به گزارش روابط عمومی دانشگاه رازی، نشست مشترک معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه رازی با مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه، امروز چهارشنبه ۱۶ مرداد ماه در محل سالن جلسات آن معاونت برگزار شد.

ایجاد زمینه‌هایی برای اجرای دوره فرصت مطالعاتی اعضای هیأت علمی، جهت‌دهی به پایان‌نامه‌های دانشجویی درمقاطع تحصیلات تکمیلی و هدایت آن‌ها برای حل مشکلات اجرایی سازمان محیط زیست، اجرای طرح‌های پژوهشی مشترک مورد نیاز اداره کل حفاظت محیط زیست استان، برگزاری دوره‌های مشترک آموزشی، امکان استفاده مشترک از آزمایشگاه‌های موجود در دانشگاه و اداره کل حفاظت محیط زیست استان از مهم‌ترین محورهای مورد بحث در این جلسه بود.

 

در ابتدای جلسه، دکتر ویسی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه رازی ضمن عرض خیرمقدم به حاضرین جلسه، به ارائه توضیحاتی در خصوص پتانسیل‌های موجود در دانشگاه و اداره کل محیط زیست استان، به منظور گسترش همکاری‌های مشترک در زمینه‌های آموزشی و پژوهشی پرداخت.

 

سپس دکتر بختیاری مدیر کارآفرینی و ارتباط با صنعت دانشگاه رازی، در خصوص اجرای دوره فرصت مطالعاتی اعضای هیأت علمی، با اشاره به وجود تفاهم‌نامه‌های فی ما بین وزارت علوم، تحقیقات و فناوریو سازمان حفاظت محیط زیست در این زمینه، برگزاری دوره‌های مشترک آموزشی و کارآموزی دانشجویان در آن اداره توضیحاتی ارائه داد.

 

سپس دکتر پوررضا سرپرست گروه پشتیبانی پژوهش‌های تقاضامحور دانشگاه رازی، در خصوص  پیشنهاد چندین طرح برای حل مشکلات اجرایی در اداره کل حفاظت محیط زیست استان توضیحاتی ارائه داد.

 

 در ادامه، دکتر خسروی به عنوان دبیر کارگروه حوزه منابع طبیعی و محیط زیست دانشگاه، در رابطه با برگزاری دوره آموزشی پهپاد و کاربرد آن در زمینه محیط زیست توضیحاتی ارائه داد.

 

در ادامه، مهندس یاوری مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه ضمن  استقبال از برگزاری این جلسه و محورهای مطروحه  آن، موافقت خود را در زمینه گسترش همکاری‌های علمی و پژوهشی و همچنین آموزشی بین دانشگاه و آن اداره اعلام کرد و سپس توضیحاتی در خصوص اولویت‌های پژوهشی آن اداره ارائه و همچنین بر تداوم برگزاری این جلسات برای به نتیجه رسیدن محورهای مورد بحث تأکید کرد.

 

در پایان دکتر فتاحی از کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه، پیرامون زمینه‌های همکاری برای برگزاری دوره فرصت مطالعاتی اعضای هیأت علمی دانشگاه رازی، تجهیزات آزمایشگاهی موجود در اداره کل محیط زیست استان و امکان استفاده مشترک از آن توسط دانشگاه، توضیحاتی ارائه داد.