Last News

استاندار کرمانشاه گفت: دانشگاهیان برای اداره عالمانه‌تر کرمانشاه ورود کنند و براساس این رویکرد عمل کنیم.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه رازی، دکتر محمدطیب صحرایی، 9 اردیبهشت 1402 در همایش ملی آموزش عالی در غرب کشور که به مناسبت پنجاهمین سال تاسیس دانشگاه رازی در تالار فرهنگ و ادب دانشکده ادبیات و علوم انسانی برگزار شد، در سخنانی نقش مهم دانشگاه در پیشرفت و توسعه جامعه را یادآور شد و اظهار داشت: اگر می‌خواهیم کرمانشاه پیشرفت کند و جامعه‌ای توسعه یافته داشته باشیم، دانشگاه‌های استان باید نقش پیش رو را ایفا کرده و به تعارف و گفت و گو بسنده نکنند.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه حوزه و دانشگاه باید پیشرو جامعه باشند، افزود: این دو نهاد باید قدر این نقش و جایگاهی که به آنها داده شده را بدانند و به بهترین نحو از آن استفاده کنند. هرچند که در کرمانشاه مسائل و مشکلاتی وجود دارد، اما فرصت‌ها و ظرفیت‌های بی‌نظیری هم داریم که دانشگاهیان ما باید برای کنار زدن این مشکلات و استفاده از ظرفیت‌ها به‌صورت جدی پای کار بیایند.

دکتر صحرایی تصریح کرد: تولید علم، تربیت عالم و خدمت به جامعه سه وظیفه دانشگاه‌هاست که دانشگاه‌های کرمانشاه در دو موضوع اول خوب عمل کرده‌اند و در مورد موضوع سوم یعنی خدمت به جامعه نیز انتظار می‌رود که نقش خود را ایفا کنند.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: دانشگاه‌های استان باید به گونه‌ای در توسعه استان و حل مشکلات ایفای نقش کنند که اگر زمانی نباشند، خلاء نبودشان در استان احساس شود.

وی در ادامه به جلسات متعددی که طی ماه‌های گذشته با جامعه دانشگاهیان استان داشته اشاره کرد و گفت: در این جلسات بارها درخواست داشتیم که دانشگاهیان برای اداره عالمانه‌تر کرمانشاه ورود کنند و براساس این رویکرد عمل کنیم تا در نهایت به نتایج آن افتخار کنیم.

در ادامه این نشست، پرفسور مجتبی شمسی‌پور عضو برجسته هیأت علمی دانشگاه رازی و سرآمد علمی کشور در سخنانی با اشاره به اهمیت تولیدات علمی در کشورها، اظهار کرد: هر کشوری مکتوبات علمی بالاتری داشته باشد، از نظر تکنولوژی، صنعت و درآمد جایگاه بالاتری دارد.

وی ادامه داد: پیش از انقلاب کل تولیدات علمی کشور ۴۰۰ مقاله در سال بود و جایگاهی در بین کشورهای برتر نداشتیم، اما امروزه ۱۵ تا ۱۶ هزار مقاله و تولید علمی داریم که روی توسعه اقتصادی کشور تاثیر گذاشته است.

آخرین اخبار