Last News

نشست هماهنگی اردو‌های راهیان نور غرب کشور با محوریت مراسم گرامیداشت حماسه عملیات بازی دراز در دانشگاه رازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه رازی، نشست هماهنگی اردو‌های راهیان نور غرب کشور، ۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه برگزار شد.

در این نشست، دکتر محمدنبی احمدی رئیس دانشگاه رازی و رئیس قرارگاه راهیان نور دانشجویی علم‌الهدی در استان کرمانشاه ضمن خیرمقدم به حاضرین، در سخنانی اظهار داشت: امروز شاهد هستیم که جنبش دانشجویی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا شدت گرفته و حتی به دانشگاه‌های اروپا نیز کشیده شده است و تاکنون صد‌ها دانشجو و استاد معترض به جنایات رژیم صهیونیستی توسط پلیس آمریکا دستگیر شده‌اند.

وی افزود: حملات وحشیانه نظامیان رژیم اشغالگر صهیونیستی علیه مردم بی‌دفاع غزه و شهادت و مجروح‌شدن هزاران انسان بی‌گناه، سبب شعله‌ور شدن موج اعتراضات دانشجویی در دانشگاه‌های آمریکا از جمله دانشگاه‌های کلمبیا، ییل، نیویورک و... و برخی کشور‌های اروپایی شده است و حتی دانشجویان در حرکتی نمادین اقدام به برپایی چادر‌هایی در نزدیکی ساختمان‌های دانشگاهی کرده‌اند.

دکتر احمدی در ادامه با اشاره به در پیش بودن اردو‌های راهیان نور غرب کشور و اعزام حدود ۴۰ هزار نفر به یادمان شهدای بازی دراز افزود: این برنامه در روز‌های ۱۳ و ۱۴ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد و دانشگاه‌های استان باید با تمام ظرفیت پای کار باشند.

وی نوآوری، خلاقیت و استفاده از فناوری روز در حوزه تولید محتوا و تبلیغات را در اردو‌های راهیان نور بازی دراز مورد تأکید قرار داد و گفت: موکب دانشگاهیان با نام موکب قرارگاه علم‌الهدی دانشگاهیان استان کرمانشاه (شهدای بازی دراز) تشکیل می‌شود و همه دانشگاه‌ها در این زمینه مشارکت و همکاری داشته باشند.

دکتر احمدی حضور پرشور و نشاط تشکل‌های دانشجویی به ویژه بسیج دانشجویی در جریان اردو‌های راهیان نور و مراسم گرامیداشت سالروز حماسه بازی دراز و موکب دانشگاهیان را مورد تأکید قرار داد و افزود: همه دانشگاه‌ها در حد توان پای کار باشند تا برنامه‌ای با شکوه برای هموطنان عزیز که از سراسر کشور به بازی دراز اعزام خواهند شد، رقم بخورد.

استقرار تیم‌های رسانه‌ای و تولید محتوا، نمایشگر دیجیتال در موکب دانشگاهیان، تهیه بسته‌های فرهنگی، برگزاری مسابقات از قبیل شعر، دل نوشته و اهدای جوایز به برترین‌ها، تهیه کتاب شهدای بازی دراز، معرفی شهدای بازی دراز، همچنین پرداختن به موضوعات روز از قبیل عملیات طوفات الاقصی، اعتراض دانشجویان آمریکا به جنایات رژیم صهیونیستی و عملیات وعده صادق در موکب دانشگاهیان در قالب تولید محتواهای دیجیتال و تولید کلیپ و...  از موضوعاتی بود که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت.

در این نشست، معاونین فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌های استان، مسئول حوزه سه بسیج کارمندی دانشگاه‌های استان، مسئولان بسیج کارمندی دانشگاه‌های استان و بسیج نخبگان و دیگر مسئولان ذیربط حضور داشتند و به بیان نقطه‌نظرات و پیشنهادات خود در خصوص اردوهای راهیان نور شهدای بازی دراز پرداختند.

شایان ذکر است، قرارگاه دانشجویی علم‌الهدی با هدف حمایت از اردوهای راهیان نور دانشجویی، ) تقویت محتوای فرهنگی و بهره‌گیری علمی و فکری از ظرفیت اردوهای راهیان نور، جلب مشارکت و زمینه‌سازی برای حضور تمامی دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی در اردوهای راهیان نور با میزبانی بسیج دانشجویی در مناطق عملیاتی، گسترش و تقویت عرصه‌های اردوهای راهیان نور دانشجویی در طول سال و ارزیابی و پایش مستمر فرآیند فعالیت‌ها و آثار اردوهای برگزار شده فعالیت می‌کند.

عملیات ظفرمند «بازی دراز» در اردیبهشت ماه ۱۳۶۰ از سوی رزمندگان سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی ایران با پشتیبانی تیزپروازان هوانیروز کرمانشاه که در رأس آنان خلبان شهید شیرودی حضور داشت، انجام شد. در هشت روز عملیات دلاورانه، ارتفاعات بازی دراز از چنگال متجاوزان رژیم بعثی خارج و دشمن با تحمل هزاران کشته و صد‌ها اسیر و انهدام تانک‌ها و تجهیزات نظامی مجبور به عقب نشینی شد.

سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه با بیش از ۹۰ هزار نفر جمعیت در هشت سال جنگ تحمیلی بار‌ها مورد حمله هوایی، گلوله باران و موشک باران ارتش بعث قرار گرفت و در این مدت ۸۵۶ شهید، یک هزار و ۴۰۰ جانباز و ۱۱۲ آزاده سرافراز تقدیم نظام اسلامی کرده است.

آخرین اخبار