181

همایش نحوۀ نگارش و ارسال مقالات به مجلات ISI توسط انجمن‌های علمی دانشجویی زبانشناسی و ادبیات انگلیسی برگزار شد.

 

 

همایش نحوۀ نگارش و ارسال مقالات به مجلات ISI از طرف انجمن‌های علمی زبانشناسی و ادبیات انگلیسی و با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه رازی در تاریخ ۱۹/۹/۱۳۹۷ به مدت چهار ساعت، ۸ الی ۱۲:۰۰، در آمفی‌تئاتر گلستان فرهنگ و ادب دانشگاه رازی برگزار شد.

 

در بخش اول، تفاوت میان برخی واژه‌های رایج که گاهی به جای همدیگر به کار می‌روند توضیح داده شد. سپس توضیح مختصری از شیوۀ روی‌کارآمدن مجلات ISI ارائه شد. در بخش سوم، شیوۀ ارزیابی کیفیت و ضریب تاثیر مجلات ISI و شیوۀ ارزیابی مقالات در این دست مجلات بیان شد. در ادامه، سایت‌های مفید جهت سنجش اعتبار این مجلات نیز معرفی شد.

در بخش بعد از همایش، تمام بخش‌های یک مقالۀ استانده معرفی شد و نکات کلیدی دربارۀ شیوۀ نگارش هر بخش به صورت مختصر توضیح داده شد.

با توجه به اینکه در بخش ابتدایی همایش تمام توضیحات دربارۀ این دست مقالات و مجلات داده شد، در این بخش، تمام توضیحات به صورت عملی و برخط انجام شد. به این ترتیب، با حضور یکی از فراگیران به صورت برخط، حسابی در یکی از مجلات ISI برای ارسال مقاله ساخته شد. سپس شیوۀ جستجو در صفحۀ مجله به صورت عملی نشان داده شد. در بخش بعد، مراحل ارسال مقاله به دنبال همدیگر انجام شد.

پس از اتمام ارسال مقاله، انواع شیوۀ سنجش مقالات توسط داوران مطرح شد و برای هر بخش نمونه‌هایی از پاسخ آن‌ها ارائه شد. شیوۀ پاسخ به هر نوع نظر داور نیز از نظر گذشت. در پایان، ۳۰ دقیقه از وقت همایش به پرسش و پاسخ اختصاص یافت. از جمله سوالات مطرح شده در این بخش چگونگی شروع نگارش مقاله بود.


شناسه : 1012822

آخرین اخبار