نشست بصیرتی و روشنگری با موضوع «استکبارستیزی» در دانشگاه رازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه رازی، نشست بصیرتی و روشنگری با حضور اعضای بسیج کارمندی دانشگاه‌های شهرستان کرمانشاه و جمعی از مسئولان دانشگاه، با موضوع «استکبارستیزی» در مورخ ۲ آبان ماه ۱۴۰۱ در سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه برگزار شد.

در ابتدای این نشست؛ حسین عزیزی، مسئول بسیج کارمندی دانشگاه‌های شهرستان کرمانشاه ضمن خیرمقدم به حاضران، در سخنانی با اشاره به حوادث اخیر در کشور، اظهار داشت: طی چهار دهه از عمر بابرکت انقلاب اسلامی ایران، دشمن همواره در هر برهه‌ای به‌دنبال فتنه‌ای تازه برای زیرسؤال بردن امنیت و اقتدار جمهوری اسلامی بوده است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران در شرایطی به قلّه‌های بزرگ پیشرفت و افتخار دست یافته که همواره با تحریم‌های ظالمانه مواجه بوده، اما به‌دست جوانان نخبه و دانشمندان فرهیخته ما یکی پس از دیگری شکسته شدند و امروز دشمن اعتراف کرده است که تحریم‌ها دیگر اثری بر جمهوری اسلامی ایران ندارد.

عزیزی، با اشاره به اغتشاشات اخیر در کشور افزود: این حوادث ناگوار که به دنبال فوت مرحومه امینی رخ داد به اعتراف جریان ضدانقلاب؛ یک توطئه از پیش طراحی شده بود و تعدادی آشوبگر با حمایت معاندین نظام به بهانه فوت مرحومه مهسا امینی در جای جای کشور با ایجاد نا امنی و آشوب بار دیگر نیّت پلید خود را آشکار کردند.

وی با اشاره به تجمّع اخیر ضدانقلاب در برلین گفت: در کوته‌فکری و رسوایی دشمن همین بس که در تجمع برلین، تعدادی تجزیه‌طلب با پرچم‌های رنگارنگ نیّت خود را برای قطعه قطعه کردن ایران اسلامی آشکار کردند.

عزیزی بصیرت و آگاهی حامیان نظام جمهوری اسلامی ایران را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: ما با آگاهی به اینکه جریان ضد انقلاب به هیچ عنوان حاضر نیست که جمهوری اسلامی ایران سرپا باشد، باید همواره هوشیار و پای کار باشیم و با درایت و بصیرت، توطئه‌های دشمنان را خنثی کنیم.

در ادامه، دکتر محمدنبی احمدی، رئیس دانشگاه رازی، در سخنانی با اشاره به حوادث اخیر و دشمنی‌های بی‌سابقه استکبار جهانی و ایجاد جنگ اقتصادی، تبلیغاتی و رسانه‌ای علیه جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: در حوادث و اغتشاشاتی که اخیراً رخ داده است؛ به صراحت دست دشمن را می‌توان دید.

دکتر احمدی، فوت مرحومه امینی را از فضا‌های تبلیغی دشمن دانست و افزود: همه رسانه‌های دشمن به بمباران تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی پرداخته‌اند و توطئه پیچیده اخیر را برای متوقف کردن روند انقلاب اسلامی برنامه‌ریزی و پیاده کردند.

وی با تأکید بر اینکه دشمن همه ابزار و قدرت رسانه‌ای خود را برای القای حس ناامیدی از نظام، تشویق به بدحجابی، تخریب اموال عمومی و آشوب در کشور به‌کار گرفته است؛ افزود: در اغتشاشات اخیر، آمریکا و سایر هم پیمانانش در بیانیه‌های متعدد، حمایت خود را از آشوبگران و اغتشاشگران در کشور اعلام کردند.

دکتر احمدی به برخی علل و دلایل وقوع حوادث اخیر در کشور اشاره کرد و افزود: در جریانات اخیر، متأسفانه برخی نهاد‌های فرهنگی و برخی خواص به نحو شایسته ورود پیدا نکردند که این مسأله سبب فریب تعدادی از جوانان و نوجوانان ما در دام تبلیغات و پروپاگاندای رسانه‌های معاند شد.

وی تفاوت اغتشاشات اخیر با موارد مشابه در سالیان گذشته را یادآور شد و افزود: در حوادث اخیر؛ دشمن از ابتدا نیّت خود را با تخریب، آتش‌زدن مسجد، قرآن کریم و پرچم مقدس کشورمان آشکار و اعلام کرد که به دنبال تجزیه ایران است.

دکتر احمدی افزود: در حوادث اخیر متأسفانه بستر‌های داخلی و خارجی برای تهییج جوانان فراهم شد و برخی سلبریتی‌ها، فوتبالیست‌ها و سیاسیون نیز نقش داشتند و دشمن هم سعی دارد از آب گِل‌آلود ماهی خود را بگیرد.

رئیس دانشگاه رازی افزود: در اغتشاشات اخیر سعی شده بود که حوادث و اتفاقات گوناگونی در بخش‌های مختلف کشور از جمله دانشگاه‌ها، مدارس و... رخ دهد و آسیب بسیاری به اماکن و مراکز حساس وارد شود تا این اماکن، ناامن جلوه داده شود و به دنبال آن با تحریک احساسات نسل جوان بر آتش این ماجرا دمیده شود. وقتی به چنین جریانی نگاه می‌کنید که لیدر ندارد، اما همه‌چیز به خوبی برنامه‌ریزی شده است؛ می‌توان فهمید که دشمن از ماه‌ها قبل برای چنین روزی تدارک دیده است.

دکتر احمدی تأکید کرد: متأسفانه در مقابله با این توطئه‌ی برنامه‌ریزی شده از سوی دشمن، غفلت شد و در مباحث فرهنگی و جهاد تبیین و روشنگری برای جوانان و نوجوانان کوتاهی شده است که باید همه نهاد‌ها برای جبران آن پای کار بیایند.

وی از جامعه دانشگاهی خواست تا در زمینه روشنگری و کار فرهنگی ورود جدّی داشته باشند و با بیان حقایق، جوانان و نوجوانان را در شناخت، حل مسأله و تشخیص صحیح یاری دهند و پیشتاز نهضت جهاد تبیین باشند.

در ادامه دکتر تورج زینی‌وند، مدیر حوزه ریاست دانشگاه رازی، با اشاره به حوادث و اتفاقات اخیر پیرامون فوت مرحومه مهسا امینی، در سخنانی، نقش جنگ رسانه‌ای دشمن، قدرت تبلیغاتی و هجمه‌های روانی ایجاد شده در فضای مجازی و حقیقی را یادآور شد.

وی افزود: در حوادث اخیر دشمنان نشان دادند که برای هر یک از آحاد جامعه یک برنامه کامل در نظر گرفته‌اند و با استفاده از ابزار رسانه و فضای مجازی سعی در ناامن نشان دادن فضای کشور و تهییج جوانان و نوجوانان داشتند.

مدیر حوزه ریاست دانشگاه رازی با اشاره به همزمانی حوادث اخیر با بازگشایی دانشگاه‌ها افزود: در جریان این حوادث شاهد بودیم که جریان برانداز همزمان مدارس و دانشگاه‌ها و حتی زندان‌ها را هدف قرار داد. دشمن تلاش کرد با سوء‌استفاده از این حوادث، جو شادی و نشاط آغاز سال تحصیلی را تخریب کند و بر فضای جامعه تأثیر منفی بگذارد.

وی جهاد تبیین و آگاهی بخشیدن به دانشجویان را در شرایط کنونی بسیار حائز اهمیت دانست و تأکید کرد: همه دانشگاهیان وظیفه دارند که به فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در خصوص جهاد تبیین عمل کنند.

دکتر زینی‌وند همچنین با اشاره به اهمیّت شبکه ملی اطلاعات افزود: متأسفانه در سالیان اخیر از این مهم غفلت شده، امّا وجود شبکه ملّی اطلاعات به حدی مهم است که مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) به طور مکرر تأکید نموده‌اند که اگر در انقلاب اسلامی مسئولیت رهبری را عهده‌دار نبودند؛ قطعاً در فضای فرهنگی و مجازی فعالیت می‌کردند.

وی یادآور شد: طی سفر ریاست محترم جمهوری و هیئت وزیران به استان کرمانشاه، در بازدید و دیداری که وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات از دانشگاه داشتند؛ دکتر زارع‌پور اعلام کرد که زیرساخت‌های شبکه ملّی اطلاعات از برنامه‌های اساسی وزارتخانه است و همه ما  امیدواریم این طرح هرچه زودتر در این دولت انقلابی و مردمی محقق شود.

شایان ذکر است، این نشست با پرسش و پاسخ حول محور حوادث اخیر و رویداد‌های مهم آبان به ویژه موضوع استکبارستیزی همراه بود.

 

آخرین اخبار