"کارگاه سبک زندگی سالم از نگاه کارآفرینانه" در مرکز نوآوری و کارآفرینی دانشکده علوم ورزشی دانشگاه رازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه رازی، «کارگاه سبک زندگی سالم از نگاه کارآفرینانه» 9 اردیبهشت ماه 1403 در مرکز نوآوری و کارآفرینی دانشکده علوم ورزشی دانشگاه رازی برگزار شد.

دکتر مسعود نصیری مدیر کافه کارآفرینی به عنوان مدرس این کارگاه توضیحاتی را برای شرکت کنندگان ارائه نمود و اظهار داشت: اگر بخواهیم سبک زندگی را بر مبنای موضوع کارآفرینی تقسیم کنیم و دید کارآفرینانه داشته باشیم و ببینیم کارآفرین‌ها چه سبک زندگی را انتخاب می‌کنند، دو سبک زندگی انتخاب می‌شود: سبک زندگی برمبنای هدف و سبک زندگی بر مبنای ترس. وقتی صحبت از کارآفرینی و کارآفرین موفق می‌شود، سبک زندگی هدف‌گرا یا سبک زندگی برمبنای هدف مطرح است و در مقابل این سبک، سبک زندگی بر مبنای ترس مطرح می‌شود.

وی افزود: وقتی صحبت از کار و استخدام می‌شود، افراد بسیاری به دنبال کاری با امنیت بیشتر هستند، کاری که از مزایای بیمه و حقوق برخوردار باشد چرا که ترس از اتفاق‌ها فرد را مجبور می‌کند که اینطور فکر کند، اما فرد کارآفرین به دنبال این است که بتواند به هدفش و موفقیت‌هایی که دوست دارد برسد و صرفاً بدنبال حقوق و بیمه و پاداش و نیست.

کارآفرین بدنبال مزایای گذرا نیست

نصیری افزود: اگر به فردی که الگوی زندگی بر مبنای ترس را دارد، کار دولتی و خصوصی پیشنهاد کنیم، کار دولتی را انتخاب میکند، اما فردی که بدنبال هدف است اگر کار دولتی را هم انتخاب کند، بدنبال دستیابی به اهدافش و ایجاد فرصتی است که بتواند به اهداف خود دست یابد. سبک زندگی کارآفرینی باید برمبنای هدف باشد، تفاوتی نمی‌کند که کجا استخدام شویم، مهم هدف است. باید تلاش کنیم تا به اهداف خود برسیم، کسی که سبک زندگی ترس را دنبال می‌کند، به احتمال زیاد نمی‌تواند کارآفرین خوب و موفقی شود.

وی بیان کرد: کارآفرینی هزینه و استرس دارد و کسی که می‌خواهد کارآفرین موفقی باشد، باید هزینه آن را بپردازد و فراموش نکنید این هزینه‌ها و این استرس‌ها خیلی وقت‌ها بیشتر از منفعت کارآفرینی است، به همین خاطر بسیاری از افراد وارد حوزه کارآفرینی و ایجاد شغل شده و خیلی زود پشیمان می‌شوند، چرا که تحمل سختی‌ها و استرس‌هایش را ندارند. پس اگر دوست دارید شما هم یک کارآفرین موفق باشید باید به سبک زندگی توجه کنید، سبک زندگی ترس یا هدف؟

نصیری افزود: همه ما دنبال راهی هستیم که زندگی طولانی همراه با سلامتی داشته باشیم. همه افراد به این خواسته نخواهند رسید؛ زیرا این عمر طولانی به دور از درد و بیماری پاداش انتخاب‌های صحیح است. انتخاب‌هایی که چندان ساده هم نیست. راه و روش هرکس برای زندگی را تحت عنوان سبک زندگی می‌شناسیم. سبک زندگی شما مجموعه‌ای از انتخاب‌ها، علاقمندی‌ها، خط قرمزها و پرهیزها است. اگرچه انتخاب سبک زندگی سالم کاری دشوار است اما شما را از یک زندگی سراسر چالش و مشکل دور خواهد. در این بخش به بررسی کامل سبک زندگی و معرفی سبک زندگی سالم خواهیم پرداخت.

تعریف سبک زندگی چیست ؟

وی با ادامه توضیحات اظهار داشت: سبک زندگی را می‌توان به عنوان مجموعه رفتارهای یک فرد در طول زندگی تعریف کرد که از یک الگوی خاص پیروی می‌کند. انواع سبک زندگی بر اساس پارامترهای متفاوتی دسته‌بندی می‌شود اما شناخته‌شده‌ترین دسته‌بندی سبک زندگی شامل سبک زندگی سالم یا ناسالم است.

اهمیت سبک زندگی

نصیری افزود: سبک زندگی شما تمام ارکان زندگی‌تان را تحت تأثیر قرار خواهد داد. اینکه چگونه لباس بپوشید، چه غذاهایی بخورید، فعالیتتان در چه سطحی باشد، ساعت خواب خود را چگونه تنظیم کنید و همه بر اساس سبک زندگی که انتخاب می‌کنید، تعیین می‌شود.


 

آخرین اخبار