دکتر محمدنبی احمدی رئیس دانشگاه رازی با صدور پیامی، فرارسیدن هفته گرامیداشت مقام شامخ معلم و استاد را تبریک گفت.

 

«مَنْ وَقرَ عالِماً فقدْ وَقرَ ربَّه»

«هرکس دانشمندی را گرامی بدارد، بی‌گمان پروردگارش را گرامی داشته است». امام علی (ع)

بر اوراق زرین تاریخ بشریت، سیمای درخشان معلّمان نام‌آوری نقش ابدی زده شده و در پرتو نورانی شمع وجودشان، زیباترین جلوه‌های عشق و ایثار نمایان است.

بر این باورم که معلّمان و استادان فرهیخته، از مؤثرترین ارکان نظام تعلیم و تربیت هستند و نقش حياتی و بی‌بديل این عزیزان در زندگی آدمی، تضمين‌بخش خير و صلاح اوست. معلّمان و استادان وارسته و عالم با تعلیم و تربیت فرزندان این مرز و بوم، آینده‌سازان را برای تعالی جامعه بشری می‌پرورانند و احیای تمدّن عظیم اسلامی و حضور سازنده و پیشرو در میان ملّت‌ها در سایه تلاش آنان رقم خواهد خورد.

مایه بسی مسرّت، فخر و مباهات است که دانشگاه رازی به یُمن تلاش و مجاهدت علمی استادان عزیز، به استناد پایگاه‌های معتبر جهانی، در جایگاه ارزشمند علمی قرار دارد. از صمیم قلب این مجاهدان خط مقدّم جبهه علم و ­­دانش را می‌ستایم و بر دستان پاکشان بوسه می‌زنم.

اینجانب ضمن ارج نهادن به مقام شامخ استاد شهید مرتضی مطهری، فرارسیدن هفته معلّم را به محضر همه معلّمان و استادان فرهیخته کشور و به طور ویژه استادان محترم و ارجمند دانشگاه رازی؛ پویندگان راستین وادی علم و معرفت که دلسوزانه و متعهدانه همواره در انجام وظایف دانشگاهی در تلاش هستند، تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم.

رجاء واثق دارم که ثمره‌ تلاش‌های ارزنده استادان گرامی، بستر رويش مکرّر انديشه‌های پویا و متعالی برای آبادانی ايران اسلامی خواهد بود و قدر و ارج جايگاه معلّمان و استادان هرچه بيشتر بر صدر نشيند.

محمّدنبی احمدی

رئیس دانشگاه رازی

آخرین اخبار