213

گردهمایی «بزم ادبی- هنری نونهالان شاهنامه» توسط انجمن علمی_دانشجویی زبان و ادبیات فارسی و انجمن ترویج زبان و ادب فارسی ایران برگزار شد.

 

به تلاش گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه رازی و همکاری صمیمانه مربی و مسئولان گروه نقالی فرزندان فردوسی از مدرسۀ دخترانه سما ۲، گردهمایی ادبی «بزم ادبی_هنری نونهالان» شاهنامه توسط انجمن علمی_دانشجویی زبان و ادبیات فارسی دانشگاه رازی و انجمن ترویج زبان و ادب فارسی ایران شعبه دانشگاه رازی با همکاری مرکز آموزشی فرهنگی سما، در روز دوشنبه ۱۲ آذر ماه ۱۳۹۷ با استقبال پر شور دانشجویان و هیأت علمی دانشگاه رازی برگزار شد.

پس از این خوش آمدگویی ادبی توسط نقال خردسال، مدیر گروه زبان و ادبیات فارسی دکتر خلیل بیگ‌زاده حضور مهمان حاضر در گردهمایی خوش‌آمد گفته و از دانشجویان برگزار کننده و مسئولان مدرسه به خاطر تلاش‌هایشان در جهت برگزاری این برنامه قدردانی کردند. در ادامه پاورپوینتی دربارۀ فعالیت‌ها و افتخارات گروه نقالی فرزندان فردوسی پخش شد. پس از پخش این کلیپ آندیا حیدری برای بار دوم به صحنه آمد و اینبار داستان هوشنگ از شاهنامه را نقالی کرد.

در ادامه دکتر میرجلال الدین کزازی برای سخنرانی به صحنه دعوت شدند. ایشان به اهمیت پروش کودکان برای آشنایی با شاهنامه اشاره کردند. دکتر کزازی به اهمیت پاسداشت زبان پارسی در گفتگوهای روزمه و ادبی تاکید کردند. همچنین دربارۀ ارزش‌های باستانی شهر کرمانشاه سخن گفتند.

پس از سخنان ارزشمند دکتر کزازی گروه ۶۰ نفری فرزندان شاهنامه، داستان زال و سیمرغ را در سه پردۀ نمایشی اجرا کردند. در این اجرا دانش آموزان، داستان به دنیا آمدن زال را تا رسیدن زال و سام به یکدیگر به روش نقالی و نمایشی به مدت ۳۰ دقیقه اجرا کردند. در ادامه داستان دیگری از شاهنامه با عنوان رخش ایران‌بها توسط دو تن از نقالان دانش آموز در یک پرده نمایشی اجرا شد.

در انتهای برنامه از گروه فرزندان شاهنامه، مربی و مسئولان مدرسه دخترانه سما ۲ با اهدای سپاس نامه هایی تقدیر و سپاسگزاری شد.


شناسه : 1012747

آخرین اخبار