Last News

مرحله دوم آزمون سراسری 1402 با رقابت 7799 در حوزه‌های امتحانی دانشگاه رازی آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه رازی، دکتر مجتبی بیگلری نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در استان کرمانشاه، در مورد برگزاری مرحله دوم آزمون سراسری 1402 اظهار داشت: نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ همزمان در سراسر کشور و روز چهارشنبه چهاردهم و پنج‌شنبه پانزدهم تیرماه در دو نوبت صبح و عصر در حوزه‌های امتحانی دانشگاه رازی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه آزمون سراسری در 14 شهر و شهرستان استان و با همکاری آموزش و پرورش، دانشگاه‌های آزاد اسلامی، پیام نور، صنعتی و رازی، برگزار می‌شود، افزود: بر اساس اعلام سازمان سنجش؛ جمعاً ۳۴ هزار و ۹۶۶ داوطلب در استان کرمانشاه در نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ به رقابت می‌پردازند. از این تعداد ۲۰ هزار و ۸۶۸ داوطلب زن و ۱۴ هزار و ۹۸ داوطلب مرد شرکت خواهند کرد.

دکتر بیگلری با بیان اینکه بانوان حدود 60 درصد و آقایان 40 درصد از داوطلبان مرحله دوم آزمون سراسری در استان کرمانشاه را تشکیل می‌دهند، بیان کرد: نزدیک به ۵۰ درصد از داوطلبان شرکت در آزمون از گروه آزمایشی علوم تجربی می‌باشند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه بیان کرد: در گروه آزمایشی علوم انسانی ۱۰ هزار و ۸۸۹ نفر، در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی ۲۷۸۹ نفر، در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی ۲۱۱۵ نفر و در گروه آزمایشی هنر ۹۲۶ نفر از استان کرمانشاه در این آزمون شرکت می‌کنند. مجموعاً در سطح استان ۲۹ حوزه اصلی و ۱۸۸ حوزه فرعی برای این مرحله از آزمون سراسری تدارک دیده شده است.

آخرین اخبار