سرپرست دانشگاه رازی با صدور پیامی، ضمن گرامیداشت قیام خونین 15 خرداد، رحلت جانسوز حضرت امام خمینی (ره) را تسلیت گفت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه رازی، متن پیام دکتر محمدنبی احمدی بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

این ایام، یادآور دلاوری‌ها و استقامت شهدای 15 خرداد در پیروی محض از هدایت‌های نورانی معمار کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) در راه سرافرازی و عزتمندی ایران اسلامی و یادآور اندوهی جانکاه است که در فراق آن پیر فرزانه، بر دلهای ما می‌نشیند.

در حقیقت قیام ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ زمینه‌ساز حوادث و مطلع حرکت‌های دیگری در کوران انقلاب بود و شهدای این حادثه غمبار تاریخی به نماد مقاومت و ایستادگی در تاریخ پرفراز و نشیب این سرزمین مقدس مبدّل شدند.

امروز بیش از 6 دهه است که ملّت همیشه قهرمان ایران اسلامی، سالروز قیام 15 خرداد را به عنوان خون تپنده انقلاب اسلامی ایران گرامی داشته و فریاد آزادیخواهی مبارزین انقلابی و شهدای مظلوم آن قیام تاریخی را به گوش جهانیان می‌رسانند.

امسال نیز در سی و سومین سالروز ارتحال ملکوتی رهبر حکیم انقلاب و جمعی از شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی به سوگ می‌نشینیم و یادآور روزی خواهیم بود که بزرگ‌مردی از تبار معصومین(ع) کشورمان را با بصیریت و بینش معنوی خود از فرو رفتن در اندیشه‌های مادی‌گرایانه نجات داد و امید را در وجود مستضعفین عالم برای مبارزه، مقاومت و پیروزی در برابر مستکبران زنده کرد. سالهاست که انقلاب اسلامی با پیروی از اندیشه‌های ناب حضرت امام خمینی(ره) به رهبری خلف ایشان مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در راستای ارزش‌های اسلامی در حرکت است.

اینجانب ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ۱۴ خرداد ماه، سالروز رحلت جانسوز حضرت امام خمینی(ره) و شهادت یاران باوفایش در قیام خونین ۱۵ خرداد به ملّت بزرگ ایران اسلامی به ویژه دانشگاهیان فرهیخته دانشگاه رازی، امید آن دارم که سایه عنایات حضرت مهدی موعود (عج) در پاسداری از آرمان‌های والای بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران، شهدای اسلام و انقلاب و پیروی از منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در مسیر عزت، توسعه، بالندگی و سرافرازی ایران عزیز اسلامی پیروز باشیم.

محمدنبی احمدی

سرپرست دانشگاه رازی

آخرین اخبار