دکتر محمدنبی احمدی با ارسال پیامی ضمن گرامیداشت روز جهانی قدس به عنوان نماد وحدت و اراده امّت اسلامی، بر اهمیت بزرگداشت این روز و تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری تأکید کرد.

متن پیام به این شرح است:

باسمه تعالی

روز قدس، روز اسلام است. امام خمینی (ره)

روز جهانی قدس یکی از برجسته‌ترین روزها در تقویم میهن اسلامی و نمایانگر وحدت و یکپارچگی جهان اسلام است. در این میعادگاه مقدس، مسلمانان جهان در صفوف به هم پیوسته، شعار آزادگی سرمی‌دهند و فریادهای کوبنده خود را در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و مخالفت با صهیونیسم جنایتکار به گوش جهانیان می‌رسانند.

سالهاست که ندای حریّت مسلمانان جهان در تظلّم‌خواهی از مردم قهرمان فلسطین، خواب از چشمان غاصبان جنایتکار ربوده و آشفتگی خیال صهیونیسم و استکبار را رقم زده است. امروز بیش از هر زمان دیگر، صدای تپش قلب جهان اسلام از بیت المقدس به گوش می‌رسد و دنیا تماشاگر جوانان مبارز و شهادت‌طلب فلسطینی است که با اراده‌ای مثال‌زدنی و با دستان خالی، با رژیم تا بن دندان مسلّح صهیونیستی مقابله می‌کنند.

باور ما این است؛ بیداری اسلامی ملّت فلسطین، افق‌های آینده را روشن نموده و روزی خواهد رسید که بیت‌المقدس، نخستین قبله‌گاه مسلمانان، معراجگاه پیامبر اکرم (ص) و نماد مقاومت و ظلم‌ستیزی، رنگ آزادی خواهد دید و مرهمی بر آلام مردمان بی‌پناه فلسطین خواهد شد. روز قدس چنان موجی از انسجام و یکدلی مسلمانان و آزادگان در سراسر این کره خاکی ایجاد کرده که مایه دلگرمی مضاعف فلسطینیان شریف و امید به آینده‌ای بهتر و عاری از وجود ظلم و ظالم است؛ وَسَيَعْلَمُ الَّذِينَ ظَلَمُوا أَيَّ مُنْقَلَبٍ يَنْقَلِبُونَ (شعراء، 26)  

اینجانب با گرامیداشت روز جهانی قدس و یاد و خاطره شهدای گرانقدر جبهه مقاومت به ویژه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، اقشار مختلف مردم به ویژه جامعه بزرگ و فرهیخته دانشگاه رازی را دعوت می‌نمایم که با همدلی و وحدت همچون گذشته در کنار دیگر هموطنان، مظلومیت مردم فلسطین را فریاد بزنند و پیام رسای آزادگی را در جهان طنین افکنند تا دنیا بداند امّت امام خمینی(ره)، تا همیشه تاریخ در کنار مردم ستمدیدۀ فلسطین خواهد بود.

محمدنبی احمدی

سرپرست دانشگاه رازی

آخرین اخبار