کلیه مصدومان حادثه ریزش سقف کاذب دانشکده اقتصاد و کارآفرینی از بیمارستان ترخیص شدند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه رازی، در پی وقوع طوفان لحظه‌ای و وزش باد شدید، ریزش بخشی از سقف کاذب دو کلاس در دانشکده اقتصاد و کارآفرینی دانشگاه، ۱۱ نفر از دانشجویان حاضر در این دو کلاس دچار مصدومیت جزئی شدند.

بر اساس اعلام دفتر فنی و خدمات عمرانی دانشگاه، علت این اتفاق وقوع طوفان شدید و باز بودن پنجره‌های این دو کلاس بوده است که باد با شدت بالا وارد لایه زیرین سقف کاذب شده و به دنبال آن تایل‌های سقف کاذب از قلاب آزاد شده و بخشی از آن فرو ریخته است.

به دنبال این اتفاق، ۱۱ نفر از دانشجویان حاضر در این دو کلاس شامل ۱۰ دختر و یک پسر دچار مصدومیت جزئی شده‌اند، اورژانس دانشگاه به سرعت در محل حادثه حاضر شد و ضمن ارائه خدمات سرپایی به مصدومین برای اطمینان از سلامت کامل دانشجویان، مصدومین به بیمارستان آیت الله طالقانی کرمانشاه منتقل شدند.

توضیحات تکمیلی در خصوص حادثه ریزش بخشی از سقف کاذب در دانشکده اقتصاد و کارآفرینی

دکتر امین زارع مدیر حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه رازی در خصوص حادثه ریزش بخشی از سقف کاذب در دانشکده اقتصاد و کارآفرینی توضیحاتی ارائه کرد.

دکتر زارع اظهار داشت: ساعت ۱۳ امروز ۲۴ اردیبهشت ماه در پی وقوع طوفان لحظه‌ای و وزش باد شدید، بخشی از سقف کاذب دو کلاس در دانشکده اقتصاد و کارآفرینی دانشگاه رازی دچار ریزش شده و در پی این اتفاق، ۱۱ نفر از دانشجویان حاضر در این دو کلاس دچار مصدومیت جزئی شدند.

وی افزود: طبق اعلام دفتر فنی و خدمات عمرانی دانشگاه، علت این حادثه، وقوع طوفان شدید و باز بودن پنجره‌های این دو کلاس بوده است که باد با شدت بالا وارد لایه زیرین سقف کاذب شده و به دنبال آن تایل‌های سقف کاذب از قلاب آزاد شده و بخشی از آن فرو ریخته است.

دکتر زارع یادآور شد: مدیریت امور عمرانی و خدمات فنی در حال انجام پیگیری‌های لازم به منظور بررسی قصور احتمالی پیمانکار پروژه و پیگیری حقوقی آن است که اطلاع‌رسانی تکمیلی در این خصوص صورت خواهد گرفت.

وی بیان کرد: به محض اطلاع از وقوع این حادثه تعدادی از مدیران دانشگاه در محل حادثه حضور یافتند و پیگیر وضعیت سلامتی دانشجویان مصدوم هستند.

دکتر زارع اظهار داشت: به دنبال این اتفاق، ۱۱ نفر از دانشجویان حاضر در این دو کلاس شامل ۱۰ دختر و یک پسر دچار مصدومیت جزئی شده‌اند، اورژانس دانشگاه به سرعت در محل حادثه حضور پیدا کرد و ضمن ارائه خدمات سرپایی به مصدومین برای اطمینان از سلامت کامل دانشجویان، مصدومین به بیمارستان آیت الله طالقانی کرمانشاه منتقل شدند.

وی افزود: قبل از اعزام مصدومان، هماهنگی با اورژانس بیمارستان آیت الله طالقانی انجام شد و تعدادی از مدیران دانشگاه از جمله دکتر میرزایی مدیر آموزشی دانشگاه، در بیمارستان حضور یافت و سریعاً مقدمات پذیرش دانشجویان مصدوم فراهم شد. در حال حاضر نیز بر اساس اعلام پرسنل بیمارستان مصدومیت این دانشجویان جزیی است و پس از تکمیل معاینات تا ساعاتی دیگر وضعیت آنها مشخص می‌شود.

شایان ذکر است، دکتر میرزایی مدیر امور آموزشی دانشگاه، دکتر فتاحی و دکتر رستمی معاونین دانشکده اقتصاد و کارآفرینی، دکتر زارع مدیر روابط عمومی و حوزه ریاست و تعدادی دیگر از مدیران اداری، دانشجویی، حوزه ریاست، اورژانس دانشگاه و استاد دانشگاه در بیمارستان آیت الله طالقانی برای پیگیری وضعیت دانشجویان مصدوم حضور یافتند و پیگیر وضعیت سلامتی این دانشجویان هستند.

در پی حادثه ریزش بخشی از سقف کاذب در ۲ کلاس دانشکده اقتصاد و کارآفرینی دانشگاه و اعزام ۱۱ دانشجوی مصدوم این حادثه به بیمارستان آیت الله طالقانی، روابط عمومی دانشگاه رازی برای اطلاع رسانی از وضعیت سلامتی این دانشجویان با تعدادی از پرسنل بیمارستان و همچنین دانشجویان و خانواده‌های آنان گفتگو کرد.

بر اساس اعلام یکی از پرسنل درمانی مستقر در اورژانس بیمارستان آیت الله طالقانی، وضعیت مصدومیت تمامی این دانشجویان جزئی و سرپایی بوده، اما برای اطمینان کامل از سلامتی آنها عکسبرداری رادیولوژی صورت گرفته است.

آقای رستمی پدر یکی از دانشجویان مصدوم که در اورژانس بیمارستان طالقانی حضور دارد نیز به روابط عمومی دانشگاه رازی گفت: ما پس از اطلاع از این حادثه به بیمارستان آیت الله طالقانی مراجعه کردیم و خوشبختانه مصدومیت دخترم جزئی و سرپایی بوده و پس از معاینه و با تشخیص پزشک، دخترم در حال ترخیص از بیمارستان است.

آقای رستمی گفت: از رسیدگی بسیار خوب بیمارستان آیت الله طالقانی و اورژانس دانشگاه بسیار تشکر می‌کنم، همینطور از پیگیری مدیران دانشگاه رازی که در اورژانس بیمارستان حضور یافته‌اند، تشکر می‌کنم.

توضیحات پزشک معتمد دانشگاه رازی

دکتر سرداری پزشک معتمد دانشگاه رازی مستقر در اورژانس بیمارستان آیت الله طالقانی در خصوص آخرین وضعیت مصدومان حادثه ریزش سقف کاذب در دانشکده اقتصاد و کارآفرینی به روابط عمومی دانشگاه گفت: خوشبختانه مصدومین آسیب جدی ندیدند و معاینات و رادیولوژی برای این عزیزان انجام شده است.

وی افزود: در حال حاضر ۶ نفر از دانشجویان از بیمارستان مرخص شدند و مابقی این عزیزان نیز پس از تکمیل معاینات از بیمارستان ترخیص خواهند شد.

بر اساس پیگیری روابط عمومی دانشگاه رازی از آخرین وضعیت دانشجویان مصدوم در بیمارستان آیت الله طالقانی به اطلاع می‌رساند؛ ۱۰ نفر از دانشجویان پس از انجام معاینات کامل و اطمینان از سلامت آنها با تایید پزشک متخصص از بیمارستان ترخیص شدند.

بر اساس پیگیری روابط عمومی دانشگاه یک نفر از دانشجویان مصدوم از ناحیه دست دچار آسیب جزئی شده که پس از پایان فرایند درمان، از بیمارستان ترخیص خواهد شد.

شایان ذکر است؛ تعدادی از مدیران و کارکنان دانشگاه هم اکنون در اورژانس بیمارستان آیت الله طالقانی مستقر هستند و تا حصول اطمینان از سلامت کامل همه این دانشجویان پیگیری‌های لازم را در این خصوص انجام داده و در بیمارستان حضور خواهند داشت.

ترخیص کلیه مصدومان از بیمارستان

بر اساس پیگیری روابط عمومی دانشگاه رازی، کلیه مصدومان حادثه ریزش سقف کاذب دانشکده اقتصاد و کارآفرینی از بیمارستان ترخیص شدند.

بر اساس اعلام نظر پزشک متخصص در بیمارستان آیت الله طالقانی کرمانشاه، مصدومین دچار آسیب جدی نشدند و تنها آتل گیری برای یکی از دانشجویان از ناحیه دست انجام شد و از بیمارستان ترخیص شد.

شایان ذکر است، ساعت حدود ۱۳ امروز به دنبال وقوع طوفان لحظه‌ای سقف کاذب دو کلاس در دانشکده اقتصاد و کارآفرینی دانشگاه دچار ریزش شد و به دنبال آن ۱۱ دانشجوی حاضر در این کلاس دچار مصدومیت جزئی شده که بلافاصله اقدامات درمانی سرپایی توسط اورژانس دانشگاه برای آنها انجام و جهت اطمینان از سلامت همه آنها به بیمارستان آیت الله طالقانی کرمانشاه اعزام شدند.

در حال حاضر با تایید پزشک متخصص، کلیه مصدومان این حادثه پس از انجام معاینات و رادیولوژی از بیمارستان ترخیص شدند و خوشبختانه آسیب جدی به هیچ یک از دانشجویان وارد نشده است.

این گزارش تا ساعت ۱۹:۲۰ امروز به مرور تکمیل شده است.

آخرین اخبار