آیین مجازی نکوداشت نودانشجویان دانشگاه رازی برگزار شد. - معاونت فرهنگی

222

آیین مجازی نکوداشت نودانشجویان دانشگاه رازی برگزار شد.

آیین نکوداشت دانشجویان نوورود سال ۱۳۹۹ دانشگاه رازی  در روز چهارشنبه، به تاریخ ۵ آذر ماه در ساعت ۱۷:۰۰ در محل آمفی‌تئاتر دانشکدۀ ادبیات و علوم انسانی و با حضور رئیس دانشگاه، معاونین و نمایندۀ نهاد مقام معظم رهبری برگزار شد. پخش زندۀ مراسم نیز به طور همزمان از کانال آپارات باشگاه دانشجویان رازی پخش شد.

 آیین نکوداشت با تلاوت آیاتی چند از قرآن کریم آغاز شد. در این مراسم، جناب آقای دکتر محمدابراهیم آل‌آقا، رئیس دانشگاه رازی، ضمن تبریک سال جدید تحصیلی و اظهار امیدواری به حضور هرچه سریع‌تر دانشجویان در دانشگاه، تاریخچۀ مختصری از دانشگاه رازی ارائه دادند.

 

 

 دکتر اعلمی آل آقا با اشاره به رشته‌های آموزشی دانشگاه گفتند: در حال حاضر ۲۶۰ کد رشته در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه فعال است و جمعیتی بالغ بر ۱۱۰۰۰ دانشجو در دانشگاه در حال تحصیل هستند. به‌عقیدۀ ایشان دانشگاه محیطی معرفت‌افزا است و ذات آن ایجاب می‌کند افراد حاضر همیشه در شناخت خود و محیط بیرون فعالانه بکوشند تا بتوانند بر نفس خود و فضای علمی جهان اثرگذار باشند. در واقع، باید از خروجی دانشگاه‌ها برای رفاه مردم و توسعۀ کشور استفاده کرد. ایشان شعار دانشگاه رازی را «دانشگاهی اخلاق‌محور و پیشرو در توسعۀ جامعۀ دانش‌بنیان» اعلام کردند. رئیس دانشگاه رازی با تبیین این نکته که اصحاب دانشگاه باید همواره در تلاش باشند تا جامعه‌ای علم‌باور و دانش‌بنیان داشته باشند زیرا عدم توجه به این دو مشخصه موجب مضیقه در کشور  می‌شود، انقلاب اسلامی را انقلابی فرهنگی دانسته که ذات آن پیوند دانشگاه و علم‌باوری است. درپایان، ایشان تأکید کردند که زمینه‌های لازم را برای پرورش روح و جسم دانشجویان در دانشگاه رازی تدارک دیده‌ شده است.  دکتر اعلمی آل آقا همچنین، نوید دادند که تورمجازی دانشگاه نیز بزودی در صفحۀ دانشگاه بارگزاری خواهد شد و دانشجویان می‌توانند به صورت مجازی با بخش‌های مختلف دانشگاه آشنا شوند.

در ادامه حجت ‌الاسلام والمسلمین جواد افشارنجفی، نمایندۀ نهاد مقام معظم رهبری، نیز در این آیین، ضمن خوش‌آمدگویی و خیر مقدم به نوورودان دانشگاه رازی، وضعیت کنونی دانشجویان را وضعیت گذار معرفی کردند که در آن دانشجو از وابستگی کامل به خانواده به دوره‌ای کاملاً مستقل برای تغییر کشور و جهان وارد می‌شود. از نظر ایشان، دانشگاه بستری است که فرد با کسب دانش و مهارت‌ها آینده‌ای را برای خود، خانواده و جامعه فراهم می‌کند. به‌زعم ایشان دانشجویان برای تقویت استقلال و تأثیرگذاری خود در وهلۀ اول به هدفی والا نیازدارند و بدون این هدف فرد اثرگذاری پایینی در جامعه خواهد داشت. همچنین، برای رسیدن به این اهداف مهارت‌هایی نیاز است که تنها با برنامه‌ریزی کسب می‌شوند. وی تأکید داشتند دانشجو باید پرسشگر باشد تا بتواند استعدادهای خود را شکوفا کند. درپایان، ایشان سخن خود را با روایتی از امام رضا (ع) به‌پایان رساندند.

 

 

دکتر غلامرضا سالمیان، معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه، پس از خوش‌آمدگویی و تبریک سال تحصیلی جدید، ضمن عذرخواهی به واسطۀ اختلال‌هایی که در ورود به کلاس‌ها وجود دارد، از رفع این اختلال‌ها در روزهای آتی خبر دادند. درادامه، ایشان برخی نکات آموزشی را به دانشجویان اعلام کردند و تصریح داشتند دانشگاه محل پویش، کوشش و تلاش است و از دانشجویان انتظار می‌رود مطابق مقررات دانشگاه عمل کنند. وی به دانشجویان این نوید را دادند که چنانچه برنامه‌ریزی خوبی داشته باشند و نمره و معدل بالایی کسب کنند، می‌توانند از طریق استعداد درخشان در مقاطع بالاتر پذیرفته شوند. در پایان، وی اعلام کردند که با توجه به شرایط حاضر و حضور با تأخیر دانشجویان و جلوگیری از آسیب به دانشجویان به واسطۀ کوتاه‌بودن ترم، ترم جاری برای نوورودان قدری طولانی‌تر خواهد شد.

 

 

دکتر محسن سعیدی، معاون دانشجویی دانشگاه، نیز سخنان خود را با خوش‌آمدگویی و تبریک سال تحصیلی جدید به نوورودان آغاز کردند. وی گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی سبب شده‌است از حضور دانشجویان محروم باشند، اگرچه علی‌رغم شور و نشاط کم ناشی از عدم حضور دانشجویان، شور و نشاط علمی همچنان پابرجا است. ایشان در بخشی از صحبت‌های خود خطاب به دانشجویان گفتند که جهت کسب جدیدترین و دقیق‌ترین اطلاعات رفاهی به موثق‌ترین منابع دانشگاه شامل سایت حوزۀ معاونت دانشجویی، کانال سروش حوزۀ معاونت، و کانال شورای صنفی مراجعه کنند. در بخش پایانی سخنان‌شان، ایشان به معرفی بخش‌های مختلف حوزۀ معاونت دانشجویی پرداختند. این بخش‌ها، شامل ادارۀ رفاه، ادارۀ تغذیه، ادارۀ بهداشت و درمان، ادارۀ مشاوره، مدیریت تربیت‌بدنی، کمیسیون موارد خاص و شورای انضباطی است.

 

 

دکتر طهماسب علی‌پویانی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه نیز ضمن خوش‌آمدگویی و شادباش به‌مناسبت سال نو تحصیلی، حوزۀ فرهنگ را حوزۀ ارتباط و مشارکت معرفی کرد که همواره بستری مناسب برای مشارکت فراهم می‌کند. ایشان با اشاره به انجمن‌های علمی، این انجمن‌ها را محلی برای حضور داوطلبانۀ دانشجویان دانست که محل شکوفایی استعدادها است. همچنین، به‌زعم ایشان، کانون‌ها عرصۀ حضور مدنی، زندگی و عمل است که مهارت‌های زندگی در آن تمرین می‌شود. ایشان تأکید داشتند که بالندگی یک استان به میزان فعالیت انجمن‌ها و کانون‌ها بستگی دارد، زیرا دانشجویان نمایندۀ فکر آن استان هستند. وی با اشاره به گردشگری استان کرمانشاه، تأکید کردند دانشجویان دانشگاه رازی باید پیش‌قراول گردشگری کرمانشاه باشند. ایشان سخنان خود را با شعری از مولانا به‌پایان رساندند.

 

 

آیین نکوداشت نودانشجویان سال ۱۳۹۹ در دانشگاه رازی به همت باشگاه دانشجویان رازی و با اجرای گروه رادیو ئالان برگزار شد. اعضای گروه رادیو ئالان در سراسر برنامه، با اجرای زنده و برنامه‌های متنوع خود چون مسابقۀ پیامکی، معرفی مختصری از دانشگاه رازی، استان کرمانشاه، مردم کرمانشاه، مکان‌های دیدنی و خوراک کرمانشاه به زبان کردی، اجرای موسیقی زنده توسط گروه موسیقی آوا، اجرای نمایش گروه رادیو ئالان و دوبلۀ زندۀ این گروه، محیطی شاد و مفرح را برای اجرای مراسم فراهم کردند. این آیین با معرفی اعضای تیم ئالان به پایان رسید. لازم است ذکر شود که به ۵۰ پاسخ ارسالی به مسابقۀ پیامکی جوایزی از سوی معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه رازی اهدا خواهد شد.

 ثبت ۲۲۱۶ بار بازدید در مجموع ساعات پخش برنامه و ثبت ۸۲۴ بازدید همزمان در اوج مشاهدات برخط و ارسال ۱۲۴۲ پیامک از سوی نودانشجویان و والدین‌شان حاکی از استقبال قابل توجه نودانشجویان از این برنامه بود که می‌تواند الگوی مناسبی را برای سایر فعالیت­ها و دانشگاه­ها و مؤسسات آموزش عالی سراسر کشور به­ویژه در شرایط و اقتضائات موجود و حتی دوران پساکرونا فراهم سازد.

 

 

شناسه : 1008767

آخرین اخبار