاتی در خصوص ظرفیت‌های علمی، پژوهشی و فناوری دانشگاه در زمینه‌های پتروشیمی و نفت ارائه نمود.



دکتر احمدی همچنین پتانسیل‌های بالای دانشگاه رازی برای انجام پژوهش‌های تقاضا محور در حوزه‌های صنعتی به ویژه نفت و پتروشیمی را یادآور شد.
همچنین مهندس نصیری مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب در سخنانی، دانشگاه رازی را مجموعه‌ای با ظرفیت‌های بالای علمی، آموزشی، پژوهشی و فناوری در غرب کشور دانست و بر پیشبرد همکاری‌های دوجانبه تأکید کرد.



در ادامه این نشست، تفاهم‌نامه همکاری مشترک علمی و پژوهشی میان دانشگاه رازی و شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب به امضا رسید.



این تفاهم‌نامه به منظور ایجاد و گسترش همفکری و همکاری‌های آموزشی، توسعه پژوهش‌های کاربردی، استفاده بهینه از امکانات، استعداد‌ها و ظرفیتها، رفع نیاز‌های پژوهشی و تحقیقاتی، مشارکت مؤثر اساتید و پژوهشگران دانشگاهی و صنعتی و به طور کلی گسترش همکاری‌های بین صنعت و دانشگاه، فی مابین شرکت بهره برداری نفت و گاز غرب به نمایندگی مهندس محمود نصیری مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز غرب و دانشگاه رازی به نمایندگی دکتر محمد نبی احمدی ریاست دانشگاه رازی منعقد و مبادله شد.



از مهم‌ترین موضوعات و اهداف این تفاهم نامه می‌توان به ایجاد زمینه همکاری‌های مشترک علمی، آموزشی و پژوهشی و رفع نیاز‌های فناورانه در چارچوب تعهدات متقابل شرکت و دانشگاه، همکاری‌های پژوهشی جهت تدوین راهکار‌های اجرایی بهینه مربوط به شناسایی و تعریف و اولویت بندی پروژه‌های نشأت گرفته از نیاز‌های شرکت و یا مرتبط با اهداف استراتژیک میان مدت و بلند مدت شرکت، مهندسی تعمیرات و تولیدات داخلی اشاره کرد.



اجرای طرح‌های پژوهشی، حمایت از پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها، فرصت مطالعاتی صنعتی، دوره‌های توانمندسازی کارکنان شاغل در شرکت توسط اعضای هیأت علمی دانشگاه، دوره‌های پیش‌نیاز کارآموزی توسط مهندسین و شاغلین شرکت، استفاده از تجهیزات آزمایشگاهی مشترک، برگزاری سمینار‌های علمی مشترک، بازدید‌های علمی از دیگر محور‌های مهم تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه رازی و شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب است.

آخرین اخبار