کلنگ احداث 2 پروژه خوابگاه دانشجویی ویژه متأهلین دانشگاه رازی در پردیس‌ طاقبستان و پردیس کشاورزی و منابع طبیعی به زمین زده شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه رازی، آیین احداث و کلنگ‌زنی 2 پروژه خوابگاه دانشجویی ویژه متأهلین در دانشگاه، 31 خرداد ماه 1401 با حضور دکتر مسعود گنجی رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر الیاس نورایی معاون برنامه‌ریزی و امور سرمایه‌گذاری صندوق رفاه دانشجویان، دکتر امینی معاون اداری و مالی صندوق رفاه دانشجویان و جمعی از مسئولان و مدیران دانشگاه برگزار شد.

طی این مراسم، کلنگ احداث دو پروژه خوابگاه دانشجویی ویژه متأهلین در دانشگاه رازی در پردیس‌های طاقبستان و کشاورزی و منابع طبیعی به زمین زده شد.

بر اساس اعلام مسئولان، قرار است، با حمایت صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم 312 واحد خوابگاهی متأهلین دانشجویان در 6 بلوک در پردیس طاقبستان دانشگاه و پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه احداث شود.

در حاشیه این مراسم، دکتر مسعود گنجی رئیس صندوق رفاه دانشجویان در سخنانی اظهار داشت: احداث خوابگاه‌های  دانشجویی ویژه متأهلین، در راستای حمایت از ازدواج و جوانی جمعیت  و آسان کردن شرایط ازدواج دانشجویان صورت می‌گیرد.

وی افزود: براساس قانون جوانی جمعیت، باید حدود ۱۰ درصد از بودجه اختصاصی دانشگاه و حداقل ۱۰ درصد از درآمد اختصاصی و تملک دارایی دانشگاه‌ها جهت احداث، تکمیل، تعمیر و تجهیز خوابگاه‌های متأهلی اختصاص یابد.

همچنین سرپرست دانشگاه رازی ضمن قدردانی از حضور مسئولان صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در این مراسم در سخنانی اظهار داشت: در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری در بحث حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، خوابگاه‌های دانشجویی ویژه متأهلین احداث می‌گردد.

وی افزود: دانشگاه رازی آمادگی دارد تا ۱۰ درصد از بودجه اختصاصی خود را به احداث خوابگاه‌های متأهلین اختصاص دهد و در همین راستا در کنار خوابگاه متأهلین غیر ایرانی تصمیم به عملیاتی نمودن این دو پروژه نموده‌ایم.

دکتر احمدی ابراز امیدواری کرد: پروژه‌های خوابگاه دانشجویی ویژه متأهلین دانشگاه رازی در راستای ازدواج آسان جوانان با حمایت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به خوبی و با سرعت پیش برود.

وی همچنین با اشاره به سالروز شهادت شهید «دکتر مصطفی چمران» و روز ملی بسیج اساتید، یاد و خاطره شهدای والامقام را گرامی داشت و گفت: شهیدچمران اسطوره علم و تقوا، تعهد و تخصص و نمونه بارز رشادت و ایثارگری است و باید الگوی همه ما در عرصه‌های مختلف باشد.

 

آخرین اخبار