سومین کارگاه "مدیریت در آموزش عالی" با حضور مدیران دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه رازی، سومین کارگاه مدیریت در آموزش عالی با حضور مدیران دانشگاه (معاونین، مدیران ستادی، رؤسا و معاونین و مدیران گروه‌های آموزشی دانشکده‌ها)، ۱۸ تیرماه ۱۴۰۳ در سالن اجتماعات پروفسور شمسی‌پور برگزار شد.

این کارگاه به همت معاونت اداری، مالی و مدیریت منابع، معاونت فرهنگی و اجتماعی، حوزه ریاست و مدیریت طرح، برنامه و نظارت راهبردی دانشگاه برگزار شد.

در آغاز این نشست، دکتر کیانوش چقامیرزا سرپرست مدیریت طرح و برنامه و نظارت راهبردی دانشگاه در سخنانی ضمن خیرمقدم به حاضرین، فرارسیدن ماه محرم الحرام؛ ماه عزای حسینی را به همگان تسلیت گفت.

دکتر چقامیرزا در ادامه با تشریح برنامه‌های کارگاه مدیریت در آموزش عالی اظهار داشت: «بهره وری» از مباحث کلیدی در عرصه مدیریت به ویژه مدیریت در دانشگاه‌ها به شمار می‌آید.

وی یادآور شد: کارگاه‌های مختلفی با محوریت بهره‌وری در نظام آموزش عالی توسط دفتر طرح و برنامه و نظارت راهبردی دانشگاه برگزار شده و امیدواریم این کارگاه نیز منجر به نتایج سودمند برای همه عزیزان باشد.

در ادامه، دکتر دادفر معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه در سخنانی با اشاره به اهمیت مدیریت در ارگان‌ها و سازمان‌ها اظهار داشت: اگر تجربه مدیریتی نداشته باشیم حتماً دچار اشتباه خواهیم شد. انباشت تجربه گذشته جزو موضوعاتی است که همواره باید به آن توجه شود.

وی تأکید کرد: مسئله مدیریت به صورت ویژه باید مورد توجه قرار گیرد و در بحث انتخاب مدیران، باید افرادی انتخاب شوند که تجربه و شایستگی کافی را داشته باشند.

همچنین حجت‌الاسلام و المسلمین عباسی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، در سخنانی ضمن تسلیت ایام محرم اظهار داشت: شما مدیران دارای زیر مجموعه‌هایی هستید، افراد دارای روحیات متفاوت هستند و معمولاً در هر مکان اختلافاتی پیش می‌آید در دانشگاه نیز همینطور است، امکان ندارد یک مدیر، زیر مجموعه‌هایش هم نظر و هم رأی وی باشند.

وی افزود: امیرالمؤمنین حضرت علی (ع) می‌فرماید: مَن لم یَتَغافَلْ و لا یَغُضَّ عن کثیرٍ مِن الاُمورِ تَنَغَّصَت عِیشَتُهُ؛ هر که درباره بسیارى از امور بى‌اعتنایى و چشم پوشى نکند، زندگی‌اش تیره شود.

در ادامه دکتر نوریان سرور معاون اداری، مالی و مدیریت منابع دانشگاه در سخنانی ضمن تسلیت ایام محرم، اظهار داشت: در روایتی از ائمه اطهار (ع) آمده است: کُلُّنا سُفُنُ النجاةِ ولکِنْ سفینةُ جَدّی الحُسین أَوْسَعُ وفی لُجَجِ البحار أسْرَعُ؛ همه ما اهل بیت کشتی‌های نجاتیم، ولی کشتی جدّم حسین(ع) وسیع‌تر و در عبور از امواج سهمگین دریا‌ها سریعتر است.

وی در ادامه به ارائه گزارشی با موضوع حافظه سازمانی دانشگاه و مستندسازی بهره‌وری پرداخت و با اشاره به بحث حافظه سازمانی عنوان کرد: همه باید خود را صاحب یک کشتی بدانیم و تجربیات خود را به افراد جدید بسپاریم، باید تجربیات را ثبت کنیم که مدیر جدید از صفر شروع نکند، پیشنهاد می‌شود حافظه سازمانی برای ثبت تجربیات داشته باشیم.

دکتر نوریان سرور مستندسازی برای جلوگیری از تضییع حقوق کارکنان را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: تمامی موارد اعم از ثبت حضور و غیاب کارکنان، ثبت مرخصی و... باید به صورت مستند باشد که در نهایت حق فردی ضایع نشود.

وی همچنین گزارشی در خصوص موضوع بهره‌وری در دانشگاه و هزینه‌ها و درآمد‌های آن ارائه کرد.

در ادامه جلسه، حاضرین به بحث و تبادل نظر پرداختند.

آخرین اخبار