آخرین اخبار

نشست هیئت رئیسه دانشگاه با معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه رازی، نشست هیئت رئیسه دانشگاه با دکتر علی خطیبی، معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، عصر دوشنبه ۱۸ بهمن ماه در سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه برگزار شد.

در این جلسه، دکتر محمدنبی احمدی، سرپرست دانشگاه، ضمن خیر مقدم به میهمانان و عرض خدا قوت به دکتر خطیبی، معاون محترم اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، در سخنانی اظهار داشت: حقیقتاً آقای دکتر خطیبی را شخصیتی جهادی، انقلابی و پرکار دیدم و اتفاقات بسیار خوبی از مسیر تلاش‌های ایشان با حمایت و پشتیبانی مقام عالی وزارت صورت گرفته است.

 دکتر احمدی در ادامه با تبریک ایام ‌الله دهه فجر افزود: انقلاب اسلامی، طلوع نور در سراسر جهان است و یاد و خاطره معمار کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی رضوان الله تعالی علیه را گرامی می‌داریم، حضرت امام(ره) مصداق عینی آیه شریفه «الَّذِينَ يُبَلِّغُونَ رِسَالَاتِ اللَّهِ وَيَخْشَوْنَهُ وَلَا يَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّهَ؛ احزاب/39» هستند.

وی با آرزوی طول عمر با عزت برای رهبر معظم انقلاب و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس به ویژه سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی، به برخی وقایع تاریخی در ایران اشاره داشت و افزود: در ایران حرکت‌های انقلابی بسیاری مانند قیام رئیسعلی دلواری، ستارخان، باقرخان، میرزا کوچک خان جنگلی و... شکل گرفته است اما  این حرکت‌ها و مجاهدت‌ها به نتیجه‌ای که منجر به تشکیل یک حاکمیت با آرمان‌های انقلاب اسلامی و حیرت جهانیان شود، نگردیده است و این تنها انقلاب اسلامی مردم ایران در سال 57 بود که با حمایت مردم شریف ایران و رهبری مدبّرانه امام راحل(رضوان الله تعالی علیه) به ثمر نشست.

دکتر احمدی با تحلیلی بر وقایع انقلابی در تاریخ کشورها بیان کرد: انقلاب‌هایی همچون انقلاب کبیر فرانسه و اکتبر روسیه نیز از همان ابتدا از مسیر خود خارج شد و اگر حرکتی منجر به تشکیل حاکمیت گردیده، در طی سالیان طولانی به استقرار رسیده است، اما در جمهوری اسلامی فقط به فاصله ۵۰ روز از پیروزی در انتخابات، مردم سرنوشت خودشان را تعیین کردند و به جمهوری اسلامی رأی دادند.

وی در ادامه بیان داشت: امروز جمهوری اسلامی ایران دیگر نهال ضعیف و نوپای سال ۵۷ نیست، بلکه یک درخت تنومندی است که سایه خود را در جهان گسترانیده است و مردم بسیاری در سراسر جهان چشم امید به انقلاب اسلامی دوخته‌اند، امروز جمهوری اسلامی ایران معادلات خاصی را در تراز انقلاب اسلامی در سطوح بین‌المللی تعریف می‌کند.

دکتر احمدی بیان کرد: در اوایل انقلاب اسلامی، آیه شریفه «إِنَّ اللهَ لاَ یُغَیِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى یُغَیِّرُواْ مَا بِأَنْفُسِهِمْ؛ رعد/11» بسیار مشهور بود و امیدواریم روز به روز بر عزت، رفعت و ترقی جمهوری اسلامی ایران افزوده شود و بیش از پیش از این نعمت بزرگ بهره‌مند شویم و با شکرگزاری، مجاهدت و تلاش، گستره این نعمت کماکان در جهان افزوده شود و در نهایت به صاحب اصلی آن سپرده شود.

 وی در پایان از دکتر خطیبی معاون محترم وزارت علوم به جهت قبول رنج این سفر برای افتتاح و بازدید از پروژه‌های عمرانی دانشگاه رازی قدردانی کرد و ابراز امیدواری نمود: با مساعدت و حمایت وزارت متبوع، شاهد تزریق اعتبارات لازم برای تجهیزات و تکمیل پروژه‌های در حال ساخت دانشگاه و تحقق مطالبات دانشگاهیان باشیم.

در ادامه این جلسه، دکتر تورج زینی‌وند، مدیر حوزه ریاست دانشگاه، ضمن تبریک ایام مبارک دهه فجر، خیرمقدم به میهمانان حاضر در جلسه به ویژه دکتر خطیبی، معاون محترم اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم و نیز درود به روح پر فتوح بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، برای مقام معظم رهبری آرزوی سلامتی و طول عمر با عزّت و برای همه حاضرین در جلسه، آرزوی سلامتی و تندرستی داشت.

در ادامه حجت‌الاسلام و المسلمین جواد افشار نجفی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، در سخنانی ضمن خیرمقدم به دکتر خطیبی، در سخنانی خطاب به ایشان اظهار داشت: حقیقتاً حضور ساده و بدون تشریفات شما در این استان کم‌نظیر است و این منش و اخلاق از  گمشده‌های اخلاق در بین مسئولین ما است که امیدواریم الگوی سایر مسئولان هم قرار گیرد.

 وی با قدردانی از پیگیری امور مختلف دانشگاه توسط مسئولان وزارت عتف گفت: بسیار خرسندیم که شخصیتی به عنوان معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خدمت می‌کند که عملکرد، نگاه و بینش ایشان مایه دلگرمی و امید برای اعضای هیئت علمی و غیر هیئت علمی است.

حجت‌الاسلام و المسلمین افشار نجفی در ادامه با اشاره به بخشی از بیانات حضرت علی(ع) خطاب به کارگزاران دولتی گفت: در کتاب شریف نهج البلاغه آمده است: «پس اگر مردم، از سنگینی مالیات یا آفت زدگی یا خشک شدن آب چشمه‌ها یا کمی باران یا خراب شدن زمینی در سیلاب‌ها یا خشکسالی، شکایت کردند، در گرفتن مالیات، تا آن اندازه‌ای که بفهمی امورشان سامان می‌یابد، تخفیف بده»، بر این اساس تلاش برای آبادانی و کمک به رفع مسائل مردم باید بیش از پیش صورت گیرد تا با گسترش عدالت، شاهد رضایتمندی هرچه بیشتر در بین عامه مردم باشیم.

 در ادامه آقای خشایار شیخی، مدیر امور اداری دانشگاه، به بیان دغدغه‌ها و مطالبات یاوران علمی دانشگاه پرداخت و ضمن خیرمقدم به دکتر خطیبی، در سخنانی ابراز امیدواری کرد؛ نظام آموزش عالی و به ویژه دانشگاه رازی در آینده نزدیک شاهد تحقق وعده‌ها و روزهای پرخیر و برکتی باشد که دولت عدالت و کرامت وعده داده است.

شیخی ارتباط مستقیم مدیران با کارکنان و کارمندان را سبب همگرایی و سامان یافتن هرچه بهتر امور دانست و گفت: از دکتر خطیبی و همچنین دکتر احمدی سرپرست دانشگاه به جهت روحیه تواضع و تلاش برای پیگیری امور یاوران علمی قدردانی می‌کنیم.

وی با اشاره به فعالیت 467 عضو هیئت علمی، 347 عضو غیرهیئت علمی و 300 نیروی شرکتی در دانشگاه رازی گفت: مهم‌ترین مطالبه یاوران علمی دانشگاه، تحقق همسان‌سازی حقوق کارکنان وزارت علوم با کارکنان وزارت بهداشت است.

شیخی افزود: از دیگر مطالبات، تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی و پیمانی است ضمن اینکه تعداد ۷۵ نفر از همکاران قراردادی و پیمانی ایثارگر تبدیل وضعیت شده‌اند.

در ادامه دکتر نادر نادری، عضو هیئت علمی دانشگاه، به نمایندگی از کانون صنفی اعضای هیئت علمی، ضمن خیرمقدم به دکتر خطیبی، از ایشان به عنوان یک جوان لایق، انقلابی و شایسته نام برد و اظهار داشت: امیدواریم در دولت مردمی آیت الله دکتر ابراهیم رئیسی، مطالبات اعضای محترم هیئت علمی محقق گردد.

وی مهمترین مطالبه اعضای هیئت علمی دانشگاه رازی را اجرای قانون همسان‌سازی حقوق اعضای هیئت علمی عنوان کرد و گفت: امیدواریم هرچه سریعتر شاهد تحقق این مهم باشیم.

دکتر نادری با اشاره به ارتباط معنادار میزان توسعه یافتگی کشورها با توجه به منابع انسانی به ویژه اساتید دانشگاه و اعضای هیئت علمی گفت: تبعیض آشکار بین حقوق اعضای هیئت علمی وزارت علوم و وزارت بهداشت باعث نارضایتی همکاران ما شده است و پیامدهای چنین نگرشی منجر به نتایج منفی بر آینده دانشگاه‌ها نیز خواهد شد.

وی در ادامه افزود: نیروی انسانی و اهداف و آرمان‌های یک سازمان نباید قربانی یکدیگر شوند بلکه باید هر دو در مسیر تعالی یک مجموعه مورد توجه قرار گیرد.

دکتر نادری با اشاره به مشکلات اقتصادی و تورم موجود خواستار توجه به مشکلات معیشتی اعضای هیئت علمی دانشگاه و نظام هماهنگ پرداخت عادلانه حقوق شد.

 در ادامه دکتر علی بهشتی‌آل‌آقا، رئیس پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه، ضمن تشکر از زحمات دکتر خطیبی، در سخنانی به برخی از مشکلات عمرانی این پردیس اشاره داشت و گفت: یکی از پروژه‌های این مجموعه «دیوارکشی پردیس» است که بخشی از این پروژه باقی مانده است و امیدواریم که با تخصیص اعتبارات لازم بتوانیم این پروژه را به سرانجام برسانیم.

وی بیان کرد: در حال حاضر از ۷ هزار متر مربع مرز مشترک پردیس کشاورزی با محیط خارج از دانشگاه؛ دیوارکشی ۱۲۰۰ مترمربع آن باقی مانده است که نیازمند تخصیص اعتبار برای اتمام این پروژه است.

دکتر بهشتی‌آل‌آقا بیان کرد: پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه دارای چهارساختمان مجزا است که همگی این ساختمان‌ها به موتورخانه مرکزی وابسته هستند که موتورخانه نیز شدیداً فرسوده شده و نیازمند به تعمیرات اساسی است و امیدواریم که در تخصیص منابع اعتباری برای این مهم مساعدت صورت بگیرد.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که اعتبار لازم برای تجهیز دانشکده جدید الاحداث علوم و مهندسی کشاورزی تحقق یابد.

 در ادامه دکتر هژبری، معاون اداری، مالی و توسعه منابع دانشگاه در سخنانی ضمن قدردانی از دکتر خطیبی در پیگیری امور دانشگاهیان، خواستار توجه به موضوع همسان‌سازی حقوق اعضای هیئت علمی شد.

در ادامه دکتر سعیدی، معاون دانشجویی دانشگاه، ضمن قدردانی از دکتر خطیبی، در سخنانی اظهار داشت: در دانشگاه رازی ۱۲ هزار نفر دانشجو مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد 4500 نفر دانشجوی خوابگاهی هستند. همچنین ۲۱ بلوک خوابگاهی در این مجموعه داریم که قابلیت اسکان حدود 4200 نفر را دارند.

وی بیان کرد: برای تکمیل ظرفیت اسکان دانشجویان متقاضی خوابگاه نیاز به حمایت داریم و ضمن این که سرپرست محترم دانشگاه رازی پشتیبانی کامل را در حمایت و پیگیری مجدانه در این زمینه داشته‌اند، نیازمند تخصیص اعتبارات و مساعدت وزارت علوم هستیم. دکتر سعیدی تجهیز دو سالن غذاخوری را از دیگر موارد نیازمند تخصیص اعتبار عنوان کرد.

در پایان دکتر خطیبی، معاون اداری، مالی و توسعه و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پس از استماع دغدغه‌ها و نقطه‌نظرات حاضرین در جلسه، ضمن قدردانی از زحمات سرپرست دانشگاه و مدیران و معاونان این مجموعه، قول مساعد برای پیگیری کلیه موارد مطرح شده را داد.

 

برچسب ها:

دانشگاه رازی
همسان سازی حقوق
وزارت علوم
معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم
دکتر علی خطیبی
هیئت رئیسه دانشگاه

آخرین اخبار