رئیس دانشگاه رازی تأکید کرد: دشمنان، ایران قوی را برنمی‌تابند، کشور ما قوی شدن در کنار اسلامی بودن را دنبال می‌کند و غرب از هردو بیم دارد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه رازی، نشست بصیرتی "بررسی و واکاوی حوادث و اغتشاشات اخیر در کشور"، دوم آذرماه 1401 به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه برگزار شد.

دکتر محمدنبی احمدی رئیس دانشگاه رازی در این نشست، با تبریک هفته بسیج، طی سخنانی اظهار داشت: بسیج در ادوار مختلف انقلاب اسلامی، برای ترقی و پیشرفت نظام همواره پای کار بوده و در حقیقت نردبان ترقی نظام به شمار می‌آید.

وی در ادامه، در خصوص نهاد بسیج گفت: "بسیج" یک واژه است اما بسیجی به کسانی اطلاق می‌شود که معنویت در وجودشان موج می‌زند، همچنان که ما شهید صیاد شیرازی را بسیجی می‌دانیم با اینکه ارتشی بودند اما نگاه و تفکر بسیجی در ایشان موج می‌زد.

دکتر احمدی در ادامه با اشاره به در پیش بودن هفته پژوهش، اهمیت مقوله "پژوهش" در آموزش عالی را یادآور شد و گفت: در آستانه هفته پژوهش قرار داریم و باید به این مسئله توجه کنیم که دانشگاه بدون پژوهش تفاوت چندانی با دبیرستان ندارد، بنابراین باید بحث پژوهش در دانشگاه‌ها را به صورت ویژه ببینیم.

وی همچنین با اشاره به برخی اقدامات صورت گرفته در دانشگاه رازی به ویژه در خصوص همسان‌سازی حقوق اعضای هیئت علمی و پرداخت گرنت‌های پژوهشی افزود: با تلاش و پیگیری‌های فراوانی که صورت گرفت؛ در یک سال گذشته موضوع همسان‌سازی حقوق پرداخت گرنت‌های پژوهشی انجام شد و خوشبختانه امروز دانشگاه رازی ریالی بدهی در این خصوص ندارد.

دکتر احمدی بار دیگر اهمیت پژوهش در دانشگاه را مورد تأکید قرار داد و گفت: به یاری خداوند متعال و با تلاش اعضای هیئت علمی فرهیخته، دانشگاه رازی در نظام رتبه‌بندی ملی ISC، 11 پله صعود کرده و از جایگاه ۲۳ در سال گذشته به رتبه ۱۲ در میان دانشگاه‌های جامع کشور رسیده است و این افتخار به برکت پژوهش حاصل شده است.

رئیس دانشگاه رازی با تاکید بر اینکه موتور پژوهش در مجموعه دانشگاه همواره باید روشن باشد، تأکید کرد: هر چقدر که به بحث پژوهش بها بدهیم باز هم کم است و همواره باید نگاه و توجه جدی به این مقوله داشته باشیم.

دکتر احمدی در ادامه با اشاره به حوادث و وقایع اخیر در کشور و ایجاد اغتشاشات در برخی شهرها گفت: متأسفانه اتفاقات پیش آمده طی دو ماه اخیر حزن‌انگیز است و کام همه را تلخ کرده اما اصلاً نگران نیستیم و به حول و قوه الهی این فتنه نیز دفع خواهد شد.

وی در ادامه "مطالبه‌گری" را اساس و شاکله انقلاب اسلامی دانست و تأکید کرد: رشد و ترقی یک سیستم با مطالبه‌گری صورت می‌گیرد و حتماً باید به مطالبه‌گری بها بدهیم اما اینکه این مطالبه‌گری در چه فضایی صورت بگیرد نیز حائز اهمیت است.

دکتر احمدی با بیان اینکه بسیاری از حوادث رخ  داده برای کشور باعث برکت شده است، افزود: نمونه این قضیه، جنگ تحمیلی بود، جنگ تحمیلی یک فتنه و جنگ همه‌جانبه با پشتیبانی دنیای استکبار بود که به کشور ما تحمیل شد و شهرهای ما آماج بمباران رژیم بعثی و ابرقدرت‌های جهان قرار گرفت؛ هزاران شهید فدای دفاع از انقلاب و خاک میهن اسلامی شدند اما امروز از برکت همان فتنه جنگ تحمیلی به جایی رسیدیم که هیچ ابرقدرتی جرأت نگاه چپ به سرزمین ما را ندارد.

وی تأکید کرد: دفاع مقدس سبب شد که جمهوری اسلامی ایران به قدرت بازدارندگی جدی برسد، کشوری که در روزگاری در دفاع از خود در برابر حمله رژیم بعثی حتی سیم خاردار نداشت امروز متهم است که در جنگ با اوکراین به ابرقدرتی مانند روسیه پهپاد می‌فروشد، امروز تمام دنیا بسیج شده‌اند که ایران اسلامی به کشورهای دیگر سلاح ندهد.

دکتر احمدی با اشاره به دستاوردها و پیشرفت‌های خیره کننده نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف افزود: کشور ما گام‌های بلندی برداشته است؛ از آن جمله می‌توان به ثبت ۷۰۰ نوع اختراع در زمینه نانو و تحولات و پیشرفت‌های بسیار چشمگیر در پزشکی هسته‌ای اشاره کرد. امروز ایران سومین کشور جهان در زمینه درمان سرطان از طریق ژن درمانی است. همچنین در زمینه علوم نوپیشرفته و سلول‌های بنیادی افتخارات بسیاری برای نظام رقم خورده است.

وی در ادامه با بیان اینکه کشور در زمینه اقتصادی طی دهه‌های اخیر ‌ضعف‌های جدی داشته است، افزود: البته باید ضعف‌ها را بپذیریم، برای نظام مقدس ما پذیرفتنی نیست که برخی مسئولان از قِبَل اختلاس و اقامت فرزندان آنها در خارج از کشور حاشیه امن داشته باشند و باید برای جبران این نواقص نیز تدابیر جدی اندیشیده شود.

دکتر احمدی تأکید کرد: دشمنان، ایران قوی را برنمی‌تابند، کشور ما قوی شدن در کنار اسلامی بودن را دنبال می‌کند و غرب از هردو بیم دارد و در آن است که آتش اغتشاشات را روشن نگه دارد.

دانشگاه رازی
دکتر محمدنبی احمدی
بسیج
اغتشاشات
ایران قوی

آخرین اخبار