جلسه هم اندیشی ستاد بزرگداشت اربعین حسینی، با حضور رؤسای دانشگاه‌های استان کرمانشاه به میزبانی دانشگاه رازی برگزار شد. 

جلسه هم‌اندیشی ستاد بزرگداشت اربعین حسینی، ۱۵ تیرماه ۱۴۰۱ با حضور رؤسای دانشگاه‌های استان و جمعی از مسئولان و مدیران فرهنگی و بسیج دانشجویی استان به میزبانی دانشگاه رازی برگزار شد.

در این جلسه دکتر محمدنبی احمدی سرپرست دانشگاه رازی و رئیس قرارگاه راهیان نور علم‌الهدی در استان کرمانشاه ضمن خیرمقدم به میهمانان، با تبریک اعیاد پیش رو (عید غدیر و عید قربان)، در سخنانی حضور هر چه باشکوه‌تر دانشگاهیان در مراسم پیاده‌روی اربعین امسال را مورد تأکید قرار داد.



وی پیاده‌روی اربعین را یک رخداد عظیم مذهبی مبتنی بر حرکت مردمی، داوطلبانه و خودجوش دانست و افزود: پیاده روی اربعین بزرگترین تجمع مذهبی باشکوه مردمی در دنیا است که همدلی در جهان اسلام از آثار و برکات آن است.

دکتر احمدی با تأکید بر ضرورت ادای تکلیف دانشگاهیان در خصوص مراسم اربعین حسینی گفت: حمایت‌های فرهنگی، مالی و خدماتی به زائران پیاده سازی عظیم اربعین حسینی از وظایف دانشگاه‌ها در ستاد اربعین است.

سرپرست دانشگاه رازی از پیگیری برای تخصیص وام قرض‌الحسنه به دانشجویان زائر از سوی صندوق رفاه دانشجویی خبر داد و گفت: پوشش خبری و رسانه‌ای کاروان اربعین نیز از دیگر محورهای مورد تأکید است که دانشگاه مادر استان باید در این زمینه انجام وظیفه نماید.

وی برپایی هیأت‌های مذهبی دانشجویی در دانشگاه‌ها را از دیگر برنامه‌های ضروری برشمرد و خواستار مشارکت جدی دانشگاهیان در تدارک برگزاری مراسم اربعین به عنوان بزرگترین تجمع مذهبی جهان شد.

در این جلسه، بر تقسیم کار و هم افزایی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی استان در راستای کمک به برگزاری هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن همایش بزرگ پیاده‌روی اربعین حسینی تأکید شد. استفاده از ظرفیت‌های بسیج و سپاه، تولید مستندات فاخر در بحث مشارکت دانشگاهیان در پیاده‌روی بزرگ اربعین، کمک به برپایی موکب‌های پذیرایی از زوار اربعین حسینی از دیگر محورهای مورد تأکید در این جلسه بود.

آخرین اخبار