رئیس دانشگاه رازی از کسب مجوز تأسیس پارک علم و فناوری دانشگاه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه رازی، نشست هیئت رئیسه دانشگاه با دکتر هاشم داداش‌پور رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و هیئت همراه ایشان، در روز پنج شنبه مورخ ۱۹ آبان ماه ۱۴۰۱ در سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه برگزار شد.

در این جلسه، دکتر محمدنبی احمدی رئیس دانشگاه رازی ضمن خیرمقدم به میهمانان، در سخنانی به ارائه گزارشی در خصوص اقدامات صورت گرفته در اداره امور خوابگاه‌ها، اداره رفاه دانشجویی، مدیریت تربیت بدنی و فوق برنامه، اداره تغذیه و همچنین بحث تجهیز و احداث پروژه‌های دانشگاه پرداخت.

وی با ارائه آمار اسکان و زیربنای سراهای دانشجویی دانشگاه رازی افزود: در مجموع تعداد 4078 نفر در خوابگاه‌های دانشجویی ساکن هستند؛ از این تعداد 2366 نفر را دختران و 1680 نفر را دانشجویان پسر تشکیل می‌دهند.

دکتر احمدی مساحت کلی خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه رازی را 42450 مترمربع اعلام کرد و گفت: در مجموع تعداد 6 خوابگاه، 21 بلوک و 17 واحد خوابگاه متأهلی داریم.

رئیس دانشگاه در ادامه با اشاره به تعمیرات اساسی صورت گرفته در خوابگاه‌های دانشجویی طی تابستان سال جاری افزود: در مجموع بیش از 40 میلیارد ریال اعتبار صرف خرید و تجهیز سراهای دانشجویی شده است.

وی با قدردانی از حمایت‌های ریاست سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از دانشگاه رازی افزود: در حوزه ارائه تسهیلات دانشجویی نیز امسال 16 میلیارد و 768 میلیون ریال تسهیلات به دانشجویان اعطا شد که رشد 55 درصدی در میزان پرداخت وام‌های دانشجویی نسبت به سنوات اخیر را شاهد بوده‌ایم.

دکتر احمدی با اشاره به اینکه 26 فضای ورزشی روباز و سرپوشیده در دانشگاه رازی وجود دارد، گفت: 18 رشته ورزشی شامل تکواندو، فوتسال، کشتی، تنیس روی میز، بدمینتون، هندبال، بسکتبال، والیبال، ایروبیک، دومیدانی، شطرنج، ورزش‌های زورخانه و باستانی، تیراندازی، کاراته، فوتبال، یوگا، کوهپیمایی و ورزش‌های همگان در دانشگاه فعال است.

وی از فعالیت 5 سلف سرویس در دانشگاه رازی خبر داد و گفت: متوسط پرس غذای توزیع شده در وعده‌های نهار و شام 7000-7500  پرس و متوسط پرس غذای توزیع شده در ماه 154000 پرس است.

دکتر احمدی با اشاره به کلنگ زنی پروژه خوابگاه دانشجویی متأهلین دانشگاه رازی طی ماه‌های اخیر، خواستار مساعدت و حمایت جدی سازمان امور دانشجویان وزارت علوم برای تأمین بودجه مورد نیاز این پروژه شد.

وی در ادامه از ارتقاء 11 پله‌ای جایگاه دانشگاه رازی در رتبه‌بندی ملی ISC خبر داد و گفت: دانشگاه رازی سال گذشته رتبه 20 تا 30 را در بین دانشگاه‌های جامع کسب کرده بود اما امسال در تازه‌ترین رتبه‌بندی ملی ISC شاهد صعود 11 پله‌ای جایگاه دانشگاه و کسب رتبه 12 در بین دانشگاه‌های جامع هستیم و این موفقیت ارزشمند را به خانواده بزرگ دانشگاه تبریک عرض می‌کنم.

دکتر احمدی همچنین از کسب مجوز تأسیس پارک علم و فناوری دانشگاه رازی خبر داد و گفت: این خبر نویدبخش روزهای پرفروغ برای جامعه علمی دانشگاه است و به زودی جزئیات آن اطلاع‌رسانی خواهد شد.

همچنین در این نشست دکتر محمدمهدی خدایی دانشمند فرهیخته و عضو برجسته هیئت علمی دانشگاه رازی در سخنانی خواستار تقویت وجهه بین‌المللی دانشگاه شد و گفت: باید اهتمام جدی در فعالیت مرکز آموزش زبان فارسی به دانشجویان غیرایرانی به ویژه دانشجویان عراقی صورت گیرد و خروجی مؤثر ارائه این آموزش‌ها را شاهد باشیم.

همچنین دکتر مجتبی شمسی‌پور دانشمند فرهیخته و عضو برجسته هیئت علمی دانشگاه رازی در سخنانی با اشاره به تغییر و تحولات چشمگیر صورت‌گرفته در دانشگاه رازی، ابراز امیدواری کرد که شاهد حمایت سازمان امور دانشجویان در بخش‌های مختلف از دانشگاه صنعتی کرمانشاه نیز باشیم.

در ادامه، مدیران و مسئولان حاضر در این جلسه به ارائه دیدگاه‌ها، نقطه‌نظرات و مسائل حوزه کاری خود پرداختند.

آخرین اخبار