دوره آموزشی "آزمون خاک و چالش‌های تغذیه‌ای گیاهان زراعی و باغی " در دانشکده علوم و مهندسی کشاورزی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه رازی، دوره آموزشی "آزمون خاک و چالش‌های تغذیه‌ای گیاهان زراعی و باغی " یکم تیرماه با حضور رئیس و تعدادی از اعضای هیأت علمی پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه، رئیس و معاون آموزشی و فنی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمانشاه و کارشناسان عضو سازمان نظام مهندسی استان  در سالن اجتماعات دانشکده علوم و مهندسی کشاورزی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم دکتر بهشتی‌آل‌آقا رئیس پردیس کشاورزی و منابع دانشگاه ضمن عرض خیرمقدم به حاضرین، در خصوص اهمیت خاک در کشاورزی، تلاش در جهت حفظ منابع خاک و هدف از برگزاری این کارگاه به عنوان اولین کار مشترک حاصل از توافق بین پردیس و سازمان نظام مهندسی سخن گفت.
 

در ادامه مهندس بهرامی رئیس سازمان نظام مهندسی استان بر ضرورت ارتباط هر چه بیشتر بخش‌های مختلف آموزشی، تحقیقاتی و اجرایی در انتقال دانش به عرصه‌های کشاورزی تأکید کرد.

در ادامه، دکتر فرانک رنجبر عضو هیأت علمی دانشگاه رازی به ارائه سخنرانی در خصوص اهمیت آزمون‌های خاک، آب و گیاه، چگونگی انجام آن، عوامل مؤثر بر حفظ حاصلخیزی خاک، روش‌های نمونه‌بردار، چالش‌ها و راهکار‌های ترویج آن در بین جامعه کشاورزان پرداخت.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم که با حضور ۶۹ نفر برگزار شد، با تشکیل پنل تخصصی، دکتر صیادیان، دکتر بهشتی، مهندس بهرامی و دکتر رنجبر به سؤالات شرکت‌کنندگان پاسخ دادند.

 

آخرین اخبار