490

برگزاری نشست‌ «انقلاب اسلامی در کرمانشاه» در دانشگاه رازی

نشست‌ فرهنگی «انقلاب اسلامی در کرمانشاه» روز دوشنبه پانزدهم بهمن ماه ویژه اعضای هیأت علمی و غیر هیأت علمی به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه برگزار شد.

 

در این نشست فرهنگی، دکتر روح الله بهرامی عضو هیأت علمی دانشگاه رازی در خصوص "انقلاب اسلامی در کرمانشاه" سخنرانی کرد.

دکتر بهرامی به تشریح رویکردها و ایدئولوژی های غالب در اصلاح و نوسازی نهادهای ایرانی برای پاسخ به بحران‌های نهادی در جامعه ایران و خروج از بن بست و نیز بحث تاریخ کرمانشاه و پاسخ به بحران در بسترهایی با رویکردهای فرهنگی و مذهبی و انقلابی پرداخت.

 

وی همچنین در خصوص رویکردهای برجسته انقلاب در کرمانشاه از جمله موضوع تصویب انجمن‌های ایالتی و ولایتی و بازتاب آن در کرمانشاه، بازتاب حمله به مدرسه فیضیه کرمانشاه، ماجرای قرآن چاپ پهلوی و دعوت از علمای کرمانشاه مباحثی بیان کرد.

 

دکتر بهرامی واکنش مردم به تأسیس حزب رستاخیز توسط شاه، بازداشت فعالین مدرسه و مسجد حاج شهبازخان، کنترل شدید نیروهای مذهبی و شناسایی فعالین انقلابی توسط ساواک، بازتاب جشن‌های درباری، بازداشت تعدادی از فعالان، مبارزان و روحانیون انقلابی را از جمله رویدادهای انقلاب اسلامی در کرمانشاه از سال ۱۳۵۰ تا مهر ماه ۱۳۵۶ عنوان کرد.

 

وی اعتراضات دانشجویان دانشگاه رازی و روحانیون مدرسه آیت الله بروجردی در اردیبهشت ۱۳۵۷، مراسم چهلم شهادت حاج سید مصطفی خمینی، چاپ مقاله رشیدی مطلق و قیام نوزده دی قم و واکنش مردم، اجتماع مردم در مسجد آیت الله بروجردی در اعتراض به دستگیری علمای مذهبی را از رویدادهای انقلاب اسلامی در کرمانشاه از مهر ۱۳۵۶ تا عید فطر ۱۳۵۷ برشمرد و به تشریح این رویدادها پرداخت.

 

دکتر بهرامی همچنین در خصوص نقش و جایگاه رهبران انقلاب اسلامی در کرمانشاه و نیز شخصیت‌ها و نیروهای مذهبی و اجتماعی در انقلاب اسلامی کرمانشاه مباحثی بیان کرد.


شناسه : 1013047

آخرین اخبار