30 05 2020
626

زمان برگزاری سی و پنجمین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان کشور اعلام شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم؛ دانشجویان متقاضی حضور در سی و پنجمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان کشور(دانشگاههای دولتی و غیرانتفاعی تحت پوشش وزارت علوم) فرصت دارند از روز شنبه 99/3/10 لغایت 99/3/20 جهت ثبت نام و دریافت نام کاربری به نشانی الکترونیکی quranst.pnu.ac.ir مراجعه نمایند. آزمون (شامل 9 رشته معارفی و 4 رشته حفظ) در روز سه شنبه 99/3/27 به صورت مجازی برگزار خواهد شد. لازم به ذکر است در صورتیکه پذیرفته شدگان این مرحله در هر رشته آزمونی بیش از ظرفیت مجاز برای حضور در مرحله سراسری جشنواره باشند، نامبردگان به عنوان راه یافته نهایی به مرحله سراسری محسوب نشده، و ارزیابی مجدد انجام خواهد شد که نحوه آن متعاقبا اعلام می گردد.

 

راهنمای بخش معارفی و حفظ

  • آزمون به صورت مجازی برگزار می شود و دانشـجویان فرصت دارنـد از تاریخ 99/3/10 الی 99/3/20 بـا مراجعه به نشـانی الکترونیکی http://quranst.pnu.ac.ir نسبت به ثبت نام و دریافت نام کاربری اقدام نمایند.
  • سامانه مذکورصـرفاً در بازة زمانی یادشده فعال می باشد و ایجاد دسترسی درخارج از زمان مـذکور غیرممکن بوده و مسـئولیت عـدم ثبت نام در تاریـخ مزبورصـرفًا بر عهـده دانشـجو می باشد.
  • دانشجویان به هنگام ثبت نام در قسمت انتخاب نام استان و شهر، استان و شهر محل تحصیل خود و در قســمت انتخاب مرکز، نام وزارت علوم، تحقیقـات و فناوری را انتخاب نمایند.
  • با توجه به برگزاری آزمون در روز سه شـنبه مورخه 99/3/27، دانشجویان می توانند از ساعت 14-8 همان روز با نام کاربری که هنگام ثبت نام دریافت نموده انـد، وارد سامانه شده و در آزمون مربوط به خودشان شـرکت کنند. (نکته: هر دانشـجو صرفًا حق شرکت در یک رشته راخواهد داشت.)
  • در این آزمون نمره منفی لحاظ می شود.
  • درصورتی که پـذیرفته شـدگان این مرحله در هر رشـته آزمونی بیش از ظرفیت مجـاز برای حضور در مرحله سراسـری جشـنواره باشـند، نامبردگان به عنوان راه یافته نهایی به مرحله سراسـری محسوب نشـده، و ارزیابی مجـدد انجام خواهد شد که نحوه آن متعاقبا اعلام می گردد.
  •  متسابقان محترم بخش معارفی و حفظ  می توانند درصورت ضرورت و برای دریافت پاسخ به سؤالات احتمالی با شـماره تماس 22485080- 021 جناب آقای ابراهیمی(کارشـناس محترم) تماس حاصل نمایند.

 

همچنین براساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی این معاونت، طبق دستورالعمل اجرایی جشنواره، برگزاری مرحله دانشگاهی (بخش آوایی، هنری، ادبی، پژوهشی و فناوری) در خرداد و تیر ماه سال جاری، برگزار می‌گردد و زمان دریافت تمامی آثار بخش‌های آوایی، هنری، پژوهشی، فناوری و ادبی تا پایان تیرماه ۱۳۹9 می‌باشد. تمام فایل های بخش آوایی(فایل های تلاوت تحقیق و ترتیل) و نیز فایل های مربوط به دعا و مناجات خوانی، اذان(برادران) و تواشیح و همسرایی(برادران)، پس از داوری اولیه در دانشگاه (به صورت مجازی) و بر اساس سهمیه دانشگاه (مندرج در آیین نامه)  به دبیرخانه مرحله سراسری در دانشگاه صنعتی اصفهان ارسال می گردد.

شایان ذکر است، بر اساس مصوبه شورای سیاستگذاری سی و پنجمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان کشور، دانشگاه صنعتی اصفهان به عنوان میزبان مرحله سراسری این جشنواره انتخاب شده است.

 

راهنمای بخش آوایی:

دانشجویان شرکت کننده بخش آوایی باید بوسیله دوربین یا تلفن همراه، فایل اجرای خود را از قرعه های ارائه شده انتخاب و پس از ضبط، حداکثر تا تاریخ 20 تیرماه سال جاری  به معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه رازی به یکی از روش های زیر ارسال نمایند:

عدم ارسال فایل تا تاریخ مذکور به منزله انصراف از ادامه حضور در جشنواره می باشد.

 

پس از ارزیابی فایل های ارسال شده، فهرست اسامی برگزیدگان بخش آوایی حداکثر تا تاریخ 1399/06/01 از سوی دبیرخانه مرکزی مستقر در اداره کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم به دانشگاه ها اعلام خواهد شد.

قرعه های قرائت تحقیق
1. سوره جاثیه صفحه 500 از آیه 18 الی 22
2. سوره روم صفحه 409 از آیه 47 الی 50
3. سوره زمر صفحه 461 از آیه 22 الی 25
4. سوره هود صفحه 234 از آیه 112 الی 116
5. سوره آل عمران صفحه 62 از آیه 95 الی 99
6. سوره رعد صفحه 252 از آیه 19 الی 24

قرعه های قرائت ترتیل
1. سوره اسراء صفحه 288 از آیه 59 الی 64
2. سوره سبا صفحه 429 از آیه 8 الی 12
3. سوره فاطر صفحه 435 از آیه 7 الی 11
4. سوره نور صفحه 352 از آیه 21 الی 25
5. سوره قصص صفحه 392 از آیه 52 الی 57
6. سوره عنکبوت صفحه 403 آیات 57 الی 63

 

رشته های دعا و مناجات خوانی، تواشیح و هم خوانی: 

  • دعا و مناجات خوانی: دعای عرفه از عبارت اللهم لک الحمد کما خلقتنی فجعلتنی سمیعا بصیرا تا عبارت و الی غیرک فال تکلنی 

همخوانی و تواشیح:

  • همخوانی: سوره توبه آیات 111 و 112
  • تواشیح: جهاد و شهادت به صورت عربی و فارسی

 

راهنمای بخش های هنری، ادبی، پژوهشی، فناوری:

 

بخش ادبی شامل رشته های (شعر، داستان نویسی، نمایشنامه نویسی، فیلمنامه نویسی) 

ارائه آثار در یکی از موضوعات ذیل: 

ترویج فرهنگ اقامه نماز در قرآن و سیره اهل بیت(ع)و سبک زندگی، حمایت از تولید ملی و کاالی داخلی، عفاف و حجاب، تکریم قرآن، استکبار ستیزی، امر به معروف و نهی از منکر، محیط زیست از منظر قرآن و اهل بیت(ع) و یا الهام از آیات: سوره مبارکه نورآیه 41، سوره مبارکه لقمان آیه 16، سوره مبارکه احزاب آیه 7

 

بخش هنری شامل رشته های(خوشنویسی، معرق و منبت، عکس، طراحی پوستر، فیلم کوتاه، نقاشی، تذهیب)

  • خوشنویسی: آیه «وَ أَعِدُُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَُّةٍ» انفال 60 
  • عکس، فیلم کوتاه، طراحی پوستر، نقاشی: آیه «وَ أَعِدُُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَُّةٍ» انفال 60، آمادگی دفاعی، ایده پردازی با موضوع نماز، ایده پردازی با موضوع امر به معروف و نهی از منکر 
  • معرق و منبت: آیه «رَبِّ هَبْ لِی حُکْمًا وَأَلْحِقْنِی بِالصَّالِحِینَ» شعراء 8

 

بخش فناوری شامل رشته های(تولید نرم افزار و اپلیکیشن، کانال شبکه های مجازی): معارف و مهارت های آموزشی، پژوهشی، تبلیغی و ترویجی در حوزه فعالیتهای قرآن و عترت(ع)

 

بخش پژوهشی شامل رشته های(مقاله نویسی، تلخیص کتاب، بررسی و نقد کتاب)

  • مقاله نویسی: مولفه های اقتصاد مقاومتی، جهاد و شهادت، حیات طیبه از نگاه قرآن و عترت، قرآن و سالمت 
  • تلخیص کتاب: کتاب هدایت در قرآن، تالیف آیت الله جوادی آملی، نشر اسراء، 1397 
  • بررسی و نقد کتاب: کتاب حرکت، تالیف مرحوم استاد علی صفائی حائری، انتشارات لیله القدر، 1386

 

 

 

 

آخرین اخبار