Last News

رئیس دانشگاه رازی از اجرای "طرح بورسیه شغلی در صنعت" برای دانشجویان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه رازی، در راستای سلسله نشست‌های هفته پژوهش و فناوری، نشستی با فعالان صنعتی استان کرمانشاه در مورخ سوم آذرماه 1401 برگزار شد.

فعالان صنعتی و تولیدی حاضر در این نشست، به بیان دغدغه‌ها، مشکلات و انتظارات خود از دانشگاه پرداختند. توجه به رویکرد استاندارد و نظارت در راستای تسهیل در تولید و بهره‌برداری از محصولات، استفاده از دانش تخصصی دانشگاهیان برای افزایش کیفیت و کمیت در عرصه تولید، لزوم تعمیق ارتباط دانشگاه و صنعت، آسیب‌شناسی و احصاء مسائل و نیازهای بخش صنعت از سوی دانشگاهیان و تلاش برای رفع مشکلات، حضور مؤثر دانشجویان در واحدهای تولیدی و صنعتی از جمله مهمترین موضوعات مطرح شده در این نشست بود.

در این جلسه، دکتر محمدنبی احمدی رئیس دانشگاه رازی ضمن خیرمقدم به میهمانان، بخش صنعت را حلقه مفقوده تحول در دانشگاه‌ها و حرکت در مسیر کارآفرینی و اشتغالزایی برای دانش‌آموختگان و دانشجویان دانست و اظهار داشت: امروزه دانشگاه‌های مطرحی در دنیا هستند که در عرصه ارتباط با صنعت بسیار موفق عمل کرده‌اند، از آن جمله؛ دانشگاه‌های بیرمنگام، سوربن، مونیخ، کره جنوبی و حتی یک دانشگاه در لبنان را می‌توان مورد اشاره قرار داد. در کشورمان نیز تعداد معدودی از دانشگاه‌ها در عرصه ارتباط با صنعت موفق عمل کرده‌اند اما در مجموع در عرصه ارتباط دانشگاه با صنعت در کشور خوب عمل نشده است.

دکتر احمدی در ادامه، آسیب‌شناسی موانع ارتباط دانشگاه با صنعت و بررسی مشکلات و ارائه راهکارهای مؤثر را ضروری دانست و افزود: ما ابتدا باید نقاط ضعف را بپذیریم تا بتوانیم در کمک به بخش صنعت و تعامل هرچه بیشتر با واحدهای تولیدی و صنعتی نقش‌آفرین باشیم.

وی مهارت آموزی و کار عملی دانشجویان در بخش صنعت را مورد تأکید قرار داد و گفت: علمی که صرفاً دانش تئوری و به دور تحربه میدانی و کار عملی باشد، در آینده شغلی و کارآفرینی دانش‌آموختگان تأثیر بسزایی نخواهد  داشت و لذا مهارت‌آموزی باید سرلوحه دانشجویان باشد تا ورود به بازار کار و اشتغال مناسب برای آنان تسریع و تسهیل گردد.

دکتر احمدی از عزم جدی دانشگاه رازی برای کمک به مهارت‌آموزی، ارتباط با صنعت و اشتغال دانشجویان و دانش‌آموختگان خبر داد و افزود: "طرح بورسیه شغلی در صنعت" که با جدیت در دستور کار قرار دارد، می‌تواند تحولاتی شگرف در جذب نخبگان و رتبه‌های ممتاز کنکور در دانشگاه رازی و ایجاد نشاط علمی و انگیزه برای دانشجویان ایجاد کند.

وی از ارائه تسهیلات ویژه به نخبگان دانشگاه با حمایت بنیاد نخبگان در قالب "طرح شهید وزوایی" خبر داد و گفت: یکی از موضوعات مهم برای حرکت در مسیر ارتباط با صنعت و اشتغالزایی، هماهنگی سرفصل‌های درسی با نیاز بخش صنعت، کشاورزی و تولید در استان کرمانشاه است.

دکتر احمدی با اشاره به بهره‌مندی دانشگاه ار حضور دانشمندان برتر جهان، استفاده از دانش، تجارب و تخصص آنان برای کمک به رفع مشکلات و مسائل بخش صنعت را مورد تأکید قرار داد و خواستار تعامل جدی فعالان صنعتی استان با دانشگاه شد.

در ادامه، سایر مسئولان حاضر در این نشست، به بیان دیدگاه‌ها، نقطه‌نظرات و پیشنهادات خود پراختند.

Tags:

دانشگاه رازی
دانشجویان
کارآفرینی
ارتباط دانشگاه و صنعت
دانشگاه کارآفرین

آخرین اخبار