مراسم تجلیل از قهرمانان شانزدهمین المپیاد فرهنگی- ورزشی دانشجویان، با حضور ریاست دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه رازی، مراسم تجلیل از قهرمانان شانزدهمین المپیاد فرهنگی- ورزشی دانشجویان، 17 مهر ماه 1403 با حضور ریاست دانشگاه، در سالن جلسات حوزه ریاست برگزار شد.

در این مراسم، دکتر محمدنبی احمدی رئیس دانشگاه رازی با تبریک موفقیت مدال‌آوران و افتخارآفرینان عرصه ورزش دانشگاه، در سخنانی، اظهار داشت: سلامت جسم و روح و نشاط و سرزندگی در گرو اهمیت به ورزش است اما فارغ از این مسائل، امروزه ورزش به یکی از پایه‌‍های جدی سیاست تبدیل شده است همچنانکه می‌بینیم در رقابت‌های المپیک حتی برخی کشورهای کوچک و با جمعیت پایین آوازه بسیاری در مدال آوری و افتخارآفرینی کسب کرده‌اند و ورزشکاران آنها توانستند نام کشورشان را روی آنتن دنیا ببرند و زنده کنند.

دکتر احمدی بار دیگر افتخارآفرینی و مدال‌آوری دانشجویان ورزشکار دانشگاه رازی در میادین ملی و همچنین جهانی را تبریک گفت و یادآور شد: از دانشجویان ورزشکار انتظار می‌رود همچنانکه ما مقتداهای بزرگی همچون امام علی علیه السلام، جهان پهلوان تختی و... داریم، این عزیزان نیز در هر حوزهای که هستند به ویژه در دانشکده خود بدرخشند و در اخلاق و منش و تحصیل، نمونه و الگو و سرآمد برای دیگر دانشجویان باشند.

رئیس دانشگاه با ستایش رفتار، منش و منهج پهلوانی خطاب به دانشجویان گفت: عزیزان من؛ ارزش پهلوانی بالاتر از قهرمانی است چراکه تواضع، فروتنی، اخلاق، کرامت و فضائل انسانی که باید در یکایک شما متبلور باشد از خصال پهلوانان نامی و بزرگ این سرزمین است.

دکتر احمدی همچنین با اشاره به روند صعودی افتخارآفرینی دانشجویان ورزشکار دانشگاه رازی در بخش پسران در میادین قهرمانی افزود: خوشبختانه ما در بخش پسران پیشرفت بی‌سابقه‌ای در مدال‌آوری و قهرمانی داشتیم اما در حوزه دختران علی رغم اینکه نسبت به سال‌های قبل وضعیت بهتری ایجاد شده است اما همچنان با شرایط مطلوب و ایده‌آل فاصله بسیاری دارد و نیاز است که برنامه‌ریزی و تلاش جدی برای این بخش نیز صورت بگیرد تا شاهد افتخارآفرینی و مدال‌آوری هرچه بیشتر دختران دانشگاه رازی در میادین ورزشی باشیم. همچنان که در سالیان قبل خانم دنیا محمدی شناگر طلایی قهرمان کشورمان از فارغ التحصیلان دانشگاه رازی بودند.

دکتر احمدی همچنین خواستار نقش‌آفرینی دانشجویان ورزشکار برای ارائه پیشنهادات، راهکارها و ایده‌های سازنده جهت تعالی هرچه بیشتر دانشگاه در حوزه ورزش شد و افزود: شما دانشجویان عزیز و قهرمان با خلاقیت ابتکار و خوشفکری می‌توانید یاریگر دانشگاه برای پویایی هرچه بیشتر در عرصه ورزش باشید تا مدال‌های خوشرنگ و بیشتری از آن دانشجویان عزیز دانشگاه شود.

وی همچنین تأکید کرد: برای ماندگاری افتخارات ورزشی دانشگاه و ترغیب و تشویق دانشجویان برای ورود به این عرصه، «تصاویر مدال آوران طلایی دانشگاه رازی» در قالبی وزین و شایسته تهیه و در دانشکده تربیت بدنی و یا بخش‌های دیگر دانشگاه نصب گردد.

همچنین دکتر زارع مدیر حوزه ریاست با تبریک مدال‌آوری و قهرمانی دانشجویان ورزشکار دانشگاه رازی در شانزدهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان سراسر کشور در سخنانی اظهار داشت: امروزه ورزش یک کارکرد رسانه‌ای ویژه دارد.

وی با ادامه توضیحات افزود: وقتی جوانان ما در عرصه‌های بین‌المللی مدال‌آوری و افتخارآفرینی می‌کنند، تمام تبلیغات دشمنان برای القای خمودگی و سستی و بی‌توجهی مسئولان به جوانان کشورمان خنثی می‌شود و نشان می‌دهد که جوانان ایرانی در عرصه ورزش بسیار توانمند و افتخارآفرین هستند.

در این مراسم، دکتر گوهری معاون دانشجویی دانشگاه ضمن تبریک موفقیت دانشجویان ورزشکار دانشگاه در میادین قهرمانی در سخنانی اظهار داشت: از حسن نیت و حمایت‌های همیشگی ریاست محترم دانشگاه که همواره حامی ورزش و ورزشکاران هستند، قدردانی می‌نمایم.

همچنین در این مراسم دکتر عباسی مدیر تربیت بدنی دانشگاه گزارشی از اقدامات صورت گرفته و همچنین نتایج شانزدهمین المپیاد فرهنگی- ورزشی دانشجویان ارائه کرد.

وی افزود: در مجموع این رقابت‌ها دانشگاه رازی در بخش پسران رتبه ۱۱ را در بین ۱۰۵ دانشگاه کشور کسب کرد و در بخش دختران نیز رتبه ۲۱ را به دست آورد.

دکتر احمدی ریاست دانشگاه همچنین در فرصت باقیمانده از این مراسم در گفتگویی صمیمی پای صحبت برخی قهرمانان ورزشی دانشگاه نشست و شنوای دغدغه‌ها و صحبت‌های آنها شد.

در پایان این مراسم، از قهرمانان شانزدهمین المپیاد فرهنگی- ورزشی دانشجویان سراسر کشور و آسیایی، مربیان تیم‌های ورزشی و... تجلیل به عمل آمد.

آخرین اخبار