کارگاه آموزشی با موضوع "چالش‌های پیش روی فارسی‌آموزان عرب‌زبان از دیدگاه تحلیل مقابله‌ای" برای هیأت دانشگاه قاسم‌الخضراء برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه رازی، در راستای یادداشت تفاهم منعقد شده میان دانشگاه رازی و دانشگاه قاسم‌الخضراء عراق، گروهی 11 نفره از اعضای هیأت علمی این دانشگاه برای شرکت در دوره دانش‌افزایی مدرسه پاییزه مرکز آزفا دانشگاه رازی به ایران سفر کردند.

این گروه علمی 29 مهرماه لغایت 2 آبان ماه 1403 در دانشگاه رازی مستقر خواهند بود و در قالب دوره کوتاه‌مدت دانش‌افزایی و رشد حرفه‌ای میهمان دانشگاه رازی هستند.

در این راستا، کارگاه آموزشی با موضوع "چالش‌های پیش روی فارسی‌آموزان عرب‌زبان از دیدگاه تحلیل مقابله‌ای" توسط دکتر کوروش صابری عضو هیأت علمی گروه زبان انگلیسی دانشگاه برای هیأت دانشگاه قاسم‌الخضراء برگزار شد.

 دکتر صابری در این کارگاه با تبیین پیشینه زبانی در دو زبان فارسی و انگلیسی و توضیح این مطلب که هر کدام از این زبان‌ها به چه  خانواده زبانی تعلق دارند؟ به تشریح تفاوت‌ها و شباهت‌های دو زبان پرداختند و در ادامه به بیان نمونه‌های از مشکلات فارسی‌آموزان عرب‌زبان که به خاطر وجود این تفاوت‌ها ممکن است با آن مواجه شوند، پرداخت.

این گروه علمی همچنین از دانشکده‌های علوم پایه، ادبیات و علوم انسانی و تربیت بدنی دانشگاه رازی بازدید به عمل آوردند.

آخرین اخبار