20 04 2021
247

برگزاری اوّلین نشست کتابخوانی معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه رازی

 

اوّلین نشست از سلسله نشست‌های کتابخوانی معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه رازی، ساعت 21:30 الی 23:00 روز دوشنبه 1400/01/30 به‌صورت مجازی و با حضور 115 نفر (عمدتاً از اعضای هیئت علمی دانشگاه) برگزار گردید. در این نشست، دکتر «روح‌اله بهرامی»، دانشیار گروه آموزشی حقوق، تاریخ و باستان‌شناسی دانشگاه به معرّفی و نقد کتاب «جامعه‌شناسی نخبه‌کشی» اثر «علی رضاقلی» پرداخته و به پرسش‌های حضّار پاسخ دادند. سلسله نشست‌های کتابخوانی معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه رازی به‌صورت ماهیانه و در آخرین دوشنبۀ هر ماه برگزار خواهد شد.

در بخش اوّل نشست، دکتر بهرامی در مدّت 45 دقیقه، حرف اصلی کتاب «جامعه‌شناسی نخبه‌کشی» را شرح دادند. دکتر بهرامی تأکید کرد اگرچه نسبت به این کتاب نقدهایی هم دارد، امّا به علّت عدم حضور نویسنده و امکان دفاع او از اثرش ترجیح می‌دهد بیشتر بر معرّفی و بیان نقاط قوّت کتاب تمرکز کند.

در بخش پرسش و پاسخ، دکتر «خلیل بیگ‌زاده»، دانشیار گروه آموزشی زبان و ادبیات فارسی و دکتر «طهماسب علی‌پوریانی»، عضو هیئت علمی گروه آموزشی علوم سیاسی و سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، دیدگاه نقادانۀ خود را نسبت به کتاب و صحبت‌های دکتر بهرامی ارائه داده و در پایان نشست نیز دکتر بهرامی در خصوص مطالب عنوان شده توسّط حضار نکاتی طرح کردند.


آخرین اخبار