نخستین نشست مشترک هیأت مدیره و بازرسان کانون صنفی دوره هفتم با دکتر محمدنبی احمدی رئیس دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، نخستین نشست مشترک هیأت مدیره و بازرسان کانون صنفی دوره هفتم با دکتر محمدنبی احمدی رئیس دانشگاه، ۷ خرداد ماه ۱۴۰۳ در سالن جلسات حوزه ریاست برگزار شد.

در این نشست، دکتر خلیل بیگ‌زاده رئیس کانون صنفی دوره ششم در سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت، گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته در کانون صنفی دوره ششم را ارائه کرد.

دکتر بیگ‌زاده همچنین برای هیأت مدیره کانون صنفی دوره هفتم آرزوی موفقیت کرد و افزود: تلاش ما در کانون صنفی در راستای عمل به وظایفی بود که در اساسنامه کانون آمده است.

دکتر بیگ‌زاده ابراز امیدواری کرد که با یاری خداوند متعال و هم‌افزایی و تعامل بیش از پیش با کانون صنفی دوره هفتم شاهد اعتلای هرچه بیشتر دانشگاه رازی باشیم.

همچنین در این نشست، دکتر اردشیر رابعی رئیس کانون صنفی دوره هفتم اعضای هیأت علمی دانشگاه در سخنانی با تسلیت شهادت رئیس جمهور کشورمان و همراهان ایشان در سانحه سقوط بالگرد اظهار داشت: خوشبختانه کانون صنفی اعضای هیأت علمی دانشگاه رازی از پویایی برخوردار است و در بین ۸۰ کانون صنفی در کشور تنها سه دانشگاه از کانون صنفی شناسنامه‌دار و ثبت‌شده برخوردار هستند که دانشگاه رازی یکی از این سه دانشگاه است و این مهم بیانگر وظیفه بسیار سنگین کانون صنفی دانشگاه و حفظ این جایگاه و ارزش است.

دکتر رابعی با بیان اینکه حدود دو دهه از عمر کانون صنفی اعضای هیأت علمی دانشگاه رازی می‌گذرد، افزود: وظایف هیأت مدیره کانون در اساسنامه ذکر شده است اما مسئولیت سنگینی داریم.

وی کانون صنفی را یک بستر بسیار ارزشمند برای کمک به مدیریت دانشگاه دانست و تصریح کرد: کانون صنفی می‌تواند با کمک اعضای محترم هیأت علمی در راستای رفع مشکلات دانشگاه و ارائه نقطه نظرات کارشناسی در خصوص موضوعات مختلف به مدیریت دانشگاه نقش‌آفرینی کند و در واقع مبلّغ نقاط قوت دانشگاه باشد.

دکتر رابعی با اشاره به برخی انتظارات کانون صنفی، خواستار حمایت ریاست دانشگاه برای در اختیار قرار دادن مکانی مناسب جهت استقرار کانون صنفی دوره هفتم شد.

وی همچنین پیشنهاد حضور اعضای هیأت مدیره کانون صنفی دوره هفتم در گروه‌ها و کمیسیون‌های دانشگاه با هدف ارائه نظرات کارشناسی و انتقال تجربیات و مشاوره در موضوعات مختلف را مطرح کرد.

همچنین در این نشست تعدادی از اعضای هیأت مدیره و بازرسان کانون صنفی دوره هفتم به بیان نقطه نظرات و برخی مطالبات کانون صنفی پرداختند.

هم‌افزایی و تعامل حسنه میان کانون صنفی دوره هفتم و مدیریت دانشگاه، صیانت از قانون و جدیت هرچه بیشتر در تحقق وظایف تعیین شده در اساسنامه کانون، برگزاری جلسات ماهیانه کانون با حضور ریاست دانشگاه از موضوعاتی بود که در این نشست مورد تأکید قرار گرفت.

دکتر محمدنبی احمدی رئیس دانشگاه رازی پس از استماع نقطه‌نظرات، دیدگاه‌ها و بیانات حاضرین در این نشست، با درود بر روح بلند شهدای دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و یاران شهید ایشان، در سخنانی اظهار داشت: این خدمتگزاران صدیق نظام بالاترین فیض الهی که شهادت است نصیبشان شد و پاداش تلاش‌ها و مجاهدت‌های خود را گرفتند.

دکتر احمدی در ادامه با تبریک به هیأت مدیره و بازرسان کانون صنفی دوره هفتم و همچنین با قدردانی از تلاش‌های کانون صنفی دوره ششم در راستای پیگیری مطالبات اعضای محترم هیأت علمی افزود: پیگیری مطالبات و مسائل اعضای محترم هیأت علمی رسالتی بسیار ارزشمند و شایسته تقدیر است و با توجه به آرای بالای انتخابات دوره هفتم، به این کانون بسیار امیدوار هستم.

رئیس دانشگاه خطاب به هیأت مدیره و بازرسان کانون صنفی دوره هفتم بیان کرد: جایگاه حقوقی و فکر شما عزیزان راهگشای حل بسیاری از مشکلات دانشگاه است و برای کمک به رفع مسائل و مشکلات دانشگاه و همچنین تعالی این مجموعه دست یاری به سوی شما دراز می‌کنم.

دکتر احمدی وفاق، یکدلی، یکرنگی، صمیمیت، وحدت و صداقت را سبب تعالی دانشگاه و کمک به رفع مشکلات این مجموعه دانست و افزود: دانشگاه رازی برای کمک به حل مشکلات استان رسالت اجتماعی دارد و مایه بسی مباهات است که این مجموعه بهره‌مند و برخوردار از استادان سرآمد، نخبگان، پژوهشگران و متخصصان در زمینه‌های مختلف است.

دکتر احمدی با استقبال از پیشنهاد رئیس کانون صنفی در خصوص حضور اعضای هیأت مدیره کانون در کمیسیون‌ها و کارگروه‌های دانشگاه تأکید کرد: از دغدغه‌ها و مطالبات اینجانب از استانداران محترم کرمانشاه؛ حضور استادان دانشگاه رازی در کمیسیون‌های تخصصی استان برای ارائه نقطه‌نظرات کارشناسی و جلوگیری از هرگونه خطا در مسیر اجرای پروژه‌های استان بود و بنابراین از حضور اعضای محترم کانون صنفی در جلسات کارگروه‌های دانشگاه نیز استقبال خواهیم کرد چرا که معتقدیم حضور این عزیزان مایه خیر و برکت برای دانشگاه خواهد شد.

رئیس دانشگاه همچنین قول مساعد برای تعیین مکان مناسب جهت استقرار هیأت مدیره و بازرسان کانون صنفی دوره هفتم داد و ابراز امیدواری کرد که این مهم در سریع‌ترین زمان ممکن انجام شود.

دکتر احمدی کانون صنفی را بازوی مدیریت دانشگاه دانست و افزود: هم‌افزایی، همفکری و شور و مشورت قطعاً در پیشبرد و تحقق وظایف کانون صنفی و همچنین رسالت دانشگاه در حرکت رو به جلو و تعالی این مجموعه مؤثر است و لذا همراهی و همفکری مدیریت دانشگاه با کانون صنفی دوره هفتم بیش از گذشته خواهد بود. ما به دنبال این هستیم که پرکردن خلأها را در اولویت قرار دهیم. همچنان که یکی از اولویت‌های ما پیگیری همسان‌سازی حقوق اعضای محترم هیأت علمی بود که با تلاش بسیار این مهم محقق شد و نه تنها همسان‌سازی اجرایی شد بلکه تمام معوقات را نیز پرداخت کردیم.

وی تخصیص اعتبارات مناسب را امری بی‌سابقه در دانشگاه طی سه سال اخیر دانست و افزود: در این مدت سعی کردیم که انضباط کاری را در دانشگاه اعمال کنیم.

دکتر احمدی بار دیگر هم‌افزایی و تعامل با مدیریت دانشگاه و کانون صنفی دوره هفتم را مورد تأکید قرار داد و افزود: ما برای تعالی دانشگاه و رفع مشکلات به کمک شما نیازمندیم و بنده تمام قد برای پیشبرد کارها و حل مشکلات شما عزیزان در خدمت هستم.

دکتر احمدی همچنین خواستار کمک کانون صنفی برای جلب مشارکت خیرین در دانشگاه شد و افزود: متأسفانه این فرهنگ ماندگار در استان ما مغفول مانده است در حالیکه بسیاری از پروژه‌های مهم در برخی دانشگاه‌ها همچون دانشگاه کاشان توسط خیرین ساخته شده است، در دانشگاه رازی مشارکت خیرین گرامی کافی نیست و امیدواریم این مهم توسط کانون صنفی نیز پیگیری شود و باقیات صالحات و صدقه جاریه‌ای برای این کانون باشد.

رئیس دانشگاه همچنین خواستار ایجاد انجمن فارغ‌التحصیلان و بهره‌مندی از ظرفیت افراد موفق در جهت تعالی دانشگاه توسط کانون صنفی شد و افزود: همه تلاش خود را برای تعامل و ارتباط هرچه بیشتر کانون صنفی با مدیران ارشد استان به کار خواهم گرفت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه رازی، دومین نشست مجمع عمومی کانون صنفی اعضای هیأت علمی دانشگاه رازی، ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار و رأی‌گیری برای انتخاب هیأت مدیره دوره هفتم و بازرسان کانون صنفی با مشارکت حداکثری اعضای هیأت علمی دانشگاه تا ۲۵ اردیبهشت انجام شد.

اعضای هیأت مدیره کانون صنفی دوره هفتم به ترتیب اخذ بیشترین آرا به شرح ذیل اعلام شدند:

 دکتر جعفر معصوم‌پور سماکوش

دکتر سهراب دل انگیزان

 دکتر حبیب جعفری

دکتر آرش آذری

دکتر علی آرمان

دکتر محمد مرادی

دکتر جمال فتح‌اللهی

دکتر اسحاق الماسی

دکتر اردشیر رابعی

دکتر شهاب‌الدین قاضی

دکتر بیژن عباسی خزایی

دکتر یاسر شهبازی

حجت‌الاسلام دکتر محمدباقر نجفی

دکتر اسماعیل میرزایی قلعه

دکتر وحید احمدی

پس از پایان فرآیند رأی‌گیری، دکتر اردشیر رابعی به عنوان رئیس کانون صنفی دوره هفتم انتخاب شد.

دکتر حبیب جعفری به عنوان نایب رئیس کانون صنفی، دکتر اسماعیل میرزایی قلعه به عنوان خزانه‌دار، دکتر رمضانعلی ابوزاده، دکتر توفیق اوسطی و دکتر احسان رایگان به عنوان بازرسی کانون صنفی دوره هفتم انتخاب شدند.

آخرین اخبار