اولین رویداد ملی مهارت افزایی دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه‌های سراسر کشور برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه رازی، مراسم افتتاحیه اولین رویداد ملی مهارت افزایی دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه‌های سراسر کشور (در بخش دختران ) روز شنبه بیستم مرداد ماه 1403 با حضور دکتر داداش پور معاون وزیر و رییس سازمان امور دانشجویان و دکتر تقی زاده مدیرکل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر وزارت علوم و هیات رئیسه دانشگاه هنر اسلامی تبریز در تالار بعثت این دانشگاه برگزار شد. 

دکتر داداش پور معاون وزیر و رییس سازمان امور دانشجویان در افتتاحیه این رویداد ملی با بیان اینکه آموزش عالی کشور باید به سمت مهارت افزایی حرکت کند و ۴۰ درصد دانشجویان باید مهارت کسب کنند، اظهار داشت: بیشترین بیکاری در فارغ التحصیلان است و چراکه ممکن است در رشته خود دارای آگاهی و دانش باشند اما مهارت لازم برای اجرای پروژه یا تولید محصول را نداشته باشند.

وی افزود: محور اصلی حضور در رویداد یادگرفتن یک مهارت است، اما دوستی‌هایی که اینجا شکل می گیرد بسیار ارزشمندتر است و ارتباطی که هر دانشجو با دانشجویان شهرهای دیگر برقرار می‌کند هم خاطره است و هم یادگیری مهارت به همراه دارد.

دکتر داداش پور با اشاره به اینکه اولین دوره طرح ملی مهارت افزایی، اولین قدم در مسیر توانمندسازی  است، افزود: امیدواریم دولت جدید نیز در این امر منشأ خیر برکت باشد چرا که در زندگی یاد گرفتن مهارت یا منجر به درآمد می‌شود و یا منجر به یک مسئولیت اجتماعی.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان با بیان اینکه در صورت امکان تفاهم نامه‌ای با سازمان فنی و حرفه‌ای امضا خواهیم کرد تا گواهی مهارتی ارزش بالایی داشته باشد و برای اشتغالزایی و کارآفرینی استفاده شود، به فراهم نمودن زمینه فروش محصولات تولیدی توسط دانشجویان این دوره در بازارچه مجازی و فروش آنلاین نیز اشاره کرد.

شایان ذکر است؛ قبل از مراسم افتتاحیه مسیولین حاضر به اتفاق دانشجویان شرکت کننده در این رویداد ملی، با نثار گُل و قرائت فاتحه به روح بلند شهید گمنام در محل دانشگاه هنر اسلامی تبریز ادای احترام نمودند.

در اولین دوره مهارت‌افزایی دانشجویان شاهد و ایثارگر تعداد 13 نفر از دانشجویان دختر دانشگاه رازی حضور داشتند که با سرپرستی مجید معصومی پور در این رویداد ملی شرکت نمودند.

آخرین اخبار