به دنبال ضرورت ایجاد سامانه جامع آماری (داشبورد مدیریتی) برای مدیران دانشگاه، سامانه جامع آماری دانشگاه رازی رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه رازی، دکتر کیانوش چقامیرزا سرپرست مدیریت طرح و برنامه و نظارت راهبردی دانشگاه اظهار داشت: در دست داشتن آمار دقیق در تمامی حوزه‌ها لازمه تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی مدیران در برنامه‌ریزی‌ها است. اگر آمار صحیح در زمان مورد نیاز در دسترس مدیران قرار داشته باشد از وقوع برخی مشکلات جلوگیری خواهد شد و کمک می‌کند تا شاخص‌های مشخص و مدونی برای طبقه‌بندی و سنجش آمار و اطلاعات ایجاد و تصمیمات به‌درستی اتخاذ شوند.

دکتر چقامیرزا افزود: دسترسی سریع و آسان به آمار و اطلاعات و جلوگیری از موازی کاری از اهداف ایجاد سامانه جامع آماری است و این سامانه پاسخگوی نظام آماری و برنامه‌ریزی خواهد بود. با کمک این ابزار فرآیند جمع‌آوری، پردازش و ارائه گزارشات آماری مکانیزه می‌شود و امکان مدیریت متوازن و نظام‌مند در کلیه حوزه‌ها ایجاد خواهد شد.

وی بیان کرد: ایجاد پایگاه اطلاعاتی کامل، مدیریت اطلاعات به صورت اساسی و نمایشی، انتشار آمار دقیق و به‌روز، تهیه گزارشات و داشبوردهای مدیریتی از ویژگی‌های این سامانه است. همچنین امکان دریافت گزارش های کلان، تجمعی و مقایسه‌ای که همراه با تحلیل روندها و پیش بینی رویدادها و شرایط آینده صورت می‌گیرد از دیگر امکانات این ابزار مدیریتی است.

دکتر چقامیرزا ادامه داد: به دنبال ضرورت ایجاد سامانه جامع آماری (داشبورد مدیریتی) برای مدیران دانشگاه، با حضور ریاست دانشگاه پس از پاره‌ای توضیحات توسط مدیریت طرح و برنامه و نظارت راهبردی و مدیریت فناوری اطلاعات دانشگاه، این سامانه رونمایی و راه‌اندازی شد.

وی یادآور شد: راه‌اندازی سامانه به‌صورت کامل و جامع بزودی با تکمیل و به روزرسانی اطلاعات از سوی حوزه‌های مختلف دانشگاه صورت می‌گیرد تا مدیران بتوانند به آمارهای یکسان و به روز دسترسی داشته باشند.

آخرین اخبار