مراسم بزرگداشت اربعین شهادت خادم الرضا حضرت آیت الله سید ابراهیم رئیسی و شهدای خدمت، با حضور رئیس و هیأت رئیسه دانشگاه، جمعی از استادان، مدیران و کارکنان دانشگاه در سالن جلسات حوزه ریاست برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه رازی، مراسم بزرگداشت اربعین شهادت خادم الرضا حضرت آیت الله سید ابراهیم رئیسی و شهدای خدمت، ۱۰ تیر ماه ۱۴۰۳، با حضور رئیس و هیأت رئیسه دانشگاه، جمعی از استادان، مدیران و کارکنان دانشگاه در سالن جلسات حوزه ریاست برگزار شد.

در این مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت به ویژه خادم الرضا شهید رئیسی در سخنانی اظهار داشت: اخلاص و کار جهادی شهید رئیسی توقع ما را از ریاست جمهوری بالا برده است.

وی افزود: وقتی به شخصیت شهدای گرانقدری همچون شهید صیاد شیرازی، شهید بهشتی، شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید رئیسی نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که آنچه باعث شد این عزیزان به فیض شهادت نائل آیند، «اخلاص» بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی رمز خستگی‌ناپذیری و از خصوصیات بارز اخلاقی شهدای خدمت را «اخلاص» و «کار جهادی برای رضای خداوند» دانست و افزود: شهید رئیسی از سوی برخی در فضای مجازی آماج تهمت‌ها و توهین‌های ناروا قرار گرفت. مقام معظم رهبری نیز در بیانات خود فرمودند: «بعد از فقدان این عزیز دیدم تقریبا همه روزنامه‌ها و مطبوعات و در فضای مجازی و اشخاص گوناگون از جریان‌های مختلف از او حرف می‌زنند و تمجید می‌کنند دلم برای رئیسی سوخت؛ در زمان حیات او آنها حاضر نبودند یک کلام از این حرف‌ها را بزنند».

وی با اشاره به روایتی از حضرت زهرا(س) بیان کرد: شهید رئیسی مصداق بارز این روایت حضرت زهرا(س) هستند که  فرمودند: «مَنْ أصْعَدَ إلی اللّهِ خالِصَ عِبادَتِهِ، أهْبَطَ اللّهُ عَزَّوَجَلَّ لَهُ أفْضَلَ مَصْلَحَتِهِ»؛ هرکس عبادات و کارهای خود را خالصانه برای خدا انجام دهد، خداوند بهترین مصلحت‌ها و برکات خود را برای او تقدیر می‌نماید.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی با بیان اینکه دنیا شاهد بدرقه میلیونی و تشییع باشکوه شهید رئیسی و دیگر شهدای خدمت بود، افزود: اخلاص و کار برای خدا نیرو و توان خاصی به شهید رئیسی داده بود، آن شهید گرانقدر هرگز به توهین‌ها و اهانت‌های افراد مغرض پاسخ نداد و در همه شرایط جانب ادب و احترام را نگه داشتند.

وی «ولایت پذیری» را از دیگر صفات ممتاز شهید رئیسی دانست و اظهار داشت: همه ما باید دست به دست هم بدهیم و راه شهید رئیسی را ادامه بدهیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی همچنین با اشاره به در پیش بودن دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افزود: همه ما باید تلاش کنیم تا شاهد مشارکت حداکثری مردم در این انتخابات مهم باشیم چرا که مشارکت مردم به صلابت نظام خواهد انجامید.

وی همچنین «انتخاب اصلح» در کنار تلاش برای جلب مشارکت حداکثری مردم را بسیار حائز اهمیت خواند و بیان کرد: از نگاه مقام معظم رهبری، اصلح، کسی است که به مبانی انقلاب و نظام اعتقاد قلبی و واقعی دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی «کارآمدی» را از ویژگی‌های فرد اصلح برای ریاست جمهوری دانست و افزود: از توصیه‌های مقام معظم رهبری به کاندیداهای انتخابات این بود که از کسی که ذره‌ای با انقلاب زاویه دارد، استفاده نکنید.

همچنین در این مراسم، دکتر محمدنبی احمدی رئیس دانشگاه ضمن خیرمقدم به حاضرین، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت به ویژه شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی در سخنانی با اشاره به در پیش بودن دور دوم انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: همه ما باید تلاش کنیم تا تکلیف و دِین خود را در انتخابات انجام دهیم.

دکتر احمدی با اشاره به اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در جهان افزود: به فضل خداوند متعال قدرت، توانایی، شکوه، عظمت و تاثیرگذاری این نظام در دنیا در حال افزایش است.

همچنین در این مراسم، دکتر زینی‌وند معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه رازی از تدوین کتابی با موضوع «درآمدی بر گفتمان خادم شهید» خبر داد و اظهار داشت: شهید رئیسی در طی مدت خدمت به عنوان رئیس جمهور کشورمان دارای گفتمان خاصی بود، در حقیقت شهید رئیسی نماینده یک گفتمان خاص بود و آن؛ «گفتمان اصیل انقلاب اسلامی» است.

وی «اخلاق محوری و تقوای سیاسی» را از بارزترین محورهای گفتمان اصیل انقلاب اسلامی دانست و افزود: ویژگی دیگر شهید رئیسی «مردمداری» بود و در حقیقت واژه «مردم» پربسامد‌ترین کلید واژه در دولت سیزدهم بود. شهید رئیسی خود را وقف خدمت به مردم و مردمداری کرده بود.

دکتر زینی‌وند «دیپلماسی همگرایی همسایگی و منطقه‌ای» را از دیگر محورهای گفتمان اصیل انقلاب اسلامی دانست و افزود: شهید رئیسی در این زمینه دستاوردهای بسیار ارزشمندی برای نظام داشت، از جمله؛ عضویت جمهوری اسلامی در «بریکس» و «شانگهای» بود.

وی تقویت جبهه مقاومت را از دیگر محورهای گفتمان شهید رئیسی دانست و گفت: ولایت مداری به عنوان یکی از نعمت‌های بزرگ برای بشریت از دیگر خصوصیات بارز شهید رئیسی بود.

در این مراسم که جمعی از دانشگاهیان حضور داشتند، قرائت قرآن کریم و فاتحه، دعای فرج، پخش کلیپ شهید خدمت، برای شادی روح شهدای خدمت برگزار شد.


 


 

آخرین اخبار