خدمات پست الکترونیکی

آیین نامه خدمات پست الکترونیکی

ماده ۱. کلیه اعضای دانشگاه رازی شامل اعضای هیئت علمی، دانشجویان و کارکنان می‌توانند از سرویس رایانامه دانشگاه رازی تحت دامنه razi.ac.ir  استفاده نمایند.
تبصره ۱: هر فرد حقیقی مجاز به انتخاب یک نام کاربری می‌باشد و امکان تغییر آن وجود ندارد، لذا کاربران در هنگام انتخاب نام کاربری مورد نظر، دقت لازم را بعمل آورند.
تبصره ۲: در ابتدای سال تحصیلی اکانت رایانامه دانشگاه رازی بر اساس نام خانوادگی و نام  (Lastname.Name[at]razi.ac.ir) برای کلیه دانشجویان تحصیلات تکمیلی ایجاد و از طریق پیامک به آنها اطلاع داده می شود.
تبصره ۳: تیم مدیریت شبکه مرکز فناوری اطلاعات و فضای مجازی دانشگاه رازی تحت هیچ شرایطی تقاضای دریافت کلمه عبور کاربران از طریق رایانامه را ندارد و هرگونه تقاضا جهت دریافت کلمه عبور از جانب این مرکز نبوده و فاقد اعتبار است.
ماده ۲. در صورت فارغ التحصیلی دانشجو یا قطع ارتباط وی با دانشگاه به هر دلیل ،اکانت ایمیل ایشان حذف می گردد و دانشجو موظف هست یک Back up  از منابع رایانامه دانشگاهی قبل از فارغ التحصیلی تهیه نماید.
تبصره ۴: در صورتیکه برای دانشجو بنا به دلایلی فارغ‌التحصیلی میسر نشود، با اطلاع قبلی رایانامه ایشان غیر فعال خواهد شد.
ماده ۳. به هر کاربر هیئت علمی فضای معادل ۱ گیگابایت و دانشجویان دوره دکتری فضای معادل۴۰۰ مگا بایت و برای دانشجویان کارشناسی ارشد و کارشناسی ۲۰۰ مگا بایت تخصیص داده می‌شود.
ماده ۴. کاربرانی که از سامانه رایانامه دانشگاه رازی استفاده می‌نمایند، آیین‌نامه سیاست‌های اطلاع‌رسانی و امنیتی دانشگاه رازی را پذیرفته‌اند.
ماده ۵. مرکز فناوری اطلاعات مجاز هست که اکانت های کاربرانی که بیش از یک سال از رایانامه  دانشگاهی استفاده ننموده اند را حذف نماید و کلیه مسئولیت حذف فایلها و مطالب بر عهده کاربر می باشد.
ماده ۶. پسورد کاربران پس از گذشت یک سال منقضی شده و از یک ماه قبل به کابر هشدار داده می شود که پسورد را تغییر دهد. در غیر اینصورت سیستم به صورت خودکار پسورد را تغییر می دهد و دسترسی کاربر به رایانامه قطع می شود.
ماده ۷ . کاربران رایانامه های دانشگاه رازی موظفند از رمز عبورهای ساده استفاده ننمایند و در صورت استفاده کلمه عبور ساده و حک شدن کلیه مسئولیت بر عهده کاربر می باشد.