آیین تکریم و معارفه مسئولان سابق و جدید بسیج دانشجویی دانشگاه رازی، ۱۲ تیرماه ۱۴۰۱ در سالن جلسات حوزه ریاست برگزار شد.

در ابتدا حجت الاسلام و المسلمین جواد افشار نجفی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه رازی در سخنانی اظهار داشت: بسیج به عنوان یک نیروی ولایی و با ایمان و انگیزه، در مواقع نیاز کشور همواره آماده به خدمت است.
وی با اشاره به توصیف زیبای امام راحل (ره) از بسیج به «شجره طیبه» گفت: بسیج دانشجویی ویژگی‌های خاص و متمایزی دارد و با نگاه نخبه مدار در مسیر هدفی والا حرکت می‌کند که همان خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و انقلاب اسلامی است.


 

حجت الاسلام و المسلمین افشارنجفی تأکید کرد: از رسالت‌های دانشجویان بسیجی تشخیص درست و اقدام مناسب است، جوانان بسیجی باید خود را برای آینده کشور و ساختن ایران آباد آماده کنند و به خودسازی بپردازند تا در صحنه‌های مختلف انقلاب در آینده به خوبی ایفای نقش نمایند.
در ادامه دکتر عباس حاج زین العابدینی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه در سخنانی اظهار داشت: بسیج و بسیجیان نیروهای وفادار به انقلاب اسلامی هستند و در این مسیر با بصیرت و کار جهاد حرکت می‌کنند.
وی همه تشکل‌های دانشجویی را به همدلی و پرهیز از حواشی، کدورت‌ها و اختلافات دعوت کرد و گفت: همه دانشجویان فرزندان ما هستند و ما خدمتگزاران این عزیزان هستیم و همه باید برای تعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تلاش کنیم.


 

دکتر زین‌العابدینی رسالت بسیج را دفاع از ارزش‌ها دانست و گفت: باید از فرصت‌های محدودی که در اختیار داریم به بهترین نحو استفاده کنیم و از فرصت سوزی پرهیز شود.
وی تأکید کرد: بسیج جایگاه ویژه‌ای دارد و انتظاری که از بسیج و بسیجیان می‌رود نیز انتظاری ویژه است، امیدواریم با توکل بر خداوند متعال در انجام رسالت و مسئولیت خود سربلند بوده و همه ما حامی بسیجیان هستیم.
در ادامه آقای امجدیان مسئول بسیج دانشجویی کرمانشاه در سخنانی اظهار داشت: بسیج دانشجویی رقیب هیچ تشکلی نیست و بسیج چتر بسیج روی سر همه دانشجویان و تشکلها است. هنر بسیج دانشجویی سوق دادن حداکثری به این سمت است.


 

وی مسئله‌محوری و مطالبه‌گری را رسالت مهم بسیج دانشجویی خواند و گفت: بسیج باید برای احصای مشکلات و ارائه راهکار و رفع معضلات جامعه نقش آفرینی کند و با نگاه خدمتگزاری کار کند.
امجدیان تلاش در جهت اسلامی شدن دانشگاه و خودسازی را از رسالت های بسیجی دانشجویی دانست و افزود:  دانشجویان بسیجی باید با توکل بر خداوند متعالی و بدون نگرانی به تکلیف خود عمل کند. ویژگی ممتاز بسیج خدمتگزاری است و باید در مسیر آرمانهای انقلاب اسلامی با همه توان حرکت کنیم.
در ادامه حجت‌الاسلام و المسلمین محمدی نماینده ولی فقیه در بسیج دانشجویی در سخنانی اظهار داشت: در همه مکاتب سه عنصر بارز «علم»، «اخلاق» و «هنر» مطرح است بدین سان که اگر این سه همراه با تزکیه در مسیر درست باشد انسان را به سعادت و تعالی می‌رساند اما اگر خلاف مسیر صحیح باشد موجب شقاوت و بیچارگی می‌شود.


 

وی تأکید کرد: بسیج و بالاخص دانشجویان بسیجی باید اخلاق مدار باشند و تقوا و تزکیه را محور همه کارهای خود کنند.
حجت‌الاسلام محمدی افزود: نیروهای بسیجی خادمان کشور هستند و هم‌چنین همه تشکل‌های دانشجویی با مدار قانون باید حرکت کنند.
محمد حسین‌پور مسئول جدید بسیج دانشجویی دانشگاه رازی نیز اظهار داشت: بسیج دانشجویی یک تشکل انقلابی است که به فرمان رهبر کبیر انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران برای دفاع از اسلام و انقلاب و پاسداری از اصل تغییر ناپذیر  «شرقی نه غربی» و تلاش برای ایجاد حکومت جهانی اسلام و ترویج تفکر بسیجی تشکیل شد.


 

وی کمک به اسلامی تر شدن دانشگاه‌ها، تبیین و ترویج فرامین و رهنمودهای حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری، تحکیم و تعمیق ارزش های انقلاب اسلامی و توسعه فرهنگ اسلامی در دانشگاه، حضور همیشه در صحنه و مقابله با تهاجمات نرم دشمن با تکیه بر هوشمندی، تلاش و توکل به خداوند را از اهداف بسیج دانشجویی برشمرد.
وی کار تیمی، مهارت ورزی، دانش افزایی و اخلاق محوری را برای پیشبرد اهداف متعالی بسیج دانشجویی دانشگاه رازی مورد تاکید قرار داد.
در ادامه دکتر محمدنبی احمدی سرپرست دانشگاه رازی در سخنانی اظهار داشت: بسیج با تشکل های دیگر متفاوت است اما این تفاوت در این است که بسیج بارهای بر زمین مانده را بر می دارد یعنی کارهایی که دیگران نمی توانند انجام دهند را انجام می‌دهد.


 

وی افزود: بسیج دارای شجاعت، جسارت، روحیه فداکاری و ایثار و اخلاص است و زمانی که بسیجیان مخلصانه کار کنند قطعا ثمره ارزشمندی به دنبال خواهد داشت. کما اینکه در دوران دفاع مقدس تفکر بسیجی بر میدان حاکم بود و در شرایطی که ابرقدرتها به طور مستقیم با کشور ما وارد نبرد شده بودند، رزمندگان بسیجی با دست خالی اما با توکل به خداوند متعال و جهاد مخلصانه مقابل دشمن ایستادند و دیدیم که یک وجب از خاک میهن نصیب دشمن نشد.
دکتر احمدی بسیجیان را وارثان شهدای گرانقدری همچون شهید همت، شهید باکری، شهید سلیمانی و شهید حججی دانست و افزود: آنچه نام این شهدای عزیز را جاودانه کرد اخلاص و تقوای در عمل بود و همه ما باید پاسدار خون شهیدان و آرمان والایشان باشیم.
وی بسیجیان مخلص و ولایی را دست پرورده مکتب شهید سلیمانی دانست و افزود: همه مدیران و معاونین دانشگاه برای مدیریت صحیح این مجموعه به کمک بسیجیان نیاز دارند و امیدواریم همانطور که بسیج خود را نردبان ترقی نظام مقدس جمهوری اسلامی و انقلاب کرده است در مسیر خدمتگزاری و تکلیف خود، استوار و با انگیزه حرکت کنیم.


 

دکتر احمدی تواضع و فروتنی را ویژگی ممتاز بسیجیان دانست و تأکید کرد: فرزندان عزیزم بدانید که نیروهای بسیجی و انقلاب در کانون توجه و زیر ذره بین قرار دارند بنابراین باید نهایت دقت را در ادای تکلیف و انجام رسالت خود داشته باشید و خود را برای ساختن ایرانی آباد آماده کنید.
سرپرست دانشگاه در پایان برای همگان آرزوی موقت و سربلندی نمود.
در پایان این مراسم، محمد حسین‌پور از سوی سازمان بسیج دانشجویی استان کرمانشاه به‌عنوان مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه رازی معرفی شد و از زحمات محمد عزیزی مسئول سابق این تشکل قدردانی شد.
همچنین لوح سپاس از سوی سازمان بسیج دانشجویی به پاس تلاش و حمایت از اردوهای راهیان نور به دکتر محمدنبی احمدی سرپرست دانشگاه رازی اعطا گردید.


 


 


 


 

 

 

 

آخرین اخبار